Teveel banaan slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mila24, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz is gek van bananen en ze eet er dus ook iedere dag.
    Met als gevolg dat ze geen ander fruit wilt eten.
    Ik geef haar vaak kiwi of een appel maar daar kijkt ze niet eens naar.
    Meloen eet ze dan wel graag.
    Maar wat ik me dus afvroeg is het slecht als ze iedere dag banaan eet?
    Ze kan nog steeds goed poepen dus het stopt niet bij haar zeg maar.
    Maar ik heb ooit eens gehoord dat iedere dag een banaan niet gezond zou zijn :(:
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Niet gezond weet ik niet, maar op deze manier krijgt ze wel maar 1 bepaald soort vitamines binnen. Ander fruit er bij is dus wel beter.
    Als ze ander fruit echt niet wil eten, zijn fruithapjes misschien nog een optie? Of dat je het zelf een beetje fijn maakt... Krijgt ze in ieder geval ook andere fruitsoorten binnen....
     
  3. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    banaan zit volgens mijn heel veel suikers in het is niet echt gezond fruit dacht ik. als je lijnt mag je namelijk ook niet veel banaan.
     
  4. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

    Damiën is ook verzot op banaan. Ik gaf hem deze voorheen dan ook redelijk vaak tot dat hij er na verloop van tijd verstoppingen van kreeg waar hij nu nog lastig vanaf komt. Dus daar zou ik wel rekening mee houden.
    Ik ben toen ook potjes fruit bij gaan geven zodat hij toch ook nog een ander soort fruit ging eten.
    Op een gegeven moment willen zo dan ook echt niet anders meer. Dus afwisseling lijkt me niet verkeerd.
    Groetjes Karin
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het wel afwissellen... ikzelf vind het belangrijk dat mn kids vooral de eerste tijd veel smaken leren eten. Kwestie van wennen... ik zou gewoon ff de banaan schrappen tot ze ook andere dingen eet en dan weer afentoe een banaan. Ik deed elke dag gewoon ander fruit. Banaan, appel, mango, peer, perzik, pruim, meloen & nectarine begon ik mee... daarna dingen als druif, sinaasappel, manderijn enz. bij ong 9 maand en bij 12 maand aarbeien, frambozen, kiwi's en andere besjes
     

Deel Deze Pagina