thuis of ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

waar wil je bevallen??

  1. thuis, want......

  2. ziekenhuis, want.....

  3. Anders, namelijk.......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

    Waar willen jullie bevallen en waarom??
     
  2. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Bij ons wordt er zowiezo ih ziekenhuis bevallen,
    het gebeurt niet zo gauw dat er hier thuisbevallingen gebeuren maar mst ik kn kiezen
    zou ik het het liefst thuis doen... ik mis de kids
    teveel... dus als ik nu weer zwanger word ga ik
    enkel bevallen ih ziekenhuis en kom ik nadien
    weer onmiddellijk naar huis... dan krijg je nog
    een tijdje kraamhulp.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Op zich wel grappig, ik las net mijn iegen stukje terug en daarin zeg ik op 31 augustus; het liefst wil ik naat het ziekenhuis, maar aangezien ik vrij snel beval en het de vorige keer bij mijn zoon allemaal prima verliep dat ik het nu wel thuis wilde proberen.
    Ik heb nu gezegd; Ik wil toch heel graag in het ziekenhuis bevallen, want het geeft me toch teveel angst dat het mss wel niet goed zou kunnen gaan en ik wil dan gewoon in het ziekenhuis zijn!
    Dus op het moment wil ik absoluut niet thuis bevallen, niets zo wispelturig als een zwangere vrouw hahahhahaha :)
    (tenminste deze zwangere vrouw ;) )

    Groetjes Carry
     
  5. Niet meer actief

    Ik wil dit keer eigenlijk ook gewoon thuis bevallen lekker je eigen omgeving en daarna gewoon thuis onder de douche en kindje in eigen bedje.
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen en ik vond het heerlijk. Lekker je eigen bed en badkamer bij de hand en kraamzorg thuis
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik moet in het ziekenhuis ivm met een leverafwijking
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik wil graag in thuis, lekker in mijn eigen omgeving.
     
  9. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Beeb laat trouwens wel op zich wachten he?
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    als ik zover zou zijn dan moet ik in het ziekenhuis.
    Doordat ik bij onze dochter een keizersnede heb gehad, is een thuisbevalling er niet meer bij.......helaas
     
  11. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik ben 3 keer bevallen in het ziekenhuis. De eerste 2 keren moesten er hulpmiddelen gebruikt worden ( o.a. een keizersnede ) maar ik ben toen ook bevallen in Amerika waar een ziekenhuisbevalling gewoon is. De derde keer moest ik vanwege mijn eerdere bevallingen naar het ziekenhuis ( dit keer in NL ) en heb een prima snelle bevalling gehad.
    Nu wil ik graag thuis bevallen alleen staat mijn man er niet achter. Die wil dat ik naar het ziekenhuis ga. Ik denk echter niet dat de verzekering dat nu dekt. Afwachten dus.
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Volgens mij dekt de verzekering een ziekenhuisbevalling alleen als je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen, wil je dit uit eigen beweging dan ziet de verzekering het als of je een ziekenhuiskamer huurt voor je bevalling en zal je dit zelf moeten bekostigen.
     
  13. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Het liefste als ik zwanger ben (ben ik op dit moment denk ik nog niet) zou ik thuis bevallen...maar ja je kan het nooit met zekerheid zeggen hé. Ik denk dat ik me thuis beter op mijn gemak voel...maar in het ziekenhuis hebben ze weer alles bij de hand voor als er iets mis gaat...maar ja hopen dat er op dat moment niks mis gaat!

    Groetjes MissPuma
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat zelf wil. Ik ben topverzekerd en dus betaalt mijn verzekering het helemaal, terwijl het dus niet medisch is. Ik ben kraamverzorgster en heb al veel thuisbevallingen mee gemaakt, en weet dus wat er kan gebeuren en zo. Ik heb ook al veel ziekenhuisbevallingen mee gemaakt en vind het ook erg mooi op die manier. Als alles goed gaat mag je binnen 2 uur naar huis. Als je hebt geplast en de baby ook :D
     
  15. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Volgens mij is anders de eigen bijdrage E 500,-.
     
  16. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ga weer in het ziekenhuis omdat: de eerste een keizersnede is geworden, vandaar dat ik nu medische indicatie heb om daar te bevallen. En de tweede word ook weer een keizersnede en dat lijkt me ook handig dat het thuis niet uitgevoerd word ;)

    Door je eerdere keizersnede heb je toch medische indicatie om in het ZH te bevallen? Bovendien kun je per 1 januarie zonder probleem overstappen naar een verzekering die het wel allemaal vergoed.
     
  17. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie (dochtertje had een groeiachterstand en had de laatste weken hoge bloeddruk)
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik ben ook thuis bevallen en waarom omdat je dan heerlijk kan doen wat je wilt en de sweef zelf kan bepalen
    bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis verschikkelijk vond ik dat je bent daar egt een nummer
    ik heb me toen voorgenomen noooooooooooooooooit meer als het niet medisch noodzakelijk is

    gr debbie
     
  19. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    sweef=sfeer hihihi lekker nederlands deb og og
     
  20. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik heb het liever ook thuis. had ik bij mijn andere 2 ook. heb bij de eerste gehad dat ik in onze vakantiehuis ben bevallen hahaha. We zijn toen ook uitgebreid op tv geweest hierover. het duurde 6 uurtjes in zijn totaal bij de 2e 4 uurtjes en dat was lekker thuis. als er een derde bij ons inzit dan ga ik liever thuis dan in het ziekenhuis
     

Deel Deze Pagina