Testen lopen plots op, nochtans hevige menstruatie, moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Saartje1993, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Hey dames, Ben in de war (en ook beetje boos ) Lang verhaal kort : woensdag suuuuper licht streepje op test, nod was zaterdag, maar testjes liepen niet op dus ik vreesde al her ergste. echt, de streepjes waren amper zichtbaar en heeeel moeilijk op foto te trekken). Donderdag al bloed laten trekken, hcg 2.1, hoe is dat zelfs zichtbaar op een test? Zondag beginnen bloeden ☹️ hevig.

    Gisteren met groot verdriet naar de dokter (is 2e keer en we zijn jaartje bezig met suuuuper pijnlijke eisprongen dus dik balen) , in de hoop dat hcg niet te veel zou gestegen zijn en dus minder lang duurt voor het weer zakt. Vandaag uitslag: hcg 8.1. Niet al te veel gestegen dus.

    Ik dacht ik doe nog eens testje om te zien of de streepjes al weg zijn (beetje belachelijk maar bon kon het niet laten). Nu moet ik erbij zeggen dat ik vandaag al veel heb gedronken én vaker geplast en had ik echt verwacht geen streepje meer te zien : nu zijn mijn streepjes duidelijker geworden dan ervoor?! Wtf. Hoe kan dit zelfs? Is mijn hcg dan toch aan het stijgen ondanks mijn bloeding? Is mijn lichaam ah flippen en zichzelf iets ah wijsmaken ofzo? Echt de ironie: dagen hopen op een streepje dat oploopt en dab als ik er geen wil zien, zijn ze er plots. Kom op zeg ik ben trouwens nog steeds hevig aan het bloeden dus zeker weten niet zwanger.

    (De onderste test trouwens is in het echt veel duidelijker) Terwijl er zaterdag dus amper streepjes te zien waren. Vandaag dag drie hevig aan het bloeden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Nog even bijzeggen, op de bovenste test was er zaterdag ook wel een oké streep te zien, maar deze is dus echt wel stuk donkerder geworden en op sensitest waren streepjes heel moeilijk te trekken dus het feit dat ik er nu zo simpel een foto van kan nemen..
     
  3. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Het kan zijn dat het vruchtje nog niet volledig weg is.
    Had het ook eens, hcg was 29 en ik had echt een dikke streep. Dagenlang bloeden en pas na 4 dagen ofzo verloor ik het weefseltje heel random en liepen de testen af.

    Ik vrees dat het zowieso niet goed zit. Hcg die na een week nog maar op 8 zit is geen goed teken. :(

    Hoe dan ook, zeker opletten dat ze niet enorm gaan knallen en of je geen buikpijn krijgt, het kan ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn.

    Heel veel sterkte. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
     
    Leraje en Saartje1993 vinden dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Je bent bang voor een bbz denk ik? Ik weet dat er vrouwen met ervaring zitten op het forum. Hopelijk kunnen zij wat tips geven. Sterkte!
     
  5. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Dat is inderdaad hetgene waar ik bang voor ben. Vooral omdat ALS ik zwanger ben, ik van de gyn meteen op week 6 al moest langskomen, omdat mijn litteken van keizersnede een soort 'niche' gevormd heeft en ze zeker wouden zijn dat het vruchtje zich ni daar zou innestelen. (Omdat dat dan inderdaad buitenbaarmoederlijk zou zijn).
    Dus nu ben ik bang dat er zoiets gebeurt zou zijn.
     
  6. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Oh wat erg. Ik zie dat je nu wel zwanger bent? Gefeliciteerd! ;)
    Ja, dat ik niet zwanger ben, ben ik zelf wel honderd procent zeker van (lage hcg ind.), maar ben vooral bang voor bbz. Ik heb door kzs een 'niche' in mijn baarmoeder en moest van de gyn bij een volgende zwangerschap op 6 weken al echo laten doen om zeker te zijn dat het vruchtje zich niet daar zou innestelen.
    En daar ben ik nu dus bang voor :(
     
  7. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Ja idd, bedankt. Na 3 miskramen dan toch gewoon geluk.
    Ik snap volledig dat je er schrik voor hebt, maar ik zou als het echt opeens gaat oplopen toch de vk bellen.
     
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als je wil, kan je mijn topic opzoeken bij miskraam.
    Gaat ook over oplopende testen..

    Ik heb 2 maanden met hcg in mijn lichaam gelopen en na bloedverlies liepen de testen alleen maar op.

    Uiteindelijk na ruim 2 maanden iets verloren en daarna zakte het razendsnel.

    Echter is mijn lichaam nog compleet in de war, dus echt hou het in de gaten.

    Omdat er op eerdere echo's niks gezien is bij mij gingen ze uiteindelijk uit van een ZOL..
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had een lichte 'menstruatie' en oploop. Zelfs knaltest rond 4,5 week zwanger en 2-3 op de clearblue. Was wel bbz.

    Ik snap je zorgen! De gyn gaf bij mij aan dat ze vanaf 5 weken al wel vaak locatie kunnen bepalen. Als je dan echt 0.0 in de baarmoeder ziet dat ze wel rekening houden met zol/bbz. Dus ik zou de echo plannen met 5+3 oid.
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Anders sowieso de gyn bellen ook ivm je litteken beter controleren of alles goed zit binnen
     
  11. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Bij mij werd het streepje na bloeding ook donkerder. Het liep op zeg maar, maar week na mijn miskraam liep het weer af (dus week lang na miskraam donkerdere strepen gehad). Dus het kan wel en ik hoop voor je dat het geen BBZ is. Veel strekte <3
     

Deel Deze Pagina