teveel bezig om zwanger te raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door femke06, 31 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke06

    femke06 Lid

    12 jan 2006
    35
    0
    0
    Ik heb even copy en paste gedaan..nieuw onderwerp begonnen omdat anders een onderwerp zo lang koan worden..

    Ik ben 33 en en zit in ronde 4...
    Ben wel bang dat ik er teveel mee bezig ben. Op zich wel logisch maar ik ben echt aan het tellen wanneer we weer moeten klussen, daarna in spanning tot mijn NOD..voel dan vanalles maar weet ook in mijn achterhoofd dat ik de dingen wil voelen..

    De dagen voor mijn NOD ben ik stik sjaggie en gespannen...dan word ik ongesteld en ga ik weer tellen wanneer ik weer eisprong heb.

    het is heel erg maar zo ben ik er wel mee bezig. En als ik heel nuchter nadenk dan realiser ik me dat dit niet de manier is. Tuurlijk mag je ermee bezig zijn en kijken wanneer je moet klussen maar volgens mij is teveel er mee bezig zijn ook niet goed en zeker niet om zwanger te raken.

    Hoe ervaren jullie dat??

    Groetjes..Femke
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik was er ook mee bezig, had het zelfs op de kalender staan :oops: :oops:
    Is denk ik niet zo gek, alleen je moet er voor zorgen dat je 'sexuele' relatie niet onder druk komt te staan, want dan ben je wel fout bezig denk ik.
    Je moet elkaar niet gaan pushen, want dan wordt het wel moeilijker.
    Probeer er luchtiger over te doen, nu niet, nou dan volgende maand.
    Klinkt heel makkelijk maar ik denk dat het wel zo werkt.

    Hé succes!!
    Hoop voor je dat je binnenkort goed nieuws hebt.

    Groetjes Kalush
     
  3. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik denk dat het een hele logische reactie is. Je wilt het zo graag, dus logisch dat je er mee bezig bent.

    Ik had het zelf ook, constant m'n vruchtbare dagen uitrekenen en zeker rond m'n nod kon ik aan niets anders denken. Net toen ik besloten had om te stoppen met alles uit te rekenen, omdat ik mezelf zo alleen maar gek maakte was ik zwanger.

    Maar ik herken je gevoel dus heel goed en volgens mij is het ook heel moeilijk om dit uit te schakelen.
     
  4. femke06

    femke06 Lid

    12 jan 2006
    35
    0
    0
    ik heb mezelf ook echt voorgenomen om er minder mee bezig te zijn...gewoon laten komen en niet bij elk 'pijntje' denken goh zal het dan nu zo ver zijn.
    Beetje rekenen mag ik nog wel van mezelf maar daar houd het dan ook bij op ;)
     
  5. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo,

    Ik ken dat gevoel, ook ik was er teveel mee bezig.
    Elke maand opnieuw berekenen wanneer ik mijn eisprong had, bij elk pijntje, steekje, misselijk gevoel denken dat ik zwanger was.
    Telkens de teleurstelling wanneer die verdomde :evil: er waren.
    Maar het is zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn.
    Je kijkt er zo naar uit dat het niet snel genoeg kan gaan.
    Ik zelf had zelfs al babyspullen gekocht: slabbetjes, fopspenen, flesjes... zo schattig en ik kon het niet weerstaan.
    Ook noteerde ik elke keer op een kalender wanneer we geklust hadden... maar desondanks werd ik toch zwanger in de zevende ronde.
    En ik was er even veel mee bezig zoals altijd want ik kon het niet laten :)
    Dus kop op meid en laat de moed zeker en vast niet zakken. Ook jouw moment van glorie komt er. Geduld wordt beloond maar ik weet dat het niet gemakkelijk is.
    Veel sterkte en hopelijk mag je hier snel goed nieuws melden !!! :D
    Ik duim allersinds voor jou :) :) :)
     
  6. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Na een aantal maanden ga je er wel gewoon er wat rustiger mee om.
    Ik had het ook bij de eerste paar keer dacht ik van alles en voelde ik van alles, maar op den duur heb je wel zoiets we zien wel.

    Groetjes Anna.
     
  7. Wentje

    Wentje Actief lid

    29 jan 2006
    113
    0
    0
    Wij zijn ook net begonnen, zit nu in m'n eerste ronde om het zo maar te zeggen. Ik ben ook telkens aan het tellen. Nog zoveel dagen en dan heb ik de meeste kans...Ik probeer het ook telkens uit m'n hoofd te zetten, maar vind het zo ontzettend leuk dat we het nu eindelijk gaan proberen, dat ik gewoon al op een roze wolk leef.

    Liefs Wendy,
     
  8. Marlies2

    Marlies2 Lid

    25 jan 2006
    8
    0
    0
    Zolang het leuk is, is er niets aan de hand. Als je idee krijgt dat je te veel van jezelf gaat geven moet je oppassen.

    Vooral positief blijven dus! :)
     
  9. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik ben 34 en dit is ronde 5 .. ik ben er ook ontzettend mee bezig ...pff om gek van te worden soms ...laatste keer dacht ik zelfs NU is het raak ...en helaas toch weer die :evil: toch ook met een lichtpuntje omdat dit de eerste cyclus was die "normaal"was ....blijf hoop houden ...net zoals wij ...
    greetz asjuh
     
  10. femke06

    femke06 Lid

    12 jan 2006
    35
    0
    0
    gelukkig lees ik dat ik niet alleen ben! eigenlijk is het al leuk dat we het aan ht proberen zijn, toch? Is al heel bijzonder..je begint tenslotte niet zomaar aan een kind.

    Maar gewoon jaloers zijn op vrouwen met een buik!!!
     
  11. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    denk dat iedereen dat wel heeft,
    iedereen begint nuchter ach ja we zullen het wel zien en dat zeg ik ook iedere keer.
    maar als de nod weer komt word je toch weer zenuwachtig enzo.
    en hopen dat het maar niet komt.
    jezelf gek maken dus.
    ach vrouwen heh hahahahah
    we zijn allemaal hetzelfde .
    femke 06 heb je al gestest?
     
  12. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Klopt wat Anna schrijft.
    In het begin let je echt overal op en zoek je overal iets achter; je maakt jezelf soms gewoon gek.
    Gelukkig wordt dat na verloop van tijd minder.
    Maar als de NOD week aanbreekt dan stijgt bij mij de spanning wel weer.

    Je moet gewoon positief blijven denken en tuurlijk als die vervelende :evil: verschijnen dan is dat weer een domper.
    Maar mijn tijd komt wel, denk ik dan.

    Wanneer ga je eigenlijk testen Femke.

    Silly
     
  13. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik ben er denk ik, ik weet het wel zeker, veel te veel mee bezig. Ik denk wij allemaal wel.....Zou het wat uitmaken of je er nu zo bewust mee bezig bent? of zal het geen invloed hebben? Stress is niet goed maar wat spanning kan toch geen kwaad? Als die NOD er weer aankomt dan ben ik er het meest mee bezig.Verschrikkelijk, wat is dat spannend zeg.
    Ik heb trouwens nog steeds geen bl. gezien. Ga steeds naar de wc om te kijken. Ik tel ook hoor Femke! Wij allemaal denk ik. We staan niet alleen, we hebben elkaar en we zijn dat betreft allemaal lotgenoten om het maar een beetje zwaar te zeggen. Ik duim voor iedereen!! Moniekje
     

Deel Deze Pagina