Thomas de trein graag advies!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amberxx, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik wil graag een treinset aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Nu lijken de sets van thomas de trein mij erg leuk. Maar ik heb een aantal vragen:

    - Welke set is leuker die van hout of van metaal (of is het plastic) ? Wat is steviger en waar doen ze langer wat mee.
    - Kan ik de rails van bijvoorbeeld ikea ook gebruiken voor de houten sets?
    - Ik zag dat er mechanische treinen zijn en treinen die je zelf moet bewegen. Kan je beide gebruiken op zowel hout als metalen rails? En wat vinden kinderen leuker (dus zelf rijden met de trein of de trein laten rijden.

    Tot welke leeftijd is dit speelgoed leuk. En blijft het kwalitatief ook goed ?
     
  2. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Wij hebben de metalen treintjes met plastic rails (take 'n play-serie) De treintjes moet jezelf bewegen, er wordt hier heel veel meegespeeld. Onze oudste is nu bijna 6 en speelt er ook nog heel vaak mee. Ik vind het fijn dat je voor elke feestelijke gelegenheid weer een uitbreiding kan vragen.
    Over de houten versie kan ik je niets vertellen, sorry!
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier ook de plastic rails met metalen treintjes.
     
  4. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Wij hebben houten rails met oa houten Thomas de trein treintjes. Je kunt deze goed combineren met bv. houten Ikea treinspoor waardoor het enigszins betaalbaar blijft.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij hebben hout. Goed uit te breiden ook met die van de Hema, Brio, Eichhorn. Er zijn treintjes op batterijtjes en met een accu. Net wat je zelf wil of geschikt vind. Wij hebben 1 Thomas met batterijtje en wat ikea treintjes en brio. Hij gebruikt ze allemaal. Meneer vind het prachtig en is nu 2. Zijn oudere neefjes van 4 en 5.5 spelen er ook mee.
    Ohja plastic en hout zijn niet onderling uitwisselbaar.
     
  6. Fleurop

    Fleurop Fanatiek lid

    2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    plastic rails en metalen treintjes; fijn materiaal die treintjes, mijn jongste kan er mee gooien zonder dat het kapot gaat. Oneindig veel varianten in de treinen. EN de rails kun je mooi uitbreiden, ook met verschillende variaties.
    De houten ken ik niet.
     
  7. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hout. Zoveel mooier.

    Wij hebben alles van Brio en wat TdT-treintjes. Check treinenparadijs.nl.
     
  8. allanieew

    allanieew Actief lid

    5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Hier een beetje van beiden, houten treinen met ikea rails en de take-n-play serie van plastic rails met metalen treinen. De metalen treinen zijn veruit favoriet. De oudere zijn van wat zwaardere kwaliteit dan de nieuwe waar meer plastic in verwerkt zit, kopen via een tweedehandse is dus ook echt en goede optie. De houten treinen zijn hier wat minder slijtvast gebleken en mijn zoontje vind ze niet genoeg op de thomas uit de serie lijken.
    We hebben ook een aantal elektrische treinen in huis, maar mijn zoontje van bijna 4 prefereert toch de met de hand aangedreven treinen.
     
  9. Storm

    Storm Niet meer actief

    Wij hebben vooral Ikea-prut en daar wordt onwijs veel mee gespeeld. Mijn jongste zoontje heeft een set van chuggington. Die treintjes vindt hij wel heel leuk maar dat spoor is een crime. Echt heel irritant. Dat van Ikea gaat regelmatig van elkaar af, maar kunnen ze zelf weer in elkaar zetten. Die van chuggington zijn ze steeds hulp bij nodig. En ik vind het nog gammel ook.
     
  10. bllondiie

    bllondiie Niet meer actief

    Wij hebben de houten versie, super leuk en bijna niet kapot te krijgen, en ook nog handig dat je ze met bijna alle andere houten treinbanen kan combineren..
     
  11. SaschaH

    SaschaH Actief lid

    13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wij hebben hier hout. Dat kan je ook met de goedkopere merken combineren namelijk. Ikea, brio, eichhorn etc. Zoonlief speelt er al jaren heerlijk mee. Veel variatie, fijn bouwen met splitsingen, bruggen en dergelijke.
    Kortom, ik zou voor hout gaan.
     
  12. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Wij hebben 1 houten baan met een aantal houten treintjes, onze zoon speelt hier niet heel veel mee, de ikea houten baan kan inderdaad gebruikt worden voor de houten treinen, die hebben wij nl er ook nog bij en dat past precies

    Daarnaast hebben wij flink wat stationnetjes van take And play en de metalen serie treintjes voor op die baan,

    Onze zoon is begonnen met Thomas de trein toen hij 2,5 was
    Nu word hij over 2 maanden 6 jaar en is nog steeds een grote Thomas dan, pyjama's onderbroeken sokken tandenborstel tandpasta zaklamp portemonneetje kussens knuffels dekens dvd's een flink aantal stationnetjes en treintjes zijn er gespaard afgelopen 4 jaar, oma heeft zelfs zelf een Thomas de trein bed gemaakt van hout !

    Niet dat je er om vroeg maargoed haha Thomas de trein is hier echt meer dan zijn geld waard na 4 jaar intensief spelen ( en nog steeds word er dagelijks mee gespeeld) is het nog steeds goed dus echt wel degelijk spul
     
  13. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben t houten spoor en de treinen van thomas de trein. Daarbij heel veel spoor van de hema. Werkt prima.
    We vinden het nu wel heel erg jammer dat er bijna geen houten spoor meer te vinden is in de speelgoedwinkels. Hema weet ik zo niet.

    Hier word bijna elke dag gespeeld met het spoor. Samen spoor bouwen of ieders zn eigen spoor.
     
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Inderdaad wat Truus zegt. In de speelgoedwinkels zijn bijna geen houten treinen meer te koop. Je zit meteen vast aan webshops. Erg jammer! Als cadeautje krijgen gebeurt dus niet zo gauw. Bij ons tenminste niet.
     
  15. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar die webshops zijn wel veel goedkoper!

    En Intertoys heeft Brio rails en treintjes en Thomas-treintjes.
     
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bij ons de Intertoys niet hoor. Op de webshop ook niet.
     
  17. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik zou zeker voor de houten versie gaan. Daar kunnen dus ook de automatische treintjes op. Mijn zoontje speelt er nu al een jaar iedere dag wel even mee...

    Maar idd tot nu toe heb ik het alleen via internet kunnen kopen, bol.com verkoopt ook de houten treintjes en uitbreidingsets
     

Deel Deze Pagina