Thule fietskar-baby peuter kleuter:-)

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Kangerootje, 16 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik heb drie kindjes van 4, 2 en 4 maanden...
    Naar school (en straks peuterspeelzaal) met de auto, ik vind het een ramp. Veel eenrichtingsverkeer in ons dorp waardoor je een langere route moet rijden, inparkeren en kindjes vastzetten kost veel tijd en je kunt niet doorrijden vanwege drukte en van die wegversperringen waarbij maar één auto tegelijk kan passeren. Fietsen is sneller!

    Zou een fietskar voor mij iets zijn? Mijn oog viel op de Thule; baby en peuter in de kar, kleuter achterop de fiets? Fietsen met kleuter naast me durf ik nog niet... En vanaf wanneer is het echt verantwoord voor baby om in de kar mee te gaan achter de fiets?
    Is een elektrische fiets nodig of zou het wel gaan met een gewone fiets?

    Hoor graag ervaringen! ;)
     
  2. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Grappig, wij zitten over een paar maanden in precies dezelfde situatie!

    Wij hebben nét een tweedehands Burley fietskar gekocht. Ik begreep dat baby's er nog niet in mogen omdat de schokken niet goed zijn voor de ruggengraat. Maar er zijn wel weer speciale babyzitjes verkrijgbaar.

    We zijn er al lekker op uit geweest; peuter, dreumes en picknickspullen in de fietskar. Wij hebben geen elektrische fietsen, maar man vond het reuze meevallen met het gewicht.
     
    JosjeM en Kangerootje vinden dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb twee karren gehad. Bij de Thule zat onze dochter pas met 18 maanden of zo goed genoeg. Daarvoor zakte ze naar achter door zonder adapter. Ik heb het niet geprobeerd met een baby hangmat. Hij is wel lekker licht van gewicht en rijdt lekker mee.
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik heb een thule coaster XT-fietskar en voor mijn zoontje heb ik een babyschaal aangeschaft en vastgezet met spanbanden! Het bevalt me super goed en zoontje vindt het heerlijk en valt er ook lekker in slaap, dochtertje vindt het gezellig om naast haar broertje te kunnen zitten.

    Makkelijk in gebruik, nog wat opbergruimte achterin. Is inklapbaar, dus deze ging mee in de auto op vakantie. Te gebruiken als wandelwagen! En ik merk er weinig van met fietsen.

    upload_2022-8-24_11-26-11.jpeg
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    De babysling wordt overal ook afgeraden met fietsen trouwens. Vandaar gekozen voor een babyschaal.
     
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen!!
    Na lang dubben en twijfelen tussen bakfiets en fietskar, toch voor de thule gekozen.
    In eerste instantie wil ik het gaan proberen met mijn gewone opoe fietsje, met één kind achterop en 2 in de fietskar. Benieuwd of dat te doen is! Net een rondje gefietst zonder kids, dat is natuurlijk wel prima te doen haha.

    Hoe doen jullie dat bij de poort? Koppel je hem dan in de steeg pas aan? Anders kun je niet in één keer erdoorheen... Wel een gedoe. In de praktijk zal ie overdag best wel eens in de voortuin staan denk ik!
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik wist niet eens dat daar verschil tussen zat! Dus de babyschaal is veiliger?
    En mag ik vragen hoe je die vast hebt gemaakt?
    Past die er officieel niet in dan?
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    De sling die wiebelt natuurlijk behoorlijk heen en weer en bij hobbels zal deze ook omhoog "veren" ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
    Ik heb dus een babyschaal via marktplaats aangeschaft die ook in de fietskar of bakfiets kan. Aan de achterkant van de babyschaal zitten een aantal gleuven en daar heb ik bovenaan en onderaan een spanband doorheen gehaald en deze zo vast gespannen om het frame van de fietskar. Onder de babyschaal nog wat handdoeken voor extra stevigheid!

    Ik zal even foto's voor je maken.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat te schattig dit, dat handje;)
     
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Lief van je, ben benieuwd...
    Dan ga ik ook kiezen voor een babyschaal.
     
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Bij de onderste foto heb ik de babyschaal wat aan de kant geschoven, zodat je kunt zien hoe ik hem daar bevestigd heb.
    upload_2022-8-24_14-9-24.jpeg

    upload_2022-8-24_14-9-36.jpeg
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor het foto's maken!! Ziet er best stevig uit zo! Misschien dat extra tairibs of hoe schrijf je dat, ook nog kan...
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Haha ja he, ze houdt elke keer zijn hand vast en zegt dan hoeveel ze van hem houdt. Veeg mij dan maar op hoor, te lief❤️
     
  14. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ja, kan idd vast wel! Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh héérlijk. Daar doe je het toch allemaal voor he :cry:
     
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik koppel de kar inderdaad meestal wel af, behalve als ik de kinderen ‘s morgens weggebracht heb en ‘s middags ook weer ophaal. Dan staat de fiets met kar de hele dag onder de carport. En afkoppelen is zo gepiept!

    Ik heb wel een elektrische fiets, dus goed om te weten dat je dan vaak een issue hebt met een standaard die te ver naar achteren staat. En je de koppeling niet kwijt kan en/of je standaard kan gebruiken. Hiervoor heb ik tijdelijk een MTB standaard laten plaatsen bij de fietsenmaker.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  17. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohja precies. Ideaal dan.
    Hier een gewone fiets en hij kan er gewoon aan. Benieuwd of t niet te zwaar fietst, dan ga ik voor een al dan niet elektrische moederfiets.

    Carport heb ik helaas niet, wel een flinke voortuin met een strook grint voor t raam waar ik m wel even kan parkeren.
     
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Zou deze erop kunnen..... Denk jij?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook een van Melia, die past zeker wel :)
    Welke Thule fietskar heb je op het oog?
     
  20. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh zou super zijn.
    Deze heb ik aangeschaft. De thule coaster xt
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina