Testen na vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door JolienP, 27 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JolienP

    JolienP Nieuw lid

    27 jul 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal

    morgen krijg ik mijn 2de vaccinatie. Zaterdag moet ik een PCR-test afnemen omdat we maandag op huwelijksreis vertrekken. Nu vertelde mijn schoonmoeder dat je vlak na een vaccinatie vals positief kan testen. Nu ben ik natuurlijk een beetje bezorgd. Ooit iemand al over gehoord of meegemaakt?
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je toevallig net voor of vlak na je vaccin besmet wordt met corona, kun je inderdaad positief testen omdat je dan daadwerkelijk corona hebt. In die zin kun je inderdaad positief testen na vaccinatie.
    Je kunt niet positief testen door vaccinatie. Je krijgt namelijk geen corona ingespoten.
     
    soovi, spruitje80, littlemunchkin en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ik ben flink ziek geweest na vaccinatie (3 dagen later). Koorts, verkouden, hoesten, keelpijn maar negatief getest op Corona.
     
    JolienP vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Mijn man had gisteren verhoging, zondag had hij zijn tweede vaccinatie. Hij had een zelftest gedaan en die was negatief.

    Ik had zelf gisteren ook even gezocht op internet en heb ik het volgende gevonden: “De vaccinatie heeft geen invloed op de coronatesten die de GGD'en gebruiken om de infectie op te sporen", zegt het RIVM. "Als een coronatest positief is, komt dat dus niet door de vaccinatie."

    dan komt er een heel stuk tekst en uitleg over hoe een vaccinatie werkt enz. En aan het eind van het artikel staat nog dit:

    “Die test detecteert de aanwezigheid van het virus. Daarbij wordt gezocht naar een aantal specifieke stukjes van het virus. Zijn die stukjes aanwezig, dan is de test positief.

    De stukjes waar de test naar kijkt, zijn niet hetzelfde als het stukje dat in het vaccin zit. Het is dus niet mogelijk dat je door het vaccin een positieve test krijgt.”
     
    JolienP vindt dit leuk.
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ik had mijn tweede vaccinatie op zondag en op donderdag ochtend een antigeen sneltest voor mijn reis. Dat had geen invloed, hartstikke negatief.
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.846
    113
    Nee want dat kan ook niet door het vaccin;)
     
  7. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Nee dat klopt. Maar TS vroeg het wel dus geef ik antwoord.
     

Deel Deze Pagina