Tijdens zwangerschapsverlof nieuw contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Snoopy1979, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Weet iemand hoe dit zit? Ik heb nu een jaarcontract, dat eind december afloopt. Dan ben ik ook uitgerekend en ik ga dus eind november met verlof. Mijn werkgever wil mij graag houden, ik krijg dan een contract voor 24 uur (wil ik zelf graag).

    Hoe kan ik dit nu het beste regelen? Mijn gevoel zegt, zo snel mogelijk mijn contract in handen hebben, dus begin november. Maar hoe zit het dan met mijn verlof? Dan zal ik per 1 januari het loon voor 24 uur krijgen neem ik aan? Of ik laat mijn contract ingaan na mijn verlof, dan krijg ik waarschijnlijk fulltime door het UWV uitbetaald en als ik weer aan het werk ga voor 24 uur. Is financieel misschien prettiger, maar voor mijn eigen zekerheid/gevoel niet en ik vind het ergens ook een beetje achterbaks (als het zo werkt dan). Ik heb dan liever die zekerheid en alles meteen goed geregeld dan die paar honderd euro's

    Weet iemand hoe dit zit? Als ik zoek op internet kom ik alleen maar tegen wat je moet doen als je contract niet verlengd wordt...

    groetjes,
    Snoopy
     
  2. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien dat het mogelijk is om nu al dat contract te tekenen. je kan wel wachten tot november maar wie weet wat er ondertussen gebeurd en je baas zijn afspraak niet na kan komen, dan zit je dus zonder werk. zekerheid voor alles.
    dus als het kan het liefst al binnenkort dan contract tekenen en dan inlaten gaan na je verlof. dan krijg je tijdens je verlof gewoon je volledige salaris.

    succes!

    joyce
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan moet je tussentijds nog zelf wat regelen met het uwv, want heb dan geen contract meer, die zou dan na mijn verlof ingaan... ik weet niet of dat nu zo handig is? En of mijn werkgever dat zou doen.

    Ze zijn nu bezig met mijn contract in orde te maken, heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt, ik heb een fijne en betrouwbare werkgever gelukkig.

    groetjes,
    Snoopy
     
  4. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het is wel zo dat als je je contract al per november in laat gaan dat je dan idd geen fulltime loon meer krijgt. dat zou ook weer zonde zijn.
    ik denk dat als de contracten qua data precies in elkaar overlopen dat er niets aan de hand is, en anders zou je het idd via de uwv zelf moeten regelen.

    misschien dat je ze zelf alvast anders kan bellen puur voor informatie.
    moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet echt thuis in ben hoor!

    misschien nog iemand anders op het forum?

    in ieder geval veel succes toegewenst en fijn dat je baas al bezig is met het contract!

    joyce
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je contract gaat bij een verlenging over het algemeen gewoon aansluitend op je huidge contract in. je kunt echter wel náást je contract andere afspraken maken over de ingangsdatum van jouw 24 uur. dat kan ook apart vermeld worden in jouw contract. je zal dit met je werkgever moeten overleggen.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    He hallo,

    Het idee van Claartje is wel een goede, mijn contract loopt t/m 31 december en ik ben 23 december uitgerekend. Dus ik zou bv. kunnen aangeven dat ik de eerste 2 maanden een contract voor 40 wil en dan de rest 24 uur. Eens kijken of mijn werkgever daar iets mee kan en wil doen. Anders zit ik toch vanaf januari aan een loon van 24 uur, terwijl ik dan nog met verlof ben. Scheelt samen toch zo'n 1000 euro! Aan de andere kant, als het niet lukt, jammer dan.

    Bedankt voor jullie reacties! Ik laat nog wel weten wat het geworden is.

    groetjes,
    Snoopy
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb net personeelszaken gebeld en ik krijg een contract vanaf 1 januari voor 24 uur, maar wel dat dat pas ingaat als ik ga werken, dus krijg fulltime zwangerschapsverlof uitbetaald. Ben er toch wel erg blij mee!

    Liefs,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina