TESE ICSI ervaringen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Melissert, 3 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Mijn naam is Melissa en ik ben 30 jaar.(geen kindjes nog) Ik heb relatie met een Amerikaanse man(35 jaar) we hebben elkaar begin 2019 leren kennen. En waren op slag verliefd. (Moet er wel even bij zeggen hij in Amerika woont en ik in nederland... We zijn met een k1 visa bezig.) Mijn vriend heeft al kinderen en heeft in 2016 een vasectomie gedaan. Daar is die gelijk al heel eerlijk over geweest. Onze relatie ontwikkelde snel en eind 2019 begonnen we toch zo nu en dan over kindjes te praten. In 2020 zijn we begonnen met uitzoeken wat onze opties zijn. Ik kwam bij radboud terecht(1 van de weinige die ons helpen omdat hij geen verzekering heeft natuurlijk en in amerika is dit traject veels te duur) zij vertelde ons dat ze ons kunnen helpen via de Tese icsi weg. Zo gezegd zo gedaan Tese was gelukkig succesvol en ze hebben 7 rietjes van hem weten te bemachtigen. Ik heb een bloed onderzoek gehad en echo en het zag er allemaal perfect uit vertelde de arts me. Ik ben 25 juni met de pil gestart en moet 30 juli beginnen met decapeptyl en moet dan 2 augustus stoppen met de pil en als ik dan netjes optijd ongesteld word kan ik 12 augustus met Gonal F beginnen en heb ik 21 augustus mn eerste echo. Duurt heel lang voor mijn gevoel maar het is niet anders. Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd heel eenzaam voel en heel veel stres en angst ervaar.. We zijn nog niet eens begonnen en ik ben al super onzeker. Nu zoek ik ook regelmatig dingen op online wat me eigenlijk alleen maar meer onzeker maakt. Zo kwam ik vanochtend tege(ik weet t niet 100% zeker) dat icsi met tese zaad dus minder kans op een zwangerschap geeft. Omdat de zaadjes dan nog niet volwassen zijn en je dan dus minder kwaliteit embryo's hebt. Eerste keer dat ik dat tege kwam en dan heeft me helemaal van slag gemaakt. Ik weet natuurlijk dat er altijd kans is dat het niet lukt. Maar omdat alles zo soepel en goed voelde op het ziekenhuis dacht ik wel een goeie kans te hebben. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een icsi en tese zaad. En of er mensen zijn die hier meer vanaf weten en informatie of tips voor ons hebben. Als ik er zo op terug krijg heeft t zeikenhuis niet heel veel informatie gegeven. En als je ervaring hebt en het wil delen zou dat echt fijn zijn. Voor iedereen in dit traject. Icsi, ivf.. Of anderen behandelingen super veel succes ik hoop dat we het allemaal halen en gezonde kindjes moge krijgen.

    Alvast bedankt en groetjes melissa.
    (als er veel spelfouten zitten sorry ik zit gewoon helemaal te trillen haha)
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Hoi, wat spannend zeg wat jullie te wachten staat! Hier geen eigen ervaring Tese, maar ken wel iemand die dit traject heeft doorlopen ook bij het Radboud. Bij hen heeft het tot het gewenste resultaat geleid (twee kinderen). Alles rondom de punctie was haar ook meegevallen. Je vragen, angsten en zorgen zou ik zeker bespreekbaar maken voor de start: mogelijk kan je vragen om een telefonisch consult bij je arts of een verpleegkundige? (Ik heb al mijn vragen gesteld bij intake IVF/ICSI bij arts en daarna bij uitleg hele proces bij verpleegkundige). Heb je die gesprekken al gehad? Denk het wel, omdat je al begonnen met medicatie. Een beetje zen zijn in dit traject is fijn, omdat er zoveel op je afkomt. Ik zou dus zeker bij het Radboud vragen of je met iemand je vragen die je nu nog hebt mag bespreken. Ik had bepaalde zorgen die echt ongegrond waren en ze waren ook heel begripvol en meelevend: dat helpt in een emotioneel en lichamelijk spannend traject!

    Sterkte, geluk en succes!
     
  3. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Bedankt. Het helpt me in ieder geval wel een beetje om goed aflopende verhalen te horen. Ik zoek denk ik ook veels te veel op online. Ik had mijn intake 23 maart.. Alweer een tijdje geleden. Ik heb gevraagd wat ik toen wou vragen en voelde me behoorlijk positief. Maar nu het dichtbij komt word ik gewoon heel bang.. Gewoon de angst dat ik ga falen. Misschien is het wel een goed idee om met iemand te praten daar ja. Bedankt voor de tip. Als ik er zo gestrest in ga gaat het t niet beter maken. Heel erg bedankt voor je reactie. Ben jij op dit moment bezig met een behandeling? En hoe gaat dat? Ik hoop allemaal goed.
     
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw

    Dat is heel begrijpelijk: je bent op zoek naar houvast en zekerheid. Fijn dat je gaat kijken of je bij iemand terecht kan met je vragen. Dat heeft mij erg geholpen. Garanties kan niemand je geven, maar een luisterend oor, herkenning en begrip kunnen wel helpend zijn, juist omdat je overgeleverd bent aan de artsen en alleen maar kan hopen op het gewenste resultaat.

    Ik heb mijn eerste IVF/ICSI er op zitten (zie handtekening). Nog nooit heb ik emotioneel zoveel stress en spanning ervaren. Achteraf gezien was het enerzijds ook echt pittig (zeker naast werk en studie), maar anderzijds kan ik ook niet anders zeggen dat veel dingen (spuiten en punctie) me echt zijn meegevallen. Helaas hier nog geen gewenste resultaat helaas. Dat is de pest: je begint zonder te weten of het lukt. Hopelijk kun je in het Radboud én hier je verhaal kwijt. Er zijn meerdere clubjes, kijk maar eens rond in dit gedeelte van het forum of je ergens wil aansluiten.
     
  5. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Ja het is heel moeilijk om ergens aan te beginnen zonder zekerheid. Maarja dat is eigenlijk met alles zo. Niks in het leven geeft zekerheid. Maar ik heb het vooral wat moeilijker sinds ik zoveel aan het lezen ben en het dichterbij komt.

    Oh ik zie het ja.. Sorry.. Het lijkt er in ieder geval wel op dat je toch wel wat embryos uit je behandeling hebt gehaald. Dat lijkt me wel een goed teken. Ik ben echt nog een beginner in deze wereld dus ik moet wel zegge dat ik nog veel moet leren. Het klinkt allemaal erg pittig. Ik hoop echt van harte dat de 2e poging beter gaat en je een gezond kindje krijgt. Ga je al beginnen aan een tweede poging of heb je nu nog embryos over? Echt super veel succes in ieder geval. Ik zal voor je duimen.
     
  6. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oh ik zie nu staan dat je er 8 hebt. En 3 hebt gebruikt? Zie ik dat goed?
     
  7. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Helemaal waar, geen zekerheden in dit leven! Geeft toch niet dat je mijn handtekening nog niet had gezien :). Ik had 15 eicellen, 11 bevruchtingen (na dag 1 na de punctie) en 11 embryo’s (dag 3 na de punctie). Hiervan is er een teruggeplaatst. Toen had ik er nog 10. De afvalrace tussen dag 3 en 5 is vaak het grootst (groeien ze goed door om ingevroren te kunnen worden). Tot onze verbazing waren 8 die op dag 5 konden worden ingevroren. Van die 8 heb nu drie terugplaatsingen gehad. Helaas ongesteld geworden vannacht van de laatste terugplaatsing. Nu nog 5 cryo’s over, waar ik er vanuit ga dat 1 het ontdooiproces niet overleeft (dat zijn de statistieken; gemiddeld overleeft 10% het ontdooiproces niet).

    Zie hier wat meer info: https://www.degynaecoloog.nl/nuttige-informatie/ivf-resultaten/

    https://vivaneo-ivf.com/nl/fertiliteitskliniek-mck-leiderdorp/behandeling/icsi/
     
  8. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oh sorry daarvoor. Dus als je het goed hebt dan heb je nog 4 kansen van deze poging over? Of moet je doordat je ongesteld bent geweest weer opnieuw beginnen met hormonen ofzo? Sorry dat ik zoveel rare vragen stel... Ik ben zoals ik zei echt nieuw in deze wereld ik wou dat ik me hier al iets eerder in verdiept had. Weet je al wanneer je weer verder gaat? Ik zal dan zeker ff voor je gaan duimen. Ik gun echt iedereen dit geluk. Ik zie veel verhalen van vrouwen die echt hele lange wegen afleggen en niet opgeven. Ik bewonder dat heel erg.. Echt sterke vrouwen zijn dat. Jij hebt ook al een aardige weg afgelegd en ik hoop echt dat t einde inzicht is. Ik was de statistieken aan het bekijken.. Je hebt zwangerschap en doorgaande zwangerschap. Ik neem aan dat doorgaande zwangerschap de personen zijn die zegmaar de zwangerschap hebben overleefd zegmaar? Als een afval race..
     
  9. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Hoi, goed om inderdaad je verder in te lezen. Doorgaande zwangerschap is dus geen miskraam. Cryo's zijn ingevroren embryo's, daarvoor is geen hormoonstimulatie om meerdere eicellen te rijpen en een punctie nodig. Ik meld het ziekenhuis maandag dat ik ongesteld ben geworden, krijg dan een echo op dag 10 en afhankelijk van mijn natuurlijke eisprong plannen ze wanneer de cryo wordt teruggeplaatst. Ik wens je veel succes!
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    @Kruimel14, lieverd ❤

    @Melissert heel veel succes, kruimel heeft al veel uitgelegd en goede tips geven. Ik sluit mij daar op aan vooral contact opnemen met het Radboud, ze zijn er voor jouw! Maak daar gebruik van.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  11. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ook wij hebben ervaring met tese en icsi. Wel om een totaal andere reden. Ik kan je vertellen dat we gewoon in het gemiddelde vielen wat bevruchtingen en zwangerschappen betreft hoor. Spijtig genoeg hebben wij al erg veel ongeluk gehad nadien, maar dat had niets met icsi of de tese te maken. Ook wij hadden 7 rietjes na de tese. Dus hou moed, ... . Ik duim alvast mee voor jullie.
     
  12. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oke heel veel succes! Ik duim voor je! X also bedankt voor je tijd en informatie.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  13. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Dankjewel. Jij ook heel veel succes met jou behandeling!!
     
    Asil vindt dit leuk.
  14. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Super bedankt voor je reactie. Ja ik heb al wat meer opgezocht en gelezen ik ben wat meer kalm en probeer gewoon gezond te leven en niet te stressen. Late we eerst maar even kijken hoe me eerste behandeling uitpakt voor ik mezelf gek maak. Ik zie je handtekening ja.. Heel erg Sorry voor je verlies
    Heel erg bedankt voor het duimen. Ik waardeer het. X
     

Deel Deze Pagina