Tijd tussen eten en ontlasten (baby 9 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BZD, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hallo daar,
    Gegoogled krijg ik het niet, vandaar even hier de vraag.

    Ons zoontje van 9 maanden is wat uit zijn hum en wil ook ineens minder eten, hij doet zijn mond dicht, draait zijn hoofd weg en is huilerig.

    Ons viel tevens op dat zijn eten (bij bietjes valt het lekker op) er na 2,5 uur alweer uit komt. Is dat normaal?

    Heeft ie last van zijn maag-darmstelsel of is het normaal en zit ie gewoon in een sprongetje oid?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hebben wij nog niet zo snel aan de hand gehad. Als we hier iets wat herkenbaar was in t eindproduct gaven was t meestal toch wel een uur of 6-8, meestal zelfs pas de volgende dag. Tenzij ze spuitluiers had dan was t gewoon algeheel ellendig maar was ik iets te druk bezig met andere dingen dan daar op te letten. Ze was toen geen drinkheld dus t was echt buffelen om tegen die spuitluiers op te werken qua vochtniveau's.

    Als ik zelf binnen 2.5 uur mn eten weer tegenkom dan heb ik knap last van mn darmen gehad. Meestal pak ik dan licht verteerbaar eten en zelfgemaakte kippenbouillion om weer op te starten.

    Als volwassene kan je nog ff flink coca cola drinken en yakult dat werkt ook. Met een ukkie is de cola not done, maar je hebt bijv wel pro biotica die kunnen ondersteunen. Orthaflor start is er bijvoorbeeld 1 die je tot een jaar kan gebruiken, daarna is weer een andere variant.

    Toen ze ontzettende spuitluiers had hebben we dat hier ook ingezet, ik heb zelf geen idee of t daadwerkelijk heeft bijgedragen of dat ze zelf gewoon weer redelijk snel er bovenop is gekomen.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Lijkt mij ook wat snel. Al ligt het ook aan de maaltijd, maar ik ga er even vanuit dat het een complete maaltijd was (avg oid)
    Hier is het meestal tussen 12-24 uur. Met fruit soms wel eerder (weet ik door de druifjes :p)
    Maar dat is licht verteerbaar.
     
  4. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Het was inderdaad een maaltijd, aardappelen en groente dan, zonder vlees dit keer.

    Hmmmm maar misschien inderdaad even wat pro-biotica ertegenaan.
     

Deel Deze Pagina