Tip ( voor het nemen van vakantie voor de man)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door -, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik dacht ik zet het even hier neer.

    Voor degene die nog moeten bevallen. Ik wete niet of jullie partner vrij wil nemen na de bevalling, maar het beste vond ik is dat de partner pas vrij neemt als de kraamzorg weg is. Daar hebben wij voor gekozen omdat de man eigenlijk de eerste dagen een beteje in de weg loop tin huis als ook de kraamzorg er is. De kraamzorg is er meer voor moeder en kind. Als de partner na 8 dagen lekker vrij neemt hebben jullie met ze drietjes ( of meerdere) de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen. En ook valt de vrouw die net belvallen is niet in een gat als de eerste dagen en partner en kraamzorg rondhobbelen en daarna de vrouw ineens alleen thuis is. Als de partner daarna vrij neemt heeft de vrouw ook nmeer tijd o bij te komen.
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij is hier al een keer een topic over geweest - tijdens jouw afwezigheid. Maar het blijft idd iets om over na te denken.

    Pim
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik denk dat iedereen dat weer anders ervaart, ik vondt het heerlijk dat hij vanaf het moment dat ik bezig was met bevallen tot anderhalve week erna lekker thuis is gebleven, ook bij de 2e is ie lekker lang thuisgebleven.

    Ik hoop dat ie bij de 3e ook gelijk vanaf dat ik bezig ben lekker thuisblijft heerlijk vondt ik dat... :D
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn man wil ook twee weken na de bevalling vrij nemen. Het lijkt mij juist erg fijn om dan met z'n allen thuis te zijn.

    Pim
     
  5. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik ben zo ontzttend blij dat mijn man thuis werkt en er dus lekker bij is als Floepertje wordt geboren! Dat is me de vorige keer ook erg goed bevallen (haha, leuke woordspeling 8) ) Hij liep absoluut de kraamhulp niet in de weg, die was er trouwens ook maar tot 15.00, maar kon me ook helpen en meegenieten van ons lieve wondertje.
     
  6. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Als je al meerdere kinderen hebt is het dus wel noodzakelijk dat hij thuis is , want zoals je al zegt: De kraamzorg is er vooral voor moeder en kind. Wanneer je er dus nog drie hebt rondlopen, is het dus wel noodzakelijk dat er iemand voor hen is.
    Onze oudste twee zitten op school maar de jongste is tegen die tijd zijn 2e verjaardag aan het vieren dus heeft ook zijn aandacht nodig. En het is dan net voor de schoolvakantie ( wij zijn als laatste dit jaar) dus als het tegen zit zijn ze alle drie thuis.
    De persoon waar ze al het meeste op bouwen ( de moeder ) ligt dan in het kraambed en de kraamhulp moet haar daarin zien te houden want anders is ze te snel op de been.
     
  7. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat mijn mannetje ook thuis is als de kraamzorg eris. Hij weet ook nog niets van de verzorging van de kleine af en denk dat zo'n kraamzorg hem dat ook veel beter kan vertellen dat ikzelf.....
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn man heeft een eigen zaak samen met zijn broer en hun hebben afgesproken dat zijn zomervakantie van 3 weken ingaat vanaf de dag dat ik bevallen ben! Ik wil liever ook dat hij er is als de kraamzorg komt, zijn broertje zei dat de kraamzorg hem veel geleerd heeft toen hij een kleine kreeg!
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Het klopt dat over dit onderwerp al eerder is gesproken. Ik ben het ook helemaal met je eens dat het misschien beter is dat de partner na de kraamtijd vrij neemt. Ik ben zelf kraamverzorgster en weet dat het gewoon handiger is voor bijde partijen. En je valt als kraamvrouw ook niet zo in een gat als er niemand in eens meer is na de kraamtijd. Mijn hubbie neemt ook vrij als de kraamzorg weg is ;) zeker een week of 2 :D
     
  10. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Mijn hubbie heeft een superbaas... Hij mocht na de bevalling een week vrij en daarna mocht ie zolang ie t zelf wilde halve dagen werken.

    Nu i st een beetje anders gelopen, in de kerstvakantie ben ik opgenomen in t ziekenhuis en daar ook bevallen... Maar zolang Kaylee op de neonatologie lag heeft hubbie niet hoeven werken (maar is toen wel een paar keer geweest uit zichzelf)... de week nadat ze thuis was ook nog niet, en daarna heeft ie nog twee weken halve dagen gewerkt.

    Maar goed ik weet dus niet hoe het is als je lekker thuis je kraamtijd hebt, maar ik moet zeggen dat ik vast had gewild dat ie gewoon thuis was. We hadden ook maar 24u zorg aangevraagd daarom.
     
  11. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Mijn mannetje blijft met en na de bevalling ook mooi thuis. Vooral de eerste dagen willen we met ons hele gezin beleven. Bovendien kan hij ook van de kraamzorg veel dingen leren!

    Ze staan er al zo 'buiten' en beleven de zwangerschap natuurlijk al heel anders.
    Vind het gewoon belangerijk om juist de eerste dagen te wennen en beleven met zn allen!
     
  12. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Mijn man heeft vrij genomen toen de kraamhulp er nog was en dat is ons heel goed bevallen. Je leert er toch wat van en daarnaast vond ik het gewoon ook een hele bijzondere tijd en fijn dat hij er bij was. Ik zou het zo weer doen.
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ben het met Miekie eens. Hierover is inderdaad ook al eens uitvoerig gesproken.
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn manneke had ook 2 en halve week na de bevalling vrij
    want vrij hebben als de hulp er is is voor de mannen net zo lekker als voor ons
    want voor hun is het ook weer even wennen

    zeker als het hun eerste kindje is :)
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Femke, vandaag de dag heb je niet meer zoveel zorg, 44 uur per week, dus de kraamverzorgster is er dan s'middags bv niet meer....
    En dan moet je zekers zelf je bezoek ontvangen als je man werkt???
    Je man wil er toch ook bijzijn als zijn familie er is?
    Iedereen moet zelf weten hoe hun dat doen, maar mensen hebben dat ook al tegen ons gezegt en ik vind dat brutaal, mogen we ook nog zelf weten wat we doen?????
    Mijn man heeft gewoon 3 of 4 weken vrij, heeft alleen met z'n baas overlegt in uiterst spoedgeval een paar uurtjes s'morgens te werken.
     
  16. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    100% mee eens! :)
     
  17. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Mijn man neemt de twee daagjes vrij na de bevalling, en dan twee weken als de kraamverzorgster weg is... Hij vindt het nix om de hele tijd met een kraamverzorgster in huis te zitten.... en de eerste twee dagen heeft hij het druk zat met boodschappies, aangeven, geboortekaartjes..etc.
     
  18. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ja hier ook 2 dagen na de bevalling en dan gaat hij weer werken en als de kraamverzorgster weg is neemt hij 2 weken vrij..... Hier heeft hij zelf voor gekozen, omdat hij het fijner vindt om vrij te nemen als de kraamverzorgster weg is...en vind ik zelf ook prima! de 1e keer was hij wel vanaf het begin vrij....maar nu dus anders. En wat betreft de kraamvisite....in t weekend en begin van de avond en de periode na de 8 dagen dat de kraamverzorgster er is... dus nou jah zo doen wij het deze keer
     

Deel Deze Pagina