thuiswerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Mijn jongste gaat vanaf deze maand ook full time naar school .
    n loop al een tijdje te denken om weer te gaan werken .
    Nu zag ik iets over thuis werk ,inpakken enzo.
    n er staat ook bij ,als je onder de 450 euro verdient is het belastingvrij.
    Mijn mannetje werkt ook ,maar 450 euro extra per maand ,zou wel lekker zijn .
    Wie heeft dit gedaan ,of doet het en wat is haar ervaring .
    Ben nieuwsgierig.
     
  2. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Even een tip je behoort over dit bedrag altijd een kleine bijdrage te betalen van 5 % aan ziektekosten. Volgend jaar wordt het 12% dat is iedere werkende Nederlander verschuldigd. Heb me er ook op verkeken namelijk. Maar doe heel ander thuiswerk.
     
  3. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Vraag na hoeveel het salaris is, en of zij de inkomstenbelasting al verrekenen. Verrekenen ze dat niet, dan moet je dat zelf doen over het bedrag dat je ontvangt. Dus best onderstaande links gebruiken om te berekenen hoeveel belasting je kwijt bent, en hoeveel heffingskorting je kan krijgen, en die van elkaar aftrekken. Als er nog een bedrag aan belasting overblijft, dan dit apart houden, omdat je dit na aangifte terug moet betalen.

    Inkomstenbelasting schijven: U hebt in 2013 de AOW-leeftijd nog niet bereikt

    Heffingskorting: U hebt een laag inkomen
     
  4. Shopaholicnl

    Shopaholicnl Fanatiek lid

    3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb een tijd thuiswerk gedaan maar vergis je niet, het lijkt lekker simpel verdienen maar ik vond het echt 100x zwaarder dan buitenshuis werken.
    Ben er wel achtergekomen dat ik een gigantische zelfdiscipline heb, dat heb je ook echt heel hard nodig met dit werk.
    Ik verkocht loten voor de postcode loterij en deed nog diverse andere dingen... Loodzwaar! Heb het 2,5 jaar gedaan maar was na het eerste half jaar al in een depressie er van..
     
  5. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Ik vraag me altijd af waarom mensen thuiswerk willen doen, het lijkt mij veel lekkerder om bijvoorbeeld 2 of 3 dagen per week echt even de deur uit te zijn, met mensen in contact te komen en het aller fijnste: klaar met werken = deur dicht trekken en wegwezen en thuis is dan ook echt je thuis en daar hoeft niet meer gewerkt te worden (aan betaald werk zeg maar)... Maar goed, dat is mijn mening.
     
  6. Sjalou

    Sjalou Niet meer actief

    Ik zoek thuiswerk omdat ik niet lang nadat ik mijn opleiding in de zorg had afgerond, erachter kwam dat ik zwanger was.
    Word op het moment dus niet aangenomen, maar wij kunnen het geld echt goed gebruiken dus dan is thuiswerk ideaal lijkt me.
    Na de bevalling wil ik zeker wel weer een paar uur de zorg in want werken met p.g mensen vind ik geweldig !
     
  7. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    ik zou het niet doen... onbetrouwbaar gedoe..

    ik heb ooit eens thuiswerk gedaan. ik moest dingen op volgorde zetten (postcodes). Toen ik die troep terug ging brengen deed ze heel moeilijk. Ze wou me mijn geld niet geven. Ik ben toen alles weer gaan inladen in de auto geen geld geen werk. Ze begon mijn vader en mij te duwen, ze zei dat ik dat niet kon maken want zo kwam ze in de problemen. ik zei tegen haar dat ik mijn geld wou en dat ze me niet meer moest aanraken. helaas voor haar deed ze dat wel. Ik gaf haar een zetje en pardoes zat ze op haar billetjes. Toen was ik ineens een aso. Naja dan maar een aso. Enigste wat ik wou was mijn geld waar ik recht op had na een week werken. Grappig dat ik dan de aso werd genoemd:D

    dus voor mij geen thuiswerk meer. Daarbij moet je bergen werk verzetten voor een flutcent.
     
  8. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    12%?? IK dacht 7%! (krijg bruto betaald dus ik moet dit ook afdragen) Ga het even nazoeken!
     
  9. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk thuis omdat ik 5 dagen per week mijn kinderen zelf les geef, wij geen voorstanders zijn van kinderopvang en we het geld wel hard nodig hebben. Een baan buitenshuis in de avonduren zou kunnen, maar in mijn "vakgebied" (administratie) is dat eigenlijk niet te vinden, alles is tijdens kantooruren.
    Op deze manier kan ik gewoon werken zodra het mij uit komt, zijn de kinderen bezig met hun schoolwerk kan ik er wat berichtjes tegenaan gooien, en als ze in bed liggen kan ik gewoon tijdens het tv kijken werken.
     
  10. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    huh mag dat nog tegenwoordig je kinderen thuis les geven:)
     
  11. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wel als je in de UK woont, wij zijn speciaal daar voor hier heen gegaan. In Nederland mag het onder bepaalde omstandigheden wel, maar was veel te veel gedoe en mijn man kon een baan hier krijgen.
     
  12. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Waarom, tja heb niet echt een keus heb een zoon met autisme die het echt niet trekt na schooltijd nog na de bso te gaan. Dus ja dan moet je wat dus daarom de keus hiervoor.
     
  13. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Volgend jaar meende ik dat het omhoog zou gaan naar 12 % maar misschien dat ze het alweer hebben veranderd? Dan hoop ik maar dat ik ongelijk heb :D In ieder geval als freelancer wel.
     
  14. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    volgens de site van de bld:

    Over uw inkomen betaalt u de bijdrage Zvw via een aanslag. In 2013 is uw bijdrage Zvw 5,65% van uw bijdrage-inkomen. Het maximumbijdrage-inkomen is € 50.853.

    dus 5,65 bij inkomen uit overige werkzaamheden. Ik schrok al zeg!!
     
  15. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Oké. helemaal verhuizen omdat je je kinderen niet naar school wilt doen. Dat is toch wel een hele beslissing.
    Ben dan benieuwd wat je zou doen als je kinderen toch naar school willen straks.

    solly dames voor ontopic gaan:):)
     
  16. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Klopt maar ze wouden het voor zelfstandigen veranderen zal het straks eens opzoeken
     
  17. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Kan het zo niet meer vinden dus hoop dat ze dat dus terug hebben gedraaid!
     
  18. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen ZIJN al naar school gegaan, en vandaar uit de beslissing genomen dat dit niet goed voor ze is. Alle 3 hebben ze autisme, en de oudste 2 (5 en 6) functioneren niet op een school met andere kinderen.
    Nu krijgen ze thuis les, in rust, en hebben we 3 keer per een speeluur met andere kinderen die thuis les krijgen.

    Als de jongste straks wel naar school wilt (ze is nu 2) mag ze van mij naar school, als het dan niet gaat krijgt ze ook thuis les.
     
  19. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik snap waar je vandaan komt;) Petje af dat je hiervoor hebt gekozen ik vind het alleen met mijn zoon al heel pittig.


     
  20. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Bedankt voor je uitleg. Succes ermee!
     

Deel Deze Pagina