2 weken na vroege miskraam positieve test? buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by blondi, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben onzeker en bang.
    Zoals sommige misschien weten heb ik 2 weken geleden, op 29 juni om precies te zijn, een vmk gehad.
    Dit was heel vroeg, ik was er net 2 dagen achter dat ik zwanger was toen ik een bloeding kreeg.
    Nu verlies ik nog steeds bruin-rood slijm.

Omdat ik me nog steeds zwanger voelde, steken in mijn liezen en misselijk etc, heb ik voor de zekerheid even een test gedaan.
    En binnen 5 min stond er een tweede streep! Geen pennenstreepje, gewoon een echte roze 2e streep.
    Net zo licht als dat hij 2 weken geleden was...

Wat kan dit zijn? Ik weet niet wat ik moet doen... huisarts of verloskundige bellen?

2. ballie83

ballie83 Actief lid

Jun 20, 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    hoi blondi

kan het niet zo zijn dat je nog wat hcg hebt van je vmk? ik heb destijd bij mijn mk ook nog een hele tijd licht positieve testjes gehad.
    ik hoop heel erg voor je dat je weer zwanger bent maar probeer je er nog niet teveel aan vast te houden.

succes!!

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Vraag me inderdaad ook af of het niet gewoon nog van de HCG van de vmk komt. Kan soms best een tijd duren voor het uit je urine is (verschillend per vrouw). Maar zou anders zeker even contact opnemen met de huisarts.

4. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Nou eigenlijk hoop ik niet dat ik zwanger ben want dan betekent het dat het niet goed zit.. :)
    Als mijn test nu nog hetzelfde is als 2 weken geleden..
    Ik hoop dat het nog ´oud´ hcg is dan.
    Kan ik dan wel zwanger worden of heb je dan nog geen eisprong?

5. ballie83

ballie83 Actief lid

Jun 20, 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    als alles uit je lichaam is van de vmk, kan het zijn dat je snel weer een eisprong hebt. bij mij was de boel even 2 maandjes ontregeld, dacht toen ook dat ik meteen weer zwanger was.
    maar je bent dan wel extra vruchtbaar zeggen ze...ik was dus ook na 3 maanden, na de 1e normale cyclus, wel meteen weer zwanger, en die kleine gup ligt hier nu achter me te slapen :)

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik lees de laatste tijd steeds vaker dat de vernieuwde KV 2V5 ook op LH reageert en een licht positief geeft bij een LH-piek... misschien is het je eisprong?

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    In mijn normale cyclus verwacht ik mijn eisprong over 3 dagen.
    Wat zal ik doen, nog even afwachten of maar even de huisarts bellen?

8. ballie83

ballie83 Actief lid

Jun 20, 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    ik zou het nog even afwachten.
    als je over 2 dagen nog eens test en hij wordt lichter ipv donkerder zal het nog van je vmk zijn. wordt ie donkerder of hetzelfde dan kan je de ha even voor advies bellen. hij kan er op dit moment waarschijnlijk toch niets mee

9. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

May 18, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Heb je er wel eens aan gedacht dat je misschien zwanger was van een tweeling en dat je 1 kindje kwijt bent geraakt maar dat je nog een wondertje in je buik hebt? Een vriendin van mij heeft dit ook gehad allen kwam ze er pas achter toen de kleine kwam.

succes!

10. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    had test dan al niet veel duidelijker moeten zijn aangezien ze dan al 6 weken zou zijn op t moment?

11. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    i kzou idd morgen of overmorgen nogmaals testen ...worden ze lichter dan heeft het te maken met 1- je vmk of 2- lh piek ... worden ze donkerder dan zou ik toch echo of bloedtest vragen .. maar als je vmk goed doorgezet is kan je nu nog geen posi test hebben van een nieuwe zws ... dat duurd dan nog min. 2 weken voordat je nod zou zijn ...

12. ballie83

ballie83 Actief lid

Jun 20, 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere

ja daar dacht ik ook meteen aan!

@blondi: heb je wel tussendoor al een echt witte test gehad trouwens?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,009
    15,625
    113
    Nabij Utrecht
    Of oud hcg of een eisprong in aantocht.
    Van een nieuwe zwangerschap kan het niet zijn en ook niet van een 2-ling zwangerschap.

14. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb op de dag dat ik de vmk kreeg een test gehad die nog lichter was dan deze maar daarna heb ik niet meer getest.
    Omdat ik maar de pijn in mijn lies blijf houden wat ik bij mijn dochter ook had heb ik weer getest.
    Ik heb wel veel bloed verloren!

Tweeling had ik ook aan gedacht maar dan had deze test toch donkerder moeten zijn?

15. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Die mij die eisprong dan maar ;)

16. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    ik heb bij de testen van kv nog nooit een streepje gehad van mijn eisprong ik denk dat het dan eerder van je hcg is die je nog in je lichaam hebt of toch idd een tweeling heeft een vriendin ook van mij gehad

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,009
    15,625
    113
    Nabij Utrecht

Dat jij ze niet kreeg tijdens je eisprong wil niet zeggen dat ze niet voorkomen.
    Ik heb het zelf ook nooit gehad, maar zoek maar eens op het forum, dan kom je er genoeg tegen helaas :(

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wilde ik ook net zeggen. Lees het steeds vaker hier namelijk!

Mede omdat het 2 weken na je VMK is....

Je kunt dit wel nooit gehad hebben met de Kruidvat 2 voor 5 euro, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Ik lees hier namelijk ook steeds vaker over indroogstreepjes bij Kruidvat 2 voor 5 euro. Die kwamen eerder nooit voor, maar tegenwoordig dus helaas wel.

(Desondanks ben ik nog steeds fan van die Kruidvattesten hoor!)

19. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb nog nooit geprobeerd om een ovulatie te testen met een zwangerschapstest dus misschien reageren ze altijd wel op een ovulatie bij mij?

Ik zal donderdag of vrijdag nog eens testen.

De linker test is van 2 weken geleden, de rechter is van vandaag.

Ik had ook een positieve clearblue 2 weken terug. Heeft dat zin om die 1 te doen of maakt dat geen verschil?

20. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Hier nog een foto van de test van vandaag.
    Hij is irl net zo donker als die van 2 weken geleden.. vreemd.
    Ben benieuwd of het door m´n eitje komt.
    Als het nog van de vmk is zou de streep toch wel lichter moeten zijn?

Share This Page