Thuiswerken tips gezocht

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mimus, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Goedemorgen,

    Ik heb begin dit jaar m’n baan opgezegd omdat het even niet meer goed te combineren was, werkte in de mondzorg, vaak zieke kindjes thuis, veel stress etc.
    Op dit moment ben ik dus thuisblijf mama.
    Ergens heel fijn natuurlijk, want heeft een heel stuk meer rust.
    Maar zou toch wel graag beetje inkomen voor mezelf willen, niet altijd afhankelijk willen zijn.
    Maar toch wel de rust thuis behouden.
    Maarja bedenk maar eens iets.
    In mijn werksector is dit heel lastig te combineren
    Heb al even lopen googlen en zie dan ook vaak “thuis inpak werk” voorbij komen dat ik denk, ideaal.
    Maar als ik wil solliciteren lijkt het vaak een soort reclame fuik achtig iets.
    Dus vraag me wel eens af of dit soort jobs echt bestaan?
    Iemand ervaring?
    Of iemand nog een andere gouden tip kwa goed te combineren baantjes met thuisblijven en jonge kindjes?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig kun je bij veel klantenservices ook vanuit huis werken, maar dan heb je wel opvang (eventueel aan huis) nodig en een rustige ruimte waar jij je werk kan doen. Dit verdient volgens mij ook wel beter dan het inpakwerk. Daar krijg je echt weinig voor veel werk. Of zelf een webshop opzetten in een markt die je leuk lijkt en je goed kent. Maar vergis jezelf hier niet in wat er allemaal bij komt kijken qua inkoop, opslag, webshop en tegenwoordig ook veel activiteit op socials zoals Instagram. Of ben je goed in fotograferen? En een goede camera? Of taarten bakken? Misschien zou je daar iets mee kunnen doen. Iets wat je nu in elk geval al leuk vindt en waar je goed in bent of jezelf in wil gaan verdiepen. Misschien met het stap budget? Succes! Hopelijk vind je gauw iets leuks wat bij je past.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik zou dan inderdaad kijken naar klantenservice, tegenwoordig is dit volledig vanuit thuis. Het is alleen echt niet handig met kleine kinderen om je heen als je de hele dag moet bellen.
    Maar wellicht zijn er vacatures bij zorgverzekeraars in bijv zorginkoper of wachtlijstbemiddeling. Je hebt de ervaring in de mondzorg, kan vaak een pre zijn en in dit soort functies heb je vaak niet de hele dag klantcontact.
     
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Ik zou eerder kijken naar een flexcontract bij werk buitenshuis. Thuiswerken met kinderen erbij is niet te doen als ze nog zo klein zijn vind ik. Kan je als je partner thuis is niet een dienst draaien ergens?
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik zou eens kijken naar data entry werk of vertaalwerk. Dan zit je ook niet telkens aan de telefoon.
    Daarnaast is er bij de gemiddelde kantoorbaan tegenwoordig vaak genoeg ruimte voor thuiswerken
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Lastig om te bedenken in welke branche ik moet kijken. ik zal nog eens googelen:)
    Bedankt voor jullie tips!
     
    Krv vindt dit leuk.
  7. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    887
    1.289
    93
    Maar dan wordt er toch ook wel verwacht dat je op dat moment niet ook de zorg voor je (jonge) kinderen moet dragen. Anders komt er van werk natuurlijk weinig terecht.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Klopt maar met wat vrijheid kun je dus wel in de slaapjes, weekenden of de avonduren werken.
     
  9. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Misschien als zzp detacheerder? Kun je prima vanuit huis mensen werven voor bedrijven
     
    Mimus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina