Vandaag hadden wij intake van het consultatiebureau en bij het wegen bleek dat ons meisje in 1 week 400 gram is aangekomen. De jeugdverpleegkundige deed hier een beetje moeilijk over en zei dat het prima was, maar niet veel meer moest worden. Maar ja ik geef gewoon volledige borstvoeding, zo ongeveer om de 3 uur. En ja ze drinkt goed en ik heb veel melk, maar ik had altijd begrepen dat je van borstvoeding nooit teveel kunt geven. Is 400 gram echt zoveel? Ik begin me nu dus schuldig te voelen omdat ze zoveel is aangekomen....
Niet doen hoor, je hoeft je niet schuldig te voelen. Mijn meissie kwam eerst ook heel veel aan 450-500 gr per week. Het word nu steeds minder maar ze groeit nog steeds goed. Het is geen reus hoor..hahaha. Trek je er niets van aan en blijf lekker borstvoeding geven op verzoek!!!
Tis juist heerlijk dat je meisje zo goed groeit op de bv!!! Wees trots op jezelf!! Je hebt supermelk, haha! Mijn zoontje groeide ook zo goed, kwam ook rustig 400 gram per week aan! Wordt vanzelf wat minder. Mijn cb maakte er absoluut geen probleem van, juist het tegen overgestelde! Ze noemden hem een 'lekkere vette borstvoedingsbaby'. In mijn oren een compliment!
Hoi! Ik zou me hier geen zorgen over maken. Het is heel normaal dat kindjes die borstvoeding krijgen tussen de 250 en 500 g per week aan komen. Het kan zijn dat je kindje straks rond de vier maanden minder gaat aankomen. En dan hoor je opeens dat je kindje te weinig aankomt. Niet te druk over maken. Je zou op borstvoeding.com de groeicurve kunnen invullen. Deze is speciaal voor borstgevoede kindjes. Deze loopt vaak net even anders dan de curve die ze op het CB gebruiken. Heel veel succes! Groetjes Mariska
Wat een onzin weer op dat CB. Ze maken er echt een sport van om zoveel mogelijk *onzin* verhalen over Bv rond te strooien. Gelukkig heb jij veel vertrouwen. Veel Bv-kindjes groeien de 1e vier maanden explosief, om daarna een gematigder groei te vertonen. Dat is normaal. Je kind kan op BV nooit te hard groeien. Zowel mijn zoon als mijn dochter groeiden 1600 gram in maand 1. Hoezo slagroom
Hier kwam zoon 1 1,8 kilo en zoon 2 2,3 kilo aan in de eerste maand. Ik kreeg nog net geen staande ovatie op het cb. Hier dus geen fronsende wenkbrauwen, integendeel. Geen probleem hoor meid, als je op verzoek voedt, dan is dat helemaal goed!!
Ik krijg hier ook commentaar bij Kind & Gezin... Ben er al 2x moeten naartoe gaan en ze vinden ook dat mijn zoontje ruimschoots met 6 voedingen zou moeten toekomen, ook vinden ze dat ik hem 's nachts niet meer moet voeden! (zeiden ze al toen hij nog maar 3 weken was! ) Geboortegewicht: 3325gr, gedaald tot 3000gr en vanaf toen een 'explosieve groei'. Hij komt gemiddeld een 100gr per dàg bij en zit nu op 6500gr!! (ik heb thuis een weegschaal), zijn lengte wordt dinsdag nog eens gecontroleerd maar ik denk dat hij intussen ruim aan 60cm zit want hij draagt al maat 62... Pfff...'k laat het niet aan m'n hart komen! 't Is een supervrolijk ventje en hij is gezond! Hij heeft alleen de derde week wat moeite gehad met voedingen, zuur, overgeven,... Dus: trek het je niet aan!! Ze weten altijd wel wat te zeggen...
He bah, wat naar dat je rot voelt over die kritiek van het cb! Je kan niet teveel borstvoeding geven! Borstvoeding is gezond en licht verteerbaar! De eerste 4 maanden groeien bv-kindjes harder en daarna groeien kv-kindjes harder, wat Jingels al zegt. Mijn zoontje is te vroeg geboren, meer dan 10% afgevallen omdat hij de eerste week de borst niet pakte en vervolgens groeide hij 1200 gram per maand, o wat was ik trots! Wist je dat kinderen die langere tijd bv gehad hebben minder snel last van overgewicht krijgen later?
Het cb gebruikt groeicurves die nergens op slaan als je kindje borstvoeding krijgt. Niks van aantrekken dus.
