Testen voor terugkeer met de auto, wat als de test positief is?

Discussie in 'Corona forum' gestart door amdaa, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vraag me dit af (we zijn niet zelf op vakantie overigens).

    Wat doe je dan?
    Toch naar huis rijden, en zo min mogelijk stoppen onderweg?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.614
    11.158
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oei lastig, want je zal zo nu en dan een sanitaire stop moeten maken.

    Waar zitten die mensen? En hoe zijn ze op vakantie?
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Als je op een camping staat lijkt terug naar huis de beste optie voor iedereen.
    Heb je een huisje of appartement en je kunt bijboeken, dan kan je daar je quarantaine uitzitten.

    Bij terugkeer en sanitaire stop: hygiënische doekjes mee en alles achter je kont poetsen. Plus mondmasker zodra je ergens gaat plassen.

    Je moet alleen geen grenscontroles tegenkomen :|
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Een van de redenen dat we in NL blijven (want in NL rijd ik dan dus wel naar huis zonder stop.) En in het buitenland. Ligt eraan. Je moet vaak wel tanken of plassen. Wellicht wel dan zou ik contactloos zo’n tankbeurt doen en in de bosjes plassen ofzo. Of doekjes mee en masker op. Zou echt drama zijn nu zwanger :roflmao:

    Nee ik weet het echt niet eigenlijk. Zou ik dan besluiten afhankelijk van de situatie.
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik zou denk ik in de bosjes van plassen indien mogelijk. Lijkt me een lastige situatie.
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Maar waarom zou je testen als je met eigen auto gaat?
     
  7. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    omdat dat eigenlijk moet als je na 8 augustus terugkomt uit een geel land
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Alleen de kinderen hoeven bij ons te testen en als we op/na 14/8; naar huis gaan, alleen de jongste (oudste krijgt morgen 2e prik), jongste krijgt 22/8 zijn 2e;. Man en ik zijn dan allebei ruim een maand volledig gevaccineerd (hij janssen, ik 2 x moderna)en hebben allebei eind oktober corona gehad, kinderen hadden geen klachten dus niet getest. ls 1 van hun positief test, gaan we van Frankrijk gewoon naar huis. Weet niet of je dan moet blijven. Plassen in de bosjes. Tanken met een masker op, moet sowieso.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.363
    113
    Als je moet testen als je terugkomt, dan zou ik dus thuis pas testen. Dan kan je gewoon naar huis, daar testen en dan in quarantaine. Of denk ik nu te makkelijk?

    Overigens zijn dit soort vraagstukken de reden dat ik lekker in Nederland blijf dit jaar. Pfff, zo blij dat we niet voor die extra kwesties en stress hebben gekozen.
     
    Vogelmeisje, Sado, Suzy85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Dat zou ik het liefst ook doen, maar als je aangehouden wordt en je hebt geen volledig vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve test dan krijg je een boete van 95 euro.
     
    Adje vindt dit leuk.
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Je moet testen in het land waar je vertrekt.
     
    Adje vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.022
    113
    Vrouw
    Ik zou naar huis gaan. Vliegtuig kom je niet in, maar met de auto? Naar huis en daar in quarantaine.
    Bedenk wel dat als 1 in het gezin positief test de kans redelijk aanwezig is dat er nog meer besmet zijn of alsnog besmet worden.
    Dan kun je je vakantie straks met een paar weken verlengen voor iedereen weer negatief test...

    Gewoon in de auto en gaan. En hopen dat je geen grenscontrole krijgt;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar waar zou je dan kunnen worden aangehouden? Zijn er grenscontroles om Nederland in te komen? Nee toch?
     
  14. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Nee, ik was gisteren nog in België. Er is geen grenscontrole.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Ze kunnen steekproefsgewijs controle houden. Oudste is de enige die moet testen, als zij positief is gaan we wel gewoon naar huis. (Misschien test ze zondag wel positief dan kunnen we helemaal niet gaan en hoeven we hier niet over na te denken :roflmao:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    A
    Ah oke. Ik hou t niet bij. Heb afgelopen jaar al weet ik hoe vaak in quarantaine gemoeten volgens de regels en nooit gedaan. Duitsland en/of België zijn ook geel zeker? Dan ga ik die testregel ook nog vaak overtreden
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  17. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Wij gaan niet testen voor de terugreis (vanuit Luxemburg). Voor de heenreis was het ook niet nodig, daarom voor dit land gekozen. Mochten we gecontroleerd worden dan maar een boete. Is haast goedkoper dan testen. En dat je gecontroleerd wordt lijkt me onwaarschijnlijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Dat zeiden wij ook al. Wij zitten nu in groen land maar kan best geel zijn als we terugmoeten nou net de 8e. Nou dan maar risico op boete. Ik ben al volledig gevaccineerd. We moeten ook enorm stuk rijden voor een test.
    Als we 1 dag eerder terug zouden gaan zijn er geen beperkingen
     
    Nikki23 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Precies. Ik ben dan wel niet gevaccineerd, maar zie het verschil niet of ik nu op een camping in NL ben geweest of dat ik hier in Luxemburg op de camping zit. En heb ergens gelezen dat test hier €200 kost. Nou dat gaan we dus niet doen. Dan is een evt boete goedkoper en mag je dan gewoon doorrijden, dus waar gaat het dan om!?
     
    Helicryse en Spectre vinden dit leuk.
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.029
    113
    Vrouw
    Ligt eraan van waar je vandaan komt en hoeveel landsgrenzen je over moet.. bij de grens met Zwitserland staan ze altijd goed te controleren, dus daar zou ik het niet riskeren denk ik.. weet niet hoeveel de boete is, als de boete goedkoper is dan testen ja dan zou ik het risico wel nemen:roflmao:
    Vanuit Duitsland/ Luxemburg of België zou ik het sowieso wel aandurven. Denk echt niet dat ze overal staan te controleren, hebben ze helemaal geen tijd voor en wie zou dat moeten doen.....? Misschien met toeval dat er eens een auto met buitenlands kenteken eruit gepikt wordt?
     
    Nikki23 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina