THC in moedermelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door wh1tn3y, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wh1tn3y

    wh1tn3y Nieuw lid

    10 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik hoop niet dat ik een onbeschofte vraag stel maar ik ben gewoon heel erg benieuwd naar dit.
    Ik ben onlangs bevallen van een prachtig gezonde dochter en geef haar ook borstvoeding want ik wil graag dat zij goede voedingsstoffen binnenkrijgt en ik hou van de band die je ermee kan opbouwen.

    Zelf rookte ik voordat ik zwanger was nog wekelijks een jointje. Ik kwam er ook pas na 7 weken achter dat ik zwanger was en heb in die tussentijd ook nog gerookt. Meteen vanaf het moment dat ik het wist ben ik ook gelijk gestopt met blowen en roken en heb sindsdien nog geen enkele sigaret of joint aangeraakt.

    Nu is mijn vraag hoelang THC in moedermelk blijft. Ik heb grondig gezocht op internet maar de antwoorden hiervan zijn nogal onduidelijk. Het wordt inderdaad afgeraden maar stel als de kleine bijv een weekend bij mijn ouders op bezoek is of het dan mogelijk is om weer een keertje een jointje op te steken? Is het dan schadelijk als ik na dat weekend weer borstvoeding ga geven? Is het hetzelfde als ik net als drank het afkolf en weggooi?
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg van mezelf dat ik dit vraag maar wil het graag weten. Zolang ik weet dat mijn kleine er de dupe van kan zijn dan laat ik het ook zitten totdat ik geen borstvoeding (want dat doe ik graag) meer geef. Ik zou ook sowieso geen joint kunnen aanraken als ik weet dat ik haar ermee belemmer. En ik zou dan ook nooit stoned kunnen zijn in bijzijnd van mijn kind.
    Hopelijk geeft u hier antwoord op. Vriendelijk bedankt. ~Whitney
     
  2. Teddy

    Teddy Bekend lid

    20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Whitney,

    Heel goed dat je je vraag hier stelt. Cannabis gebruik en borstvoeding geven gaan helaas niet samen. De halfwaarde tijd van THC is heel erg lang (57 uur). Dat betekent dat na 57 uur er nog de helft van de THC in je lichaam zit. Om veilig te zijn zou je dan 5 x de halfwaarde tijd niet mogen voeden. Dat betekent dat je voor 1 joint bijna twee weken geen borstvoeding mag geven. THC is echt heel erg schadelijk voor de hersen ontwikkeling van je baby.

    Dus, zolang je borstvoeding geeft, geen joint roken!
     
  3. wh1tn3y

    wh1tn3y Nieuw lid

    10 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee hartstikke bedankt voor uw antwoord:) Nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben en ga ik zeker weten wachten, want dat is ze zeker waard!!
     

Deel Deze Pagina