Tijdens verjaardag kinderen boven spelen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Taby, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Tijdens verjaardagsfeestjes met onze vriendengroep heb ik 14 kinderen rondlopen, variërend van de leeftijd van 1 t/m 11 jaar.
    Bij bijna alle vrienden mogen ze boven spelen, behalve de hele kleintjes die blijven beneden.
    Alleen bij ons en nog een ander stel mogen ze dat niet.
    Ik vind het gewoon niks als ik ongeveer 10 kinderen boven rond heb lopen, waar ik geen zicht op heb.

    Hoe gaan jullie daar mee om?
    Lekker met z'n allen boven spelen of wil je er ook zich op houden?

    Ben gewoon nieuwsgierig of ik nou gewoon moeilijk doe om niks en het los moet laten of dat meer mensen denken zoals ik.
     
  2. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik hou er ook niet van dat er met veel kids boven wordt gespeeld zonder enig zicht op ze.
     
  3. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    No way echt niet! Ik ben zuinig op mn huis en de spullen die erin staan. Ze gaan maar naar buiten...
     
  4. penseel

    penseel Niet meer actief

    Kleintjes zou ik gewoon in de buurt houden maar oudere kinderen doe je niet altijd een plezier om ook tussen de kleintjes te moeten spelen.


    zou een kamer geschikt maken voor de grotere kinderen met tv of zo op de kamer kunnen ze in elk geval tv kijken.

    Je staat er niet zo bij stil als je zelf kleine kinderen hebt maar als je al grotere kinderen hebt die hebben ook hun ruimte nodig.

    Ik heb geluk ik woon gelijk vloer.s hier lopen ze in en uit in beide kamers van zoonlief en dochterlief.

    Maar de grotere sturen de kleintjes er uit en de knip gaat op de deur die kleintjes kunnen aardig vervelend zijn bij grotere kinderen is mijn ervaring. En zeker als oudere kinderen speelgoed hebben wat niet zo geschikt is voor kleine kinderen bijvoorbeeld een dartbord wat in zoon zijn kamer staat. Loopt er in eens een uk rond die kunnen dan een dartpijl in hun krijgen. Dus het liefst de grote gescheiden van de kleintjes.
     
  5. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hmm nee denkt niet dat ik dat zomaar toe laat in de toekomst. Boven liggen vaak vrij persoonlijke spullen. Ik zie al hele dingen voor me als, mijn make-up als schmink, onderbroeken als mutsen enzo hahah.
     
  6. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ze mogen spelen op de speelzolder en de deuren van de slaapkamers hou ik dicht. Dat gaat altijd wel goed.
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Wij hebben boven op zolder een logeerkamer en daar staat onder andere ook de Wii en kunnen ze een film kijken. Wij vinden het dus helemaal prima dat ze daar gaan spelen. Kleintjes zou ik inderdaad ook beneden houden, maar voor de rest: in de zomer buiten en anders boven.
     
  8. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Mijn kinderen en hun neefjes/nichtjes of vrienden zouden daar nooit aankomen. Ze gaan uberhaupt niet zomaar andere kamers in...
     
  9. penseel

    penseel Niet meer actief


    Je denkt zo omdat je nu kleine kinderen hebt. Als je straks zelf grotere kinderen hebt snap je wat ik bedoel.

    Tegen die tijd kunnen grote kinderen op de kamer van de kinderen spelen.

    Mijn slaapkamer gaat op slot als ik veel kinderen in huis hebt maar hier lopen ze van 4 tot 17 jaar rond!!:)
     
  10. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij deden dat vroeger ook niet en mijn kinderen hoeven het ook niet te wagen. Maar er zijn helaas kinderen die dat wel doen...
     
  11. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Alleen op de kinderkamers, niet op onze slaapkamer.
    Het liefst niet maar dat vind ik ook zo bot en beneden is er ook niet genoeg ruimte en buiten is het ook niet altijd mooi weer.

    Je kan met de kinderen best afspraken maken met wat wel en niet mag als ze boven spelen.
     
  12. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Hangt er ook vanaf hoe groot de woonkamer/benedenverdieping is, of ze daar wel ruimte hebben om te spelen.

    En hoe gehoorzaam zijn de kinderen? Type ik haal alles overhoop, trek kasten omver of klim op meubels en kom waar ik niet mag komen, of gehoorzame type ik weet dat ik alleen in de slaapkamers van jouw kinderen mag komen en met het speelgoed spelen en luister daarnaar? (dat het daar dan een ontplofte speelgoedbende is zou ik dan accepteren, maar wel de kinderen zelf op laten ruimen. heb je er geen last van)

    Of kun je niet de kinderen van 8 t/m 11 buiten laten spelen, als die daaraan toe zijn? En de oudste of wijste de verantwoordelijkheid geven in de gaten te houden dat ze allemaal bij elkaar blijven? Dat deden wij zelf vaak vroeger als we bij ooms/tantes waren. Ik vond het altijd leuk om in een onbekend speeltuintje te spelen en alle kinderen konden lekker rennen en energie kwijt.

    En dan bijv alleen de kinderen tussen 5 en 8 boven laten spelen, dan zijn het minder kinderen en voor hun ook overzichtelijker. En de baby's, peuters en kleuters beneden?

    Als jouw woonkamer krapjes is, zou ik het 1 keer proberen, en regelmatig checken, of limonade brengen etc. Bevalt het niet goed, dan voorlopig niet meer. Of wil je het echt niet, dan niet doen! Maar ja, als de oudste 13-14 jaar zijn, mogen ze dan nog steeds alleen beneden bij de volwassenpraat aanschuiven? Op een gegeven moment zou ik kinderen er wel in vertrouwen (je kent ze ook een beetje neem ik aan).
     
  13. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik wilde net zeggen, een beetje opgevoede kinderen weten op die leeftijd echt wel dat ze niet andere kamers in mogen en overal aanzitten. ;)

    Dus ja, hier geen enkel probleem als de kinderen lekker boven gaan spelen in de kinderkamers! De hele kleintjes idd onder toezicht beneden. Om kinderen naar buiten te schoppen altijd als ze lekker binnen willen spelen doe ik zelden, in een huis met kinderen moet geleefd worden! :)
     
  14. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Die ken ik dan gelukkig niet! ;)
     
  15. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik snap jou wel :)
    Ik vind persoonlijk de leeftijd 10 en 17 wel een heel verschil. En of er een paar pubers boven zitten of een grote groep in verschillende leeftijden vind ik ook een heel verschil.
     
  16. adi

    adi Niet meer actief

    Hier gaan onze kinderen bijna dagelijks met hun vriendjes boven spelen, dan zitten er 4 of 5 vijfjarigen boven.
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets uit de kast werd getrokken of dat ze op onze slaapkamer kwamen.
    Heeft iemand werkelijk meegemaakt dat kinderen jullie ondergoed uit de kast haken en op hun hoofd zetten, of is dat puur de angst ervoor?

    Als onze vrienden komen mogen de kinderen van 4+ ook mee naar de kinderkamers boven.

    Wij hebben beneden een speelkamer, maar de kinderen hebben ieder op hun kamer hun persoonlijke speelgoed en willen daarmee ook met hun vrienden spelen. Ik ga wel regelmatig checken, maar blijf niet boven erbij zitten.
     
  17. lootje80

    lootje80 Niet meer actief

    Ik heb nu zelf 1 kindje van nog geen 2 maanden, dus dat is voor mij nog niet aan de orde. Maar vroeger speelde we ook altijd boven als er visite was, evt ket de kids van de visite.
    We haalde het niet in ons hoofd om dingen te doen met de spulen van papa en mams....
    We zette de boel wel op stelten. We hadden 2 trappen in huis en vaak legde we op 1 trap matrassen. Dus dan konden we via de ene trap omhoog en gleden we via de andere trap, op de matrassen, naar beneden. Mijn ouders vonden dat prima, als we maar niets kapot maakte.

    Nu mogen de kinderen van onze vrienden ook boven spelen b ons als er hier iets is in huis. Wij hebben boven zeker 6 kamers leeg staan, dus daar doen ze vaak verstoppertje, tikkertje etc. Ik heb daar geen moeite mee.
    Ze hebben nog nooit aan onze persoonlijke spullen gezeten of in onze kamer gekeken/geweest.
     
  18. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat gaat dat bovenspelen bij jullie goed.
    Ik heb er best wat angst voor.
    Bij m'n schoonzus regelmatig gezien en gehoord " mama de spiegel ligt uit de kast". :$
    Of "mama de zitzak is ontploft".:$ heel de bovenverdieping onder de witte balletjes.
    Eten of drinken mag sowieso niet boven, want dat wordt een grote plakbende. Als ik zie hoe de vloer er beneden uitziet na een verjaardag.
    En buiten spelen is begin januari tot nu toe miet echt een optie geweest.
    Met een vriendje of vriendinnetje wordt er altijd wel boven gespeeld, maar ik vind ca. 11 kinderen best veel.
    Maar misschien moet ik me eroverheen zetten en een keer proberen, gaat het goed dan kan het volgende keer weer en gaat het niet goed dan is het gelijk klaar.
     
  19. adi

    adi Niet meer actief

    Dan zijn dat erg wilde kinderen, want dat herken ik absoluut niet, ook niet bij andere mensen of van vroeger. Wat doen die kinderen dan allemaal, en is dat gewoon toegestaan door hun ouders?
    Hier mag het eten en drinken overigens ook niet boven.
     
  20. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Bij ons in de vriendengroep mogen de kinderen bij iedereen boven spelen. Er zijn dan in totaal tien kinderen (en soms nog wel meer). Alleen onze jongste blijft bij anderen meestal beneden. Het gaat altijd goed. Ze hebben zelden ruzie, komen nergens waar ze niet mogen komen en er gaat nooit iets kapot. Eten en drinken moet beneden blijven.
    Bij een kinderverjaardag is het toch niet te doen alle kinderen constant beneden te houden. Behalve bij mooi weer of wanneer je een speelkamer beneden hebt.
     

Deel Deze Pagina