Tip!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hester, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wilde alleen even een tip met jullie delen. Mijn zoontje heeft na enkele nare ziekenhuisopnamen echt een grote hekel gekregen aan o.a. (paracetamol) zetpillen. In het buitenland kreeg hij een keer koorts en daar hebben we voor het eerst paracetamol druppels gekocht.

Eenmaal thuis bleken ze dit ook gewoon hier te verkopen in de apotheek, wist ik helemaal niet! Je druppelt een aantal drupjes, naar het gewicht van het kindje, in vla of drinken en geeft het op die manier.

Waarschijnlijk werkt het minder snel en uiteraard heb je er niets aan wanneer een kindje ook moet braken, maar in bepaalde situaties kan het handig zijn. Vandaar deze tip :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.249
    6.770
    113
    Goede tip!

Hier wil ik ook nog weleens Sinaspril halen (Zelfzorg - Sinaspril paracetamol 120)

Voor al iets grotere kindjes. Isabella neemt die ook als ze echt niet een zetpil wil.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hier ook paracetamol kauwtabletjes met sinaasappelsmaak.
    En als ze echt koorts heeft zet ik haar op schoot en doe ik zo een zetpilletje in, dan voelt ze er niks van, en heeft ze er ook geen problemen mee.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik gebruik de kauwtabletjes met banaansmaak, gaan perfect naar binnen hier! Vind ze ideaal omdat het zonder water e.d. kan worden ingenomen en vind ze beter werken dan zetpillen e.d. kreeg deze tip van mijn buurvrouw en heb ze nu altijd in huis voor mijn zoon.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Goede tip Hester, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er ook druppels zijn. Heel vreemd eigenlijk!

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    goh, nog nooit van gehoord! wat een idee

Deel Deze Pagina