wel eicelrijping gezien maar geen eisprong gehad, hoe kan dat?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vlinder73, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat mijn gyn niet is gelukt in medische termen?

* 29 april een miskraam gehad met 13w en 1d, er is gebruik gemaakt van medicijnen om de weeen op te wekken. Er wordt een kweekje genomen omdat er het vruchtwater er pussig uitziet
    * 1 mei terug het zkh in omdat er een stolsel bleef hangen. Weer medicijnen gehad in de hoop dat mijn lichaam het zelf zou oplossen, maar helaas.
    * 1 mei bloedtransfusie gehad 3 zakken bloed ivm HB 4.7
    * 2 mei een curretage gehad
    Er wordt dan doodleuk verteld dat je gewoon weer zwanger kan worden.
    Er wordt gewoon niet bijstil gestaan dat je net een kindje van 13 weken hebt verloren.
    * 7 mei terug omdat ik het bloedverlies vindt stinken, wordt voor mijn gevoel niet serieus genomen. Uitstrijkje gemaakt.
    * 12 mei een kort briefje van het zkh ontsteking gevonden in het uitstrijkje dat bij mij is gedaan!!! Dit bleek een vergissing te zijn, het was de uitslag van het uistrijkje van mijn kindje.
    Wordt door de assistente niet duidelijk uitgelegd waarom ik dan de antibiotica moet slikken.
    * 23 mei controle, cyste ontdekt op de linker en enige eierstok.
    Miskraam domme pech, volgens de arts lag het niet aan mij. Maar zo voelt dat niet voor mij. Blijf me zelf het verwijt maken.
    Aangegeven dat ik het vreemd vind dat er niet vanuit het zkh psych hulp wordt geboden. We hebben aangegeven dat we daar zeker behoefte aan hebben, omdat ik het niet meer zag zitten op dat moment.
    * 17 juni eindelijk een gesprek met een SPV er, heel begripvol en meelevend.
    * 3 & 4 juli pijn links onderin, dus dacht aan een eisprong.
    *13 juli cyste was niet meer zichtbaar, gecollebeerd of zo iets Hij zag wel een eicelrijping. Dat gaf mij hoop op een eisprong. Ik had dus geen eisprong gevoelt maar de cyste die klapte.

* 21 juli bloedverlies, anders van kleur. Had zo de hoop dat het innestelingsbloeding zou zijn.

* 25 juli vind het vreemd dat ik zo snel een bloeding had,na een eicelrijping.
    Ben met mijn onrust naar het zkh geweest en daar was mijn gyn zo vriendelijk om mij te onderzoeken.
    En mijn eierstok en baarmoeder waren schoon dus ik was ongesteld geweest.
    Daar heeft de gyn het geprobeert uit te leggen maar snap er nog steeds niets van. Hoe kan ik nou geen eisprong hebben gehad als mijn cyste weg is en er een eicelrijping te zien was?

Mijn lichaam blijft me ook nog steeds in de maling nemen, rommelt onderin mijn buik regelmatig een zwaar gevoel in mijn borsten.

Ik baal er zo van dat er even voor het gemak vergeten wordt te zeggen dat je lichaam net zolang nodig heeft als dat het zwanger is geweest. Er is ons voor mijn gevoel valse hoop gewekt.
    Het doet mij ontzettend veel verdriet.

Hoe kan het zijn dat er wel een eicelrijping plaats vindt maar geen eisprong?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Natasha,

wat vervelend voor jullie. Ik snap je ongerustheid en onmacht. allereerst; dat het mis is gegaan ligt niet aan jou. Jij bent er als ik het zo lees heel voorzichtig mee ongegaan en het is inderdaad wrs gewoon echte dikke dikke pech geweest. Er zijn alleen een heleboel bijkomende factoren bij jou geweest, waardoor het zo'n ingewikkeld verhaal is nu.
    Ik denk eignelijk dat je op de vraag die je over je laatste cyclus hebt, niet precie smeer kan worden beantwoord. Het lichaam kan na een miskraam gewoon echt anders reageren dan e gewend bent. Het kan wel 3-6 maanden duren eer je weer een beetje inzicht in je cyclus hebt. In ieder geval kan er inderdaad eicelrijping zijn zonder dat die follikel op tijd knapt of een goed eitje loslaat. Je moet het zo bedenkene dat je lichaam nu aan het proberen is weer in normale doen te komen en hierbij moet het lichaam wel eens resetten door bv eerder het baarmoederslijmvlies af te stoten, dus eerder ongesteld te worden. Het precieze antwoord zul je hier neit op krijgen. Het zal een kwestie zijn van tijd om je lichaam weer een beetje te vertrouwen wat dat betreft. Maar zoals er al wel tegen je gezegd is; dit wil niet zeggen dat je niet meer zwanger zult kunen raken hoor; dat kan best. Probeer je er maar niet teveel op te focussen deze cyclus; hopelijk pakt je lijf de draad weer snel op. Sterkte met het verwerken van het verlies van Storm.

groeten Brigitte

3. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Bedankt voor je antwoordt.

Ik heb inmiddels een nieuwe afspraak gemaakt met een vrouwelijke gyn. Mijn eigen gyn is een man. Maar die kreeg het niet voorelkaar om het uit te leggen.
    Nu hebben we 5 aug een afspraak met een vrouwelijke gyn, hopelijk kan zij het in mensentaal kan uitleggen.

12 aug hebben we nog een gesprek met een vrouwelijke spv-er.

Het is niet makkelijk als je niet zwanger raakt nadat de gyn hebt gezegt ik zie een eicelrijping. Maar totaal geen eisprong krijgt.

Het is heel erg frusterend. Zeker ook omdat ik al de 35 ben gepasseerd.

Voor mijn gevoel ben ik straks te oud om nog aan een kleine te beginnen...

Share This Page