Thanks meiden, ik heb er de hele dag mee in mijn maag gezeten . Sowieso word ik er gék van dat iedereen wat anders zegt, zelfs 'deskundigen' zoals kraamzorg, verloskundige, consultatiebureau, ziekenhuis etc spreken elkaar tegen, hoe moet ik dan weten wat ik moet doen? pfff. En dan een dochter die de hele middag en avond alleen maar op schoot wil slapen en niet in haar bedje....Niet mijn dag. In ieder geval ga ik me maar geen zorgen meer maken over dat ze teveel binnen zou krijgen.
Maak je maar geen zorgen en dat slapen op schoot vanaf de middag deed mijn dochter ook. Ik heb daar heerlijk van genoten en heus wel eens gedacht: ik wil de avond weer voor mezelf. Maaarrrr...vanaf twee maanden slaapt ze zo ineens de hele nacht door, eerst vanaf 23.00 en nu al vanaf 20.00 en dan tot 6.30 ongeveer. Geniet nu juist maar van die heerlijke baby die bij je ligt, dat duurt maar heel kort eigenlijk. Ze is nu vier maanden.
borstvoeding kunnen ze nooit teveel krijgen!! maak je geen zorgen en geef je kleintje lekker te drinken!
Renske knalt met haar gewicht boven alle curves uit, en hier ook zowat staande ovaties op het CB. Niks van aantrekken, je voedt niet eens superveel vind ik... ik zat rond die tijd om de 2 uur en met clusteravonden, kwam uit op 10-12 voedingen per etmaal. Weet je... je leert vanzelf dat het belangrijkste advies is: je EIGEN intuitie van je moederhart volgen. Echt. Alles is tegenstrijdig. Wat vind je van 'voed op verzoek' en 'leg elke drie uur aan'. Tja. Ben ik vaak in combinatie tegengekomen. Het prachtige van borstvoeding is, dat het zich afstemt op de behoefte van jouw kindje. In het begin kan je ook wat veel melk hebben omdat het zich allemaal moet stabiliseren en regelen. Komt vanzelf goed. Trek je er maar lekker niks van aan en wees trots dat je kindje lekker groeit op jouw melk.
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat een kind teveel aankomt door borstvoeding! Ik vind sowieso het CB een stel zeikfiguren Je kindje komt goed aan door jouw melk maar volgende maand kan ze ineens minder aankomen, het verschilt zo veel met bv . Mijn oudste dochter woog ook vrij veel toen ze de borst kreeg maar ik ging haar niet minder geven hoor. Laat je niet gek maken en voel je zeker niet schuldig! wees er maar trots op dat je kleine meid zo goed bijkomt van jouw melk
Hier hebben ze op het cb nooit daarover gezeurd. Nu ben ik van een reus bevallen, echt zo'n mollige knuffelbaby en dat vonden ze daar alleen maar geweldig, kreeg complimenten dat hij het zo goed deed op mama's slagroom! Met 4 weken was hij een kilo aangekomen. Uiteindelijk is hij helemaal keurig gemiddeld geworden, hij was alleen in het begin nogal stevig. Iedereen zegt inderdaad weer wat anders en als je al zo vermoeid bent, kun je dat er soms niet bij hebben. Maar vertrouw op jezelf, wees blij dat je kindje goed groeit en volg je gevoel. Je ene oor in en je andere oor weer uit laten gaan.
Mijn ventje was 3 weken te vroeg en was bij 40 weken macrosoom geweest. Michelinpop, Hollands Welvaren. Nu is het baby-spek weg (buuhuu!) en krijgen we een lange lijs. Mits een kind goed eet en gezond is, volgen ze toch hun eigen lijntje.
Nee hoor Eylem, geen zorgen maken! Je kindje doet het prima Ik ben ook zo reuzetrots als mijn kind aankomt, elke week tussen de 250 en 350 gram. Mijn zoon haalde met gemak 400 gram of een pond per week en het CB vindt het hartstikke goed zo!
nou dit had ik even nodig. Vandaag naar cb geweest en daar kreeg ik het te horen. Mevrouw u geeft wel veel bv of niet, uhh nee op verzoek. Geboorte gewicht 3160 en lengte 47 cm Nu 4,5 week later 4180 en lengte 54 cm dus 1 kilo erbij. Gatver wat voelde ik me naar zeg, maar gelukkig lees ik dat het helemaal niet uit maakt. Ik weer blij.
Mijn zoontje was de eerste week veel afgevallen, maar de paar weken daarna knalde zijn gewicht omhoog Ik geloof dat ie een kilo in 2 weken was aangekomen... Mijn CB heeft daar nooit een opmerking over gemaakt behalve misschien dat ie wel erg goed groeit (maar dan dus positief bedoeld).