Thuiswerk

Discussie in 'De lounge' gestart door RosyBrown, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Hallo!

    Een tijdje geleden is er wel al eens een topic geopend over thuiswerk, zag ik. Maar het zou me logisch lijken als er op dat vlak heel wat veranderd is sinds de coronacrisis, dus ik stel de vraag nog eens opnieuw: wie heeft er tips voor leuk thuiswerk als bijverdienste?

    Ik wil al heel lang thuis werken (eigenlijk liefst tijdelijk niet werken), om mijn baan beter te kunnen combineren met mijn gezin. Daarnaast wil ik binnenkort opnieuw gaan studeren, maar dan in afstandsonderwijs. Een baan om van thuis uit te doen is dus voor mij erg handig! Tijdens de crisis heb ik van mijn werkgever wel thuis mogen werken, maar nu alles weer wat beter gaat word ik weer op kantoor verwacht helaas.

    Iemand tips?

    Bedankt!
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb het vroeger gedaan en het verdiende toen echt niet heel goed. Dus veel werken voor weinig geld. Maar dat is nu misschien ook wel anders?

    ik had toen een auto nodig om alles op te halen.

    ik zit er ook over na te denken als ik even tussen werk zit om dit te gaan doen, ik studeer ook dus lijkt me wel een goede oplossing.

    ik hoor ook graag tips!
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  3. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.545
    807
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik doe online verkoop via platforms.( zoals Bol) Allemaal vanuit huis en omzet is best goed.
    Je moet wel eerst eigen geld gebruiken om spullen in te kopen maar ik had binnen 2 weken de kosten en winst weer terug.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  4. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Oh, dat lijkt me wel leuk!! Moet je dan een kvk nummer hebben? En hoe start je met zoiets?
     
    Chillin vindt dit leuk.
  5. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    En nog een bijkomende vraag: wat verkoop je dan precies?
    Je mag me ook een privé berichtje sturen. Ik wil hier graag meer over weten! :)
     
    Chillin vindt dit leuk.
  6. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.545
    807
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Klopt, je moet wel een kvk nummer hebben en het is handig om uit te zoeken hoe alles werkt bv op de website van Bol of YouTube.
    Kijk bij Bol onder het kopje zakelijk partner worden.
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  7. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.545
    807
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik verkoop voornamelijk huishoudelijke artikelen en gadgets voor in huis en onderweg.
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  8. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik werk voor een klantenservice, het betreft een thuiswerk functie. Geloof dat de minimale uren 16 kunnen zijn zelf werk ik 24/32 uur.

    Vind het erg handig. Geen reistijd. Lekker thuis in de pauze even de was ophangen enzo
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  9. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    En kan je zelf min of meer je werktijden kiezen? Want vaak zijn dat heel brede openingstijden en moet je die tijden ook beschikbaar zijn, en dat lukt me helaas niet. Maar lijkt me wel leuk om te doen!
     
  10. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Zijn open van 8 tot 18:00 redelijk flexibel qua uren. Je kn bij 16 uur ook kiezen voor 4 halve dagen bijvoorbeeld.

    Het verdiend iets boven minimumloon meestal.
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  11. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.724
    1.616
    113
    Vrouw
    Hou er wel rekening mee dat je in een rustige omgeving moet kunnen zitten.
    Ook moet er een bepaalde mate van zelfstandigheid en discipline zijn.
     
  12. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Dat ik in een rustige omgeving moet zitten dat spreekt natuurlijk voor zich :)
    En ook met discipline, plichtsbesef, verantwoordelijk en zelfstandigheid zit het wel goed! Ik volg al jaren opleidingen in afstandsonderwijs, en ik heb de voorbije maanden ook thuis gewerkt (ook met telefoongesprekken met klanten en online vergaderingen etc), dus ik ben op de hoogte van wat er allemaal bij komt kijken. It’s not my first rodeo ;) wel bedankt voor de tips:thumup:
     
  13. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.724
    1.616
    113
    Vrouw
    Hier ook een doorgewinterde thuis werkster vandaar.
    Ik vind het heel relax maar vind het ook fijn om af en toe een collega in het echt te zien.
     
  14. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Ja, dat snap ik wel! Ik dacht dat ik ook wel collega’s zou missen met thuiswerken, maar om eerlijk te zijn heb ik het echt prima naar mijn zin gehad in mijn ééntje. Lekker rustig, met 3 kids in huis is het voor en na schooltijd al druk genoeg :roflmao:. Ik merk dat ik echt rustiger ben, minder stress heb, als ik thuis heb gewerkt.
     
  15. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.724
    1.616
    113
    Vrouw
    Ik vind het vooral heel lekker dat ik geen reistijd heb. En tussendoor ook het huis doen.
     
  16. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik werk als freelance vanuit m’n huis :) in de social média/digital marketing. Maar dit is niet iets wat je ‘zomaar’ kan doen :)
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Kan je niet met je huidige werkgever in gesprek gaan of er toch niet meer mogelijkheden zijn omtrent thuiswerken? Leg uit waar voor jou de voordelen zitten en dat het geen of juist een positieve impact heeft op je output/ productiviteit.
     
  18. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    RosyBrown vindt dit leuk.
  19. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Praten kan inderdaad altijd, maar ik weet dat mijn werkgever niet echt openstaat voor thuiswerk. Ik pleit al een paar jaar voor thuiswerken, samen met nog een aantal andere collega's, maar daar is hij nooit op ingegaan. Nu met corona moesten we wel thuiswerken en hoopte ik dat hij eindelijk zou zien dat het gewoon prima kan. Vorige week heb ik dan ook nog eens voorzichtig gevraagd of hij mogelijkheden ziet voor thuiswerk in de toekomst (met de vermelding dat ik graag weer een studie wil starten). Hij reageerde dat hij niet tegen thuiswerk is, maar dat dat allemaal nog bekeken zou moeten worden en dat hij dus geen idee heeft of het allemaal haalbaar is. Nou ja, daar wil ik eigenlijk niet op zitten wachten... Maar als ik tegen eind juli nog geen concrete mogelijkheden heb bij een andere werkgever, dan ga ik wel nog eens met mijn werkgever in gesprek!
     

Deel Deze Pagina