Tiktok mobiel enzovoort

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dettol, 3 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ben ik nou zo ouderwets?

    met 7 jaar al aan de tiktok en mobiele telefoon?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja en nee. Onder toezicht een filmpje maken goedgekeurd door ouders, oke. Kind onbeheerd loslaten vind ik ook niet oke
    Idem voor mobiel, onze.4 jarige heeft wel tablet maar... alleen toegang tot netflix kids en kind proof spellen. Vind digitale opvoeding belangrijk en in de klas is er ook een ipad

    Mobiel zien we tzt wel :p
     
    Youtan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik vind digitale opvoeding ook erg belangrijk maar filmpjes op internet zetten nee daar zijn wij niet van

    Ik vraag dit want er zijn een aantal kindjes hier in de wijk die samen tiktok doen
    Op straat filmpjes maken
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Geen verstand van tiktok maar als je filmpjes maakt hoeven die toch niet per definitie online te gaan?
     
  5. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik heb geen idee hoe het werkt
    Maar ik weet wel dat alles geplaatst word op het internet
    Vond het een beetje vreemd

    en een beetje sneu voor onze dochter want zodra zei gewoon wil buiten spelen willen die kindjes niet meer met haar spelen want ze willen alleen maar tiktok doen
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Mijn oudste dochter heeft mobiel en een TikTok account, maar die account staat op privé, dus alleen mensen die zij toestemming geeft (vriendinnen van school bijvoorbeeld) kunnen eventuele filmpjes zien. Vind ik echt meer dan voldoende.

    De jongste heeft wel een mobiel, maar zonder simkaart, zij heeft geen TikTok account. Niemand uit haar klas volgens mij en andere vriendinnen ook niet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat is sneu. Ik vind 7 voor een mobiel ook wel jong als ik nu naar dochter kijk maar aan de andere kant was zoon ook een jaar of 8 denk ik. Tiktok ken ik niet echt, mijn nichtjes hadden een jaar of 5 terug ook zo een soort gelijke app en maakte ook de hele dag filmpjes (niet online) en eerlijk, ze waren best creatief. Maar ben het met je eens dat het zorgelijk is als kinderen alleen nog maar daar mee bezig zijn en niet normaal kunnen buiten spelen.
     
  8. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Maar is 7 niet heel erg jong
    Het advies is vanaf 13
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Hier pas vanaf 10 een gsm en tiktok hebben we afspraken rond, die ze netjes opvolgen.
     
  10. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    ja ik snap idd dat er onder toezicht veel kan
    Maar je hebt een hoop gekke mensen op de wereld lopen
    Vandaar dat wij erg voorzichtig zijn met foto’s plaatsen van de kinderen
     
    Youtan vindt dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is 8. Heeft een eigen IPad en mijn oude Iphone, met SimKaart voor thuisgebruik en appen met de opa’s en oma’s en tantes.

    Ze heeft na erg lang zeuren ook TikTok. Dat komt omdat ik voor school (de eindexamens) een TikTokFilmpje moest maken en erachter kwam dat TikTok erg grappig en vermakelijk is.
    Ze heeft een prive-account zonder volgers en mag niets op internet zetten. Haar account is gelinkt aan mij en aan mijn ipad zodat ik alles kan zien wat ze doet. Zoals Gossip al zei, ze worden er erg creatief van! Ik sta te kijken wat een leuke filmpjes ze kan maken en vaak ook hilarisch.

    Ik geef zelf les op een IPadschool met veel digitalisering. Ik ben zelf dus ook erg digitaal. Ik vind het heel belangrijk dat ze begeleidt het Internet onderzoekt.
     
    Maslov en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik ben er nog niet met mijn dochter maar een mobiel op die leeftijd, no way. Ik probeer wel aan digitale educatie te doen (moet helaas want zelfs op de basisschool doen ze blijkbaar niet meer aan krijtborden) maar ik vind dat ze later nog genoeg tijd heeft om volgegooid te worden met digitale electronica.
    Wbt tiktok, ik heb het zelf eens bekeken en er ontzettend veel over gelezen. Experts zijn het er over eens: tiktok is geen plek voor kinderen. Blijkbaar is het ook nog eens zo lek als een mandje wat betreft je privacy-data. Maar dit is mijn bescheiden mening hé :)
     
    tuc, Jackie87 en Dettol vinden dit leuk.
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Hoe doen alle ouders het wat betreft een huistelefoon? Wij hebben geen vast nummer thuis en kortgeleden kwamen wij erachter dat ze niet eens wist hoe ze moest bellen. Dit is de reden dat we mijn oude IPhone tevoorschijn hebben gehaald.

    @Bloem2310
    En inderdaad de beveiliging van TikTok is belabberd.
    Daarnaast heb ik wel de volledige controle op haar account, heeft ze geen volgers en mag ze de chatfunctie niet gebruiken. Ik snap ook dat experts zeggen dat het geen omgeving is voor kinderen, maar zolang ik enigszins controle hebben op wat ze doet vind ik het (voor nu) oké.
    Er zijn ook ouders (zoals mijn man) die geen idee hebben wat snatchat, tiktok, insta, tumblr etc zijn. Ik hou dit wel graag bij.
     
    GossipGirlxoxo, Dettol en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik vind dat je als ouder inderdaad ook wel moet weten wat al die apps inhouden. Ik heb niks met social media maar probeer alles wel een keer bekeken te hebben, zodat ik in de toekomst in ieder geval een beetje weet wat ze doet online.
     
    Dettol vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn 7-jarige heeft dat ook niet.
    Ik ben 27 en heb ook geen Tiktok account..wat dat betreft leef ik echt onder een steen :roflmao:
    Maar ik vind 7 sowieso te jong voor een telefoon.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Zouden er echr veel volwassenen tik tok hebben?
    Als ik daar filmpjes van zie, zijn dat meestal vrij jongen mensen.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  17. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ben het er helemaal mee eens
    Ik ben 28
    dochter heeft een iPad waar ze spelletjes op mag doen en ze FaceTime wel met familie leden
    Dit kan toch prima?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik heb een mapje gemaakt op mijn eigen telefoon met mensen die ze mag bellen als er nood is
    Wij hebben dit haar geleerd zo kan ze mijn eigen telefoon gebruiken
     
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb tiktok op mijn telefoon. Heb geen account, maar mijn dochter vind het heel leuk om dans filmpjes erop te kijken en thuis na te doen (Die filmen we niet voor tiktok trouwens). Zoals het dansje op Savage Love, die doet ze zo een 20x per dag :rolleyes::roflmao:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Toch ideaal?
    Laat ze maar swingen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina