Tips bekkeninstabiliteit? Help

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Vero0504, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Goedenavond dames,

    Vorige zwangerschap was ik vanaf week 26 voor stukjes van meer dan 400 meter gebonden aan een rolstoel. Meermaals aangegeven bij de vk maar "het hoort erbij" dus dat destijds maar geloofd (dom en naief van mij allicht). Daarna heeft t 10 maanden geduurd eer ik weer kon wandelen zonder belasting voor meer dan 400 meter zonder pijnklachten en bowlingbal aan touwtje idee.

    Nu komt nr 2 en zit ik nu al met bekkenklachten. Goddank een zittend beroep en hoef niet heel veel te lopen maar wel flink aan t zeuren en knap vermoeiend. En ik heb nog een dochtertje van nog geen 2.

    Omdat ik de "preventieve" kant dus niet ken en de eerste bekkenfysio pas 19 december kan wilde ik weten of iemand nog tips heeft voor me voor de tussentijd.

    Ik doe voet bijzetten op dezelfde traptrede, zo min mogelijk trappen, koken en strijken zittend, dochter tillen alleen in noodgeval ookal wil ze t liefste de hele dag gedragen worden. Trap op kan ze gelukkig zelf, trap af zijn we aan t leren net als aan de hand lopen en speelgoed opruimen. Bukken maar even in bambi stijl en lopen met zo kort mogelijke paslengte.

    Mis ik verder dan nog dingen? Dat t komt zal niet uit te sluiten zijn maar dan wel graag zo veeeeeeer mogelijk richting mn verlof.
     
  2. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Bekkenbodem aanspannen voordat je opstaat vanuit zit. Daarna wel weer ontspannen.

    Gewicht altijd over twee benen verdelen met de druk meer op je hielen en niet op je voorvoet.

    Zittend aankleden.

    Bij het in- en uitstappen uit bed eerst gaan zitten en dan via de zijkant gaan liggen. Omgekeerd er uit komen.

    Rechtop in je stoel zitten.

    Succes!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zwemmen is ook heel goed voor je.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Ja ik weet t maar dat zit er niet in. Zwembad hier is niet alleen rot te bereiken, dr is ook een behoorlijk wat overlast van een bepaalde type persoonlijkheden.
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ai dat is balen.
    Ik volg hydrotherapie. Misschien hebben ze dat bij jou ziekenhuis ook.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Kan ik wel eens navragen. Loop nu niet bij een ziekenhuis overigens hoor. Ik heb gewoon een fysiotherapiegroep aanbevolen gekregen die 7 bekkenfysio's in huis heeft en expertcentrum in de regio is. Geen idee hoe t verder gaat, kan zijn dat t standaard gevalletje is of niet.

    Enige wat ik enigzins opzienbarend vind is dat t al zo extreem vroeg opduikt. Ben nou ook geen bankhanger, t idee alleen al brrr...ja nu verplicht als compensatie...
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Je moet wel blijven bewegen anders kan je straks echt niks meer.
    Maar probeer zo gecontroleerd mogelijk.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Ja doe ik ook, heb toch teveel peper in mn derriere, maar probeer t wel af te wisselen door op tijd rust te nemen. Een gevalletje pick your battles.
     
  9. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja hier idem hoor.
     
  10. K00

    K00 Niet meer actief

    Niet tot nauwelijks auto rijden. Zeker niet in de file!

    Niet met je benen onder je/ over elkaar.

    Hard zitten. (Stoel) ipv op de bank.

    Smiddags uurtje plat.

    Ik kon juist niet zwemmen. Belasting werd daardoor veel groter.

    Niet stofzuigen of dweilen.

    Buikband

    Succes daar! Hopelijk heb je er deze keer minder last van !!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Blijven bewegen, spieren sterk houden.

    Niet hangen, niet slenteren.

    Tip: Boek van Cecile Röst
     
  12. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hier was zwemmen echt een no go met bi.
    De schoolslag kan echt funest zijn voor je bekken
     
  13. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik moet juist zwemmen van mn arts voor bi
     
    fruitcoctail vindt dit leuk.
  14. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Bijzonder. Want door de schoolslag gaan je bekken juist heel ver uit elkaar.

    Maar als het werkt, prima toch .
    Maar hier werd het door de fysio echt afgeraden, omdat het zo pijnlijk was en in het water zelf voel je minder goed hoe het aanvoelt, waardoor je makkelijker over de grens heen gaat.
    Vooral dus met de schoolslag
     
  15. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik mocht ook geen schoolslag.

    Dus ik zwom met een plankje of slurf en "spartelde" alleen met mijn benen.
    Een oudere vrouw in het zwembad zei toen "heel goed meisje. Zo hebben we het allemaal moeten leren :roflmao:"

    @Vero0504 hoe gaat het nu ?
     
    Fleur84 vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Ik probeer me zo gedeisd mogelijk te houden totdat ik weet wat ik gericht kan trainen. Nog een weekje uitzingen. Niet altijd even makkelijk met een dochter die veels te graag op de heup gedragen wordt zodat ze mee kan kijken met mama. Collega's (de mannen en oudere dames met name) die t niet snappen dat dat nu al kan "want je bent toch pas zwanger? dr zit nog geen gewicht in!", tja dat was mijn reactie ook in eerste instantie, helaas maakt dat dus geen fluit uit.
     
  17. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Haha
     
  18. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Nee dat maakt idd niet uit
    Hormonale bekkenklachten kunnen al vanaf het begin voorkomen. Ik had al klachten bij week 5
    Dus niet door gewicht van je buik , maar die nare hormonen dus ;)
    En ik ben inmiddels al 16 mnd geleden bevallen ,’aar nog steeds door mijn eigen hormonen , bekkenklachten
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Gewoon voor jezelf kiezen hoor!
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Ik kreeg t ook elke menstruatie, dus was er al alert op dat die grappen weer langs zouden komen.
     

Deel Deze Pagina