thee met gember en citroen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marievs, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.036
    263
    83
    Goedemorgen,

    Nu we voor een 3e kindje gaan, vind ik het toch wel weer spannend. ik merk dat ik er ook teveel mee bezig ben en dat wil ik niet. Aangezien het welkom is, maar lukt het niet dan is het ook goed! We gebruiken ook geen ovulatietesten enzo .
    Nu heb ik de afgelopen ronde wel frambozenbladthee gedronken, want dat had ik bij mijn 2 dochters ook gedronken. Alleen tot de eisprong, daarna niet meer ivm tegenstrijdige verhalen. Daarnaast is mijn baarmoederslijmvlies denk ik ook gewoon normaal, aangezien ik een normale menstruatie heb (dus een dag of 5 met in het begin flink roodverlies)

    Daar word ik dus gek van. Ik wil gewoon een thee drinken die ik de hele tijd kan drinken, zonder dat ik me zorgen hoef te maken. En vooral zonder dat ik hoef te wisselen bij mn eisprong. Dan ben ik er teveel mee bezig voor mijn gevoel.

    Ik dronk van de zomer vooral veel gemberthee met schuifje citroen (dit zou goed zijn voor je weerstand e.d. (je weet wel, vooral in coronatijd)). Maar is deze thee wel goed? Ik las namelijk dat citrusvruchten weer niet heel goed zijn na de innesteling. En dat ook gember je baarmoeder kan samentrekken.
    Ik dronk hier altijd 2 kopjes met een klein stukje gember en een schuifje citroen en natuurlijk wat honing ;).

    Bedankt alvast.

    Groetjes en een fijne dag.
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Wil je je vruchtbaarheid verhogen dmv thee of ben je bang dat bepaalde theesoorten schadelijk zijn tijdens het zwanger worden of de zwangerschap?

    Tijdens de zwangerschap wordt thee met cafeïne afgeraden. Rooibos en kruidenthee bevatten geen cafeïne en mag je dus onbeperkt drinken.

    Maximaal 1 - 2 glazen zoethout thee per dag ivm bloeddruk verhogend effect.
    Met mate: venkelthee en anijsthee ivm gifstoffen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.036
    263
    83

    Nee, niet om mijn vruchtbaarheid te verhogen. Al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen ;). Dus als je daar tips voor hebt :).
    Maar het gaat mij dus meer over het schadelijke tijdens het zwanger worden of wat de vruchtbaarheid tegen gaat zeg maar. Dat willen we natuurlijk niet ;). En ik lees over Gember en citroen dus tegenstrijdige verhalen.

    Ik wil het gewoon allemaal goed doen en dat is het beroerde. Er is ook zoveel informatie dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. En ik vind het gewoon irritant als je een thee tot de eisprong mag drinken bijvoorbeeld. Of dat je teveel thee drinkt. Want dit is goed, oh en dat is ook goed. En oh ja, dit moet je ook drinken :roflmao:. En dan ben je heel de maand bezig met een planning voor wat je moet eten/drinken. Als je snapt wat ik bedoel ;)

    Verder drink ik veel heet water (ja, heel gek I know) en 1 glaasje granaatappelsap per dag.
     
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Heet water?:rolleyes: Drink je dat omdat je dan zeker weet dat er niks in zit dat niet goed is? Dan zou ik voor rooibos- of kruidenthee gaan. Dan mag je gewoon hebben.
     
  5. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.036
    263
    83
    Nee, drink ik al jaren. Dit was bij gebrek aan lekkere thee op het werk en vergeten theezakjes mee te nemen naar het werk. En ik ook niet de hele dag door koffie wilde drinken. Ik drink geen koud water, dat vind ik dus gewoon echt niet lekker in de winter. Dus vandaar dat ik al 10 jaar ofzo heet water drink als ik aan het werk ben. Maar ik start mn dag altijd met gemberthee met citroen en savonds drink ik rooibos of kamillethee. (en altijd 1 bakje koffie per dag :oops:).
     

Deel Deze Pagina