Thuis school stress

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamavoorde2x, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    We hebben er allemaal mee te maken op het moment dus zal niet de enige zijn maar wat een ellende.

    Hier een zoon in groep 4 en dochter eerste klas middelbare.
    Maar ik snap totale helemaal niets van al die online programmas
    Vorige week dinsdag de map opgehaald. Daar zaten boeken , schriftjes en dergelijke in.
    Ook een handleiding voor installeren van teams .
    Ik en man zijn totaal geen computer wonders. Ik heb zelfs nog nooit met word of iets dergelijks gewerkt.
    Als er wat geprint ofzo moest worden dan stuurde ik dat naar werk van man door .
    Dochter zit op school waar al het huiswerk op school gedaan word dus ook nog nooit nodig gehad..
    Maar echt begrijp er weinig van. Nu lukte dat teams installeren best aardig en kwam ik ook bij dat postvak uit .
    Daar zag ik ook allerlei opdrachten door elkaar staan .
    Maar als ik dan naar zO een opdracht ga dan krijg ik iedere keer zo een foutmelding.
    Dus maar de opdrachten die uit de boeken gedaan kunnen worden gemaakt . En gelezen uit de boeken .
    Maar dan krijg je een mail waarom er sommige opdrachten online niet gemaakt worden.
    Ik terug gemaild dat het niet lukt . En of ze uit kan leggen hoe en wat.
    Krijg je alleen een link terug met de FAQ.

    Dus maar verder uit boeken en dan zie je van sommige ouders reacties naar leraar van of er nog extra werken online zijn want ze zijn er doorheen.
    Wtf ik ben nog met vorige week bezig .

    Ik werk zelf 2 en halve dag per week. Vriend is nu wel 2 dagen per week thuis ivm geem werk op werk zeg maar . Dus is tijdelijk en doe snapt er nog minder van als mij en vind dat om mij er niet druk over moet maken. Ook heeft die best veel stress nu vanwege dat er geen bestellingen zijn op zijn werk (net als zovele )
    En heb je zelf ook nog je huishouden en ben ik zelf totaal niet lekker lichamelijk. Enorme rugpijn en kan nog geen kwartier zitten op moment .
    Kinderen zijn niet te genieten en ik weet het ff niet meer.
    Donderdag ook weer werken en vriend ook. Dochter let sochtejds op zoon en buuf is achterwacht en ik werk gelukkig vlakbij dus ben binnen paar minuten thuis. Maar ja op zo een dag zal er bij de jongste ook niet veel van huiswerk komen.

    Vandaag even naar school geweest en iemand heeft geprobeerd wat uit te leggen over de programma's maar de helft lukte niet.

    Hoe doen jullie het allemaal . En redden jullie de schema's qua op tijd af hebben van huiswerk.

    En het idee dat de scholen nu ook dicht zijn tot eind mei maakt al dat ik licht in paniek raak
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.796
    8.663
    113
    Doen je kan doen en anders nog een email email dat het niet werkt of niet lukt. Duidelijk aangeven waar je precies tegen aan loopt.

    Zoon (gr3) heeft sinds vandaag een deel op papier en een deel online. Juf was zo lief om een video te maken om iedereen goedemorgen te wensen en te vertellen wat de weektaak is dat hij online te vinden is. Stap voor stap laten zien hoe ze dat doet en een uitleg met welke wachtwoorden je waar moet gebruiken.

    Toch waren er vragen en we krijgen smorgens een uur de gelegenheid om vragen te stellen en smiddags nog 1 uur. Als het dan nog niet lukt bellen ze op.

    Het werk stelt weinig voor (onze knul is vlot) met een uurtje is hij klaar en kan hij het extra werk doen.

    We lopen er nu tegenaan dat hij het complete overzicht kwijt is. Voor morgen zetten we alles op papier en kan hij lekker strepen.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    ik zou in dit geval echt elke keer terug naar school bellen/mailen dat je er niet uitkomt, ze helpen maar.
    Hier zijn de online programma's heel simpel: basispoort, MOO, Gynzy, mijnklas.En het is allemaal extra, wat "moet" zijn de gewone werkboeken.
    Qua werk lukt het qua tijd prima, ik heb er 2x per dag een uurtje voor staan. Zoon is in 3 kwartier klaar, dus die gebruikt de rest van de tijd voor de online programma's.
    Dochter heeft wel 2x een uur nodig, maar redt het daar dus goed mee.
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier gaat het wel goed. Dochter zit in groep 3. Lesboeken en werkboeken opgehaald en deel moet ze online doen. Taal en rekenen deed ze deel altijd al online, dus ze wist precies wat ze moeet doen.

    sinds vandaag gebruiken ze Teams. We kregen een link en uitleg.

    Als we vragen hebben, kunnen we mailen. Ene juf reageert snel, de andere heeft nog steeds niet op een vraag van vorige week donderdag gereageerd :)

    Vandaag had ze een tijdrovende opdracht bij rekenen. Die hebben we maar voor de helft gedaan.

    Ze is zo’n drie uur per dag bezig met lezen, spelling, taal, rekenen en schrijven.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    #5 NiekeKris, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    Ik zou inderdaad zelf actief contact blijven zoeken met school als het niet lukt. Dan zijn ze ook meteen op de hoogte van het feit dat jullie het wel proberen. En kunnen ze meedenken met een oplossing. En/of misschien een vriend/vriendin van je dochter en zijn of haar ouders vragen hoe het bij hen gelukt is.

    Hier vraagt het best veel tijd. Ze werken door tot alles van het schema af is. In het geval van de jongst vaak pas rond 15.00u (of later als ze erg inefficiënt bezig was). Zij krijgt bijna alles online. Dat is even uitzoeken geweest, maar ze werkt op school ook met het programma, dus ze wist gelukkig zelf veel. Bij haar is het voor mij vooral veel motiveren en soms uitleggen. De oudste doet weinig...ze doet netjes het voorgeschreven werk, maar dat is zo af en de rest van de af vult ze als het aan haar ligt lekker puberaal. ;)

    Ik werk ook 2,5 dag, maar nu wel thuis (wat fijn is, maar ook niet ideaal en veel geregel, ook inhoudelijk). Ik ben op dit moment super inefficiënt, dus gewoon alle dagen bezig, ook de avonds. Wat dat betreft een voordeel dat we verder niets hoeven/kunnen/mogen; ik vul mijn dag met thuisonderwijs, thuiswerken en het huishouden. Als dat laatste even wat minder is, so e it, dat overleven we wel. En als de situatie wat meer gewend is, wordt dat vanzelf beter.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.978
    11.660
    113
    Vrouw
    Ai, lastig zeg als je zelf zo weinig van computers af weet.
    Ik zou blijven mailen naar school. Vraag om uitleg. Stap voor stap.
    Zolang jullie blijven aangeven dat het niet lukt, weten zij ook dat jullie het proberen.

    Hier werken de kinderen van de basisschool niet op de computer. Gewoon boeken en schriften. Wel zo fijn vind ik.
    Ene zoon zit in groep 8, hij moet een boekverslag en een werkstuk maken. Dat gaat natuurlijk wel op de pc.
    De kinderen die op het VO zitten hebben wel een deel digitaal. Dat waren ze al deels gewend. Dus die hebben geen problemen ermee.

    Sterkte!
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Blijven vragen via mail en duidelijk uitleggen waar het misloopt. En verder je man ook mee laten kijken.

    Hier werken ze met snappet, moo en google classroom. Gaat eigenlijk heel soepel. 1x de juf gemaild en zo een klein inlogprobleempje opgelost. En even gecheckt of mijn dochter inderdaad de juiste opgaven open liet.

    Mijn dochter gaat rond een uur of 9 aan de slag en werkt door tot ze klaar is. Dat is meestal rond 11/11.30 uur. En dan heeft ze de rest van de dag vrij. Zo vindt ze het heel prettig en gaat het verrassend genoeg ook nog zonder strijd.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Met welke programma's moet je werken?
    Wellicht kent iemand het en kan misschien helpen?

    Ik werk niet met schema's van school maar met mijn eigen
    Heb ook nog een baby rond lopen die ook aandacht vraagt
    Oudste in groep 3 zit ik 2x een uur mee
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik vind dat je hier een stukje eigen vrouwelijkheid in hebt eerlijk gezegd. Je zegt dat je zelfs niet weet hoe je met Word werkt? Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, dit programma stamt nog uit de vorige eeuw.
    Ik denk dat het tijd is om jezelf daarin wat te gaan verdiepen. Ik zou dus ‘s avonds die computer aanzetten, gaan googelen voor de basics en/of op YouTube wat filmpjes zoeken voor‘ beginnen met Word‘
     
    Youtan, Zxcvb, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina