Theorie auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Ovie83, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Hallo Dames,

    Wie heeft ee onlangs theorie examen gedaan?
    En wat kan ik verwachten?
     
  2. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Mijn vrouw heeft een speciaal faalangst examen gedaan voor theorie omdat het reguliere examen niet wilde lukken. Tegenwoordig is het het niet meer klassikaal maar zit je achter en eigen computer. Je krijgt 25 inzicht vragen en volgens mij 40 andere. Het enige wat je kunt doen is heel goed leren. Op de site van het cbr kun je uitleg vinden
     
  3. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    10 februarie heb ik m gedaan!!🎉
    Maar ja wat kan je verwachten..
    Als er bij jou examen bureau het examen op de nieuwe manier word gedaan
    Dan moet je eerst inchecken en dan wachten en dan doe je alles in een kluisje of je geeft het aan iemand die met je mee is,
    Dan ga je naar de start geef je je legitimatie loop je door een poortje krijg je een tafelnummer en dan ga je aan die tafel zitten..
    Dan log je je in met je code die heb opgestuurd heb gekregen en dan krijg je eerst 1 proef vraag die telt niet mee..
    Daarna moet je op volgende klikken..
    Dan krijg je 25 vragen met gas los laten, remmen of nix doen.. Daar heb je 8 sec de tijd voor..
    En dan daarna krijg je 40 vragen waar je 20 sec de tijd voor heb...
    Ben je klaar dan zie je of je bent gezakt of geslaagd..je foute beantwoordde vragen kan je nog even terug kijken..

    Tijdens de vragen kan je doorklikken naar de volgende vraag.. Doe dit niet!!
    Want zo heb je de tijd om het nog even te kunnen nalezen en desnoods te veranderen van antwoord.

    Als er nog andere dingen zijn mag je altijd een pb sturen
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Een tip, weet niet of je het anwb boek hebt met cd-rom? maar daar staan oefeningen op voir op de computer. En dat kun je daar ook verwachten.
     
  5. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik heb een cbr theorie boek en vragenboek.
    Vind de vragen remmen, gas los en niets doen moeilijk.
    Ik heb de neiging om overal op remmen te klikken. Ik ben aan het leren en toch, ben denk ik te oud om te leren.
     
  6. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Gevaarherkenning tips

    (A) Remmen
    Als je uit gaat van de maximaal toegestane snelheid rem je bijna altijd binnen een verkeersbeeld met:
    • zwakkere / instabiele verkeersdeelnemers
    • tegenliggers op smalle wegen
    • voorbijrijden van werkzaamheden of obstakels op de rijbaan
    • inhalen en tegelijk passeren van tegenliggers
    • onoverzichtelijke en gevaarlijke kruispunten
    • drukke (woon/winkel)gebieden, scholen e.d.
    • onoverzichtelijke of scherpe bochten
    • ontstaan van stremming of file
    • grote snelheidsverschillen onderling

    (B) Gas loslaten
    • Als je de situatie niet vertrouwt
    • Als je de situatie wel goed kunt overzien
    • Als er geen direct gevaar is
    • Als de snelheid aangepast is

    (C) Niets doen
    •Als je de situatie goed kunt overzien
    • Als er geen direct gevaar is
    • Als er voldoende ruimtekussen is om je handeling uit te voeren
    • Als er weinig snelheidsverschil onderling is
    • Als er een vluchtmogelijkheid is


    Toen ik dit allemaal goed had door genomen ben ik vaak gaan oefenen op dit soort vragen, tis helemaal goed gekomen hier😋😉
     
  7. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Dankje! Ik ga weer oefenen!
     
  8. jennifer24

    jennifer24 Bekend lid

    8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde

    Houdt moed hoor je bent nooit te oud om te leren mijn vrouw is 37 en mag eindelijk 10 maart afrijden. Was altijd bang voor examens. Heeft dus die faalangst examen theorie gedaan en is geslaagd en heeft twee weken geleden de tussen tijdse toets gedaan en gehaald .. Nu alleen nog het autorij examen en ook die doet ze speciaal voor faalangst. Echt hoor je bent nooit te oud!
     
  9. 27denise

    27denise Actief lid

    7 jan 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Hoi
    Geen idee wat je kan verwachten maar ben ook druk aan het leren.En ind dat remmen gas los niks doen vind ik ook erg lastig.Ben je allang bezig met lessen?
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Bij kinderen, ballen, dieren, ouderen altijd remmen.
     
  11. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik ben vaak begonnen met rijden en gestopt, en nu heb ik er 35 lessen op zitten en ben vast beraden mijn rijbewijs te hallen voor ik beval, ik merk (bijna 33) dat een auto wel handig is, voorals als je ergens woont met weinig ov. En straks met twee kids helemaal handig!
    Theorie boek met examen vragen is handig, merk dat ik steeds meer dingen leer. Dinsdagochtend theorie, laten we hopen dat het meteen raak is!
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    wat goed dat je toch weer begonnen bent. Waarom stopte je elke keer? ik heb mijn rijbewijs vanaf sept en had enorme faalangst. Maar gelukkig heb ik hem gehaald en maar 1 keer herkanst.
     
  13. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik ben toen gestopt, ondat ik bepaalde medicijnen dronk en niet mocht rijden. En toen had ik nog geen kids en woonde ik centraal, deed alles met de ov, maar nu heb ik mijn rijbewijs echt nodig, ik zet dit keer ook door, heb meteen een pakket genomen zodat ik er niet onder uit kan.

    Fijn dat je rijbewijs hebt gehaald, zal we een hele opluchting zijn?
    Rij je vaak?
     
  14. Heel veel succes 🍀
     
  15. Zonnestraal2

    Zonnestraal2 Bekend lid

    28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik ben de 2de keer geslaagd voor mijn theorie zolang je heel goed leert is het niet moeilijk, succes!
    Over mijn rijbewijs heb ik 10 maanden gedaan.
     
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nou zet hem op! het is best handig.

    Nee ik rij eigenlijk te weinig. Was op zich niet nodig maar omdat wij eerst wilden verhuizen naar een afgelegen plaats moest het wel. Ik werk in de thuiszorg en doe eigenlijk alles op de fiets dus daar heb ik hem ook niet voor. Daarnaast rijdt mijn vriend veel en we moeten elke keer de auto helemaal anders instellen;)
     
  17. woezeltje1

    woezeltje1 Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Ik heb het zelfde. En mijn doel is voor volgende winter. Wil ik mijn rijbewijs. Ik ben helemaal klaar met die kou op de fiets te zitten. De auto van mijn man staat haast dag en nacht voor de deur. En mijn familie woont aan andere kant van het land. En zie ze niet veel omdat mijn man al veel voor zijn werk rijdt. En niet in het weekend weer lang in de auto wilt zitten. Dus we gaan er voor.
     
  18. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Hee hoe is het gegaan?☺️
     
  19. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Helaas gezakt had 3 fouten teveel!
    Heb meteen nieuwe afspraak gepland.
     
  20. 27denise

    27denise Actief lid

    7 jan 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Ah wat jammer wanneer moet je weer?Ik moet het toch ook is gaan doen al gaat rijles ook nog niet super helaas
     

Deel Deze Pagina