Tips AMN test mbo

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vorige maand heb ik gesolliciteerd voor een BBL plek (betaalde 2-jarige opleiding, 3 dagen betaald werken, 1 dag school) in het ziekenhuis, voor de functie doktersassistent.

    Ondertussen is mijn cv met motivatie geselecteerd uit 100 brieven, ik heb een meeloopochtend gehad en een speedmeeting met 22 anderen, en ik ben dus als een van de laatste 8 door naar het laatste onderdeel, de AMN test op de onderwijsinstelling.

    Ik ben al begonnen met het oefenen van allerlei soorten testjes maar heb geen idee welke het meest te vergelijken zijn met de AMN test die ik moet gaan doen.

    Iemand deze test al eens gedaan voor mbo dokterasassistent of vergelijkbare opleiding? Wat kan ik verwachten? Hoe heb je je toen voorbereid?

    Ik heb HBO denkniveau maar ben best faalangstig. Er worden maar 3 personen aangenomen en ik wil dit heeeeel graag :D.

    Oh en nog een kleine vraag, mag je tijdens de test een rekenmachine en pen en papier gebruiken?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier bestond de test uit rekenen, Nederlands luisteren en lezen en Engels luisteren en lezen.

    Bij rekenen zat er op de computer in die toets een rekenmachine, eigen meegebrachte mochten niet gebruikt worden. Pen en papier mochten wel.

    Of het dezelfde soort toets betreft weet ik niet zeker. Bij ons heette het de toelatingstoets.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    AMN zijn testen op gebied van taal en rekenen en op gebied van jouw leefstijl/persoon (gelinkt aan de opleiding waarvoor je de AMN maakt).

    het is om inzicht te krijgen van jou als student, en geen toelatingsexamen oid.
     
  4. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    AMN heeft een stukje IQ test en vragen over jou als persoon. Inderdaad met als doel te bekijken of er een match is met wat de opleiding van je vraagt. Voorbeelden zijn kan je goed samenwerken, doorzetten, onder druk presteren e.d. Rekenen en Nederlands lijkt me er sowieso in te zitten. Met HBO niveau moet het cognitieve deel een makkie zijn hoor! No worries. Neem de tijd en spreek jezelf helpende gedachten in ivm je faalangst. Klinkt alsof je wel een goede kans maakt met jouw motivatie en capaciteiten! Succes!
     
    LW85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina