Testen of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door SkyA, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik weet niet waarom ik dit hier neerschrijf, maar wil graag jullie mening.

    Sinds een paar maanden ben ik gestopt met de pil, niet om zwanger te worden maar omdat ik mij beter voel zonder. We hebben al 1 kindje, en willen in de toekomst nog wel eentje maar nu nog niet.

    Eén keer deden we het onveilig, dit was vorige maand. Op dag 27 kreeg ik opeens lichtbruin verlies, ik had al wat stress dat dit een innesteling ging zijn (had ik bij het 1e ook). Maar na 1 dag begon ik toch te bloeden, wel maar 2-3 dagen.

    Nu het volgende. Ik zit nu op dag 34, en nog steeds geen tekenen van menstruatie.

    Zou ik toch kunnen zwanger zijn? Hoelang duren jullie cyclussen zoal? En zou een zwangerschapstest na 2 maanden nog positief kunnen testen? (Ik las ergens dat bij een te hoog hcg dit niet meer positief test) ..

    bedankt om even mee te denken!
    Groetjes
     
  2. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Hoe lang de cyclus van een ander duurt, zegt niks over die van jou.
    Wil je duidelijkheid, dan gewoon een zwangerschapstest doen.
    Als je zwanger bent, is deze echt wel positief. Het zgn hook-effect zorgt niet voor een witte test, geloof ik. Het streepje kan alleen wel lichter zijn dan dat het bijvoorbeeld bij 4 weken zou zijn geweest.
     
  3. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Mij moeders voor moeders was de test met 7 weken ook nog knal positief bij mijn vorige zwangerschap. Met twee maanden is het nog steeds positief dus :)
    Succes
     
  4. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zou gewoon even een test halen, al is het voor je eigen geruststelling. Als je zwanger bent, zal een test ( in de meeste gevallen) ondanks het termijn positief zijn.
     
  5. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben momenteel ziek in de zetel. Als ik morgen beter ben en nog geen maandstonden heb, ga ik er idd eentje halen! Dan kan het waarschijnlijk ook evengoed ‘s middags getest worden he?
     
  6. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ja hoor, dan kan je ook met middagurine testen. Je kan ook je ochtendurine even opvangen in een bakje en daar later mee testen.
    In ieder geval veel succes en beterschap!
     
    SkyA vindt dit leuk.
  7. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Update:
    Net een test gedaan en deze is negatief. Het zal waarschijnlijk dan toch een lange cyclus zijn.
     
  8. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik deed net de vuilbak open en zag op de test toch een lijntje, na afleestijd dus. Deze mag toch beschouwd worden als foutief he?

    Op de foto kan je het lijntje zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad een "typische" indrooglijn van de kruidvat testen helaas.
     
    SkyA vindt dit leuk.
  10. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    bedankt om mee te kijken!
     
    Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina