Bij ons wordt er zowiezo ih ziekenhuis bevallen, het gebeurt niet zo gauw dat er hier thuisbevallingen gebeuren maar mst ik kn kiezen zou ik het het liefst thuis doen... ik mis de kids teveel... dus als ik nu weer zwanger word ga ik enkel bevallen ih ziekenhuis en kom ik nadien weer onmiddellijk naar huis... dan krijg je nog een tijdje kraamhulp.
Hoihoi Natuurlijk leuk om weer eens te horen wat de nieuwe er van vinden. Maar hier vind je ook al het en en ander: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=323 Groetjes
Op zich wel grappig, ik las net mijn iegen stukje terug en daarin zeg ik op 31 augustus; het liefst wil ik naat het ziekenhuis, maar aangezien ik vrij snel beval en het de vorige keer bij mijn zoon allemaal prima verliep dat ik het nu wel thuis wilde proberen. Ik heb nu gezegd; Ik wil toch heel graag in het ziekenhuis bevallen, want het geeft me toch teveel angst dat het mss wel niet goed zou kunnen gaan en ik wil dan gewoon in het ziekenhuis zijn! Dus op het moment wil ik absoluut niet thuis bevallen, niets zo wispelturig als een zwangere vrouw hahahhahaha (tenminste deze zwangere vrouw ) Groetjes Carry
Ik wil dit keer eigenlijk ook gewoon thuis bevallen lekker je eigen omgeving en daarna gewoon thuis onder de douche en kindje in eigen bedje.
Ik ben thuis bevallen en ik vond het heerlijk. Lekker je eigen bed en badkamer bij de hand en kraamzorg thuis
als ik zover zou zijn dan moet ik in het ziekenhuis. Doordat ik bij onze dochter een keizersnede heb gehad, is een thuisbevalling er niet meer bij.......helaas
Ik ben 3 keer bevallen in het ziekenhuis. De eerste 2 keren moesten er hulpmiddelen gebruikt worden ( o.a. een keizersnede ) maar ik ben toen ook bevallen in Amerika waar een ziekenhuisbevalling gewoon is. De derde keer moest ik vanwege mijn eerdere bevallingen naar het ziekenhuis ( dit keer in NL ) en heb een prima snelle bevalling gehad. Nu wil ik graag thuis bevallen alleen staat mijn man er niet achter. Die wil dat ik naar het ziekenhuis ga. Ik denk echter niet dat de verzekering dat nu dekt. Afwachten dus.
Volgens mij dekt de verzekering een ziekenhuisbevalling alleen als je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen, wil je dit uit eigen beweging dan ziet de verzekering het als of je een ziekenhuiskamer huurt voor je bevalling en zal je dit zelf moeten bekostigen.
Het liefste als ik zwanger ben (ben ik op dit moment denk ik nog niet) zou ik thuis bevallen...maar ja je kan het nooit met zekerheid zeggen hé. Ik denk dat ik me thuis beter op mijn gemak voel...maar in het ziekenhuis hebben ze weer alles bij de hand voor als er iets mis gaat...maar ja hopen dat er op dat moment niks mis gaat! Groetjes MissPuma
Ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat zelf wil. Ik ben topverzekerd en dus betaalt mijn verzekering het helemaal, terwijl het dus niet medisch is. Ik ben kraamverzorgster en heb al veel thuisbevallingen mee gemaakt, en weet dus wat er kan gebeuren en zo. Ik heb ook al veel ziekenhuisbevallingen mee gemaakt en vind het ook erg mooi op die manier. Als alles goed gaat mag je binnen 2 uur naar huis. Als je hebt geplast en de baby ook
Ik ga weer in het ziekenhuis omdat: de eerste een keizersnede is geworden, vandaar dat ik nu medische indicatie heb om daar te bevallen. En de tweede word ook weer een keizersnede en dat lijkt me ook handig dat het thuis niet uitgevoerd word Door je eerdere keizersnede heb je toch medische indicatie om in het ZH te bevallen? Bovendien kun je per 1 januarie zonder probleem overstappen naar een verzekering die het wel allemaal vergoed.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie (dochtertje had een groeiachterstand en had de laatste weken hoge bloeddruk)
ik ben ook thuis bevallen en waarom omdat je dan heerlijk kan doen wat je wilt en de sweef zelf kan bepalen bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis verschikkelijk vond ik dat je bent daar egt een nummer ik heb me toen voorgenomen noooooooooooooooooit meer als het niet medisch noodzakelijk is gr debbie
ik heb het liever ook thuis. had ik bij mijn andere 2 ook. heb bij de eerste gehad dat ik in onze vakantiehuis ben bevallen hahaha. We zijn toen ook uitgebreid op tv geweest hierover. het duurde 6 uurtjes in zijn totaal bij de 2e 4 uurtjes en dat was lekker thuis. als er een derde bij ons inzit dan ga ik liever thuis dan in het ziekenhuis