Tips bij korte Luteale Fase - (geen tarwekiemolie)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jorietje, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

    Ik ben eens even wat aan het rondneuzen over een korte luteale fase. Ik ben vandaag ongesteld geworden op 9 DPO. Eisprong heb ik meestal zo rond dag 15,16,17. Luteale fase wisselt wat, maar vaak wel langer dan 10 dagen. Deze ronde dus erg kort. Volgens mij kan het wel een korte LF maar kans is misschien wat kleiner.

    Ik heb een tijdje tarwekiemolie geprobeerd, maar dat vond ik geen succes, vooral doordat mijn stoelgang daardoor een drama was. Ik weet dat je er soms wat voor over moet hebben om zwanger te worden, maar dat werd me te gek (kort gezegd, enorm veel moeite om de ontlasting eruit te krijgen). Nou goed, daar werd ik dus niet vrolijk van en ben er mee gestopt.

    We hebben geen zin meer om te dokteren, we hebben 2 gezonde kinderen (9 en 5 jaar), maar een 3e zouden we allebei heel erg leuk vinden. We zitten inmiddels in ronde 17, maar we geven de moed nog niet op. De eerste tijd hebben we niet echt heel gericht geklust, geen zin, was geen zin, de laatste maanden wel gericht bezig, want het mag nu wel een keer raak zijn zo ongeveer.
    Ben alleen bang dat het met een korte LF niet gaat lukken, dus mijn vraag aan jullie:

    Wie heeft ervaring met een korte LF en wat gebruikte je om het wat beter te krijgen?
    (dus niet op doktersrecept)

    Groet Joriet
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Als je luteale fase doorgaans 10 dagen of langer is, zou ik persoonlijk niet gaan sleutelen. Dat is doorgaans gewoon prima om zwanger mee te raken.

    Hier was tarwekiemolie en bijv de Etos “zwanger worden”-pillen verre van een succes. De fase vóór de eisprong werd langer, de fase erna deed het niets voor.
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  3. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    probeer een progesteron creme.... een korte lf is veelal een progesteron tekort. Lees er maar eens over.
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  4. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Klopt, Etos zwanger worden pillen heb ik ook gebruikt, was ook geen succes, zelfde als wat jij zegt..

    Ik ga deze maand nog even niks gebruiken, maar ik ben vast aan het inventariseren voor als volgende maand weer maar 9 dagen is ;) Het liefst gebruik ik ook helemaal niks, maar ja, we willen zo graag een 3e, en mijn leeftijd gaat ook van lieverlee een rol meespelen misschien, dat je toch nog eens wat informatie bij elkaar gaat zoeken..

    Maar in mijn geval zou een korte LF betekenen dat de innesteling eerder is dan gemiddeld? Ik dacht altijd dat dat rond de 9dpo was, maar dat kan ook eerder? Weet jij dat?
     
  5. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Thnx, ik ga er eens wat info over lezen. Deze maand ga ik nog niks gebruiken, ik wil het nog even aankijken
    Jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor!
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Volgens mij wordt 9/10 DPO al als “laat” gezien voor een innesteling, maar een expert ben ik niet....
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Gemiddeld is de innesteling pas op 9 dpo :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Ja dit dacht ik ook... maar eerder kan wel?
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Ja hoor :)
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Eerder kan zeker, veel vrouwen die op dat moment al positief testen en dus een vroegere innesteling gehad hebben :)
    Ikzelf alle 3 de keren bijv (LF van zo’n 10 dagen).
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  11. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Oooow…. nou maak ik me voor niks zorgen (denk ik)
    Dan gaan we gewoon nog even door zonder extra tabletten (alleen foliumzuur)
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou het ook nog even afwachten. Mijn Lf was altijd 8-10 dagen en was beide keren direct zwanger.
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben bij mijn eerste 2 zwangerschappen "gewoon" zwanger geraakt met een LF korter dan 8 dagen (meestal 7 dagen, maar ook wel eens 6). Je moet gewoon mazzel hebben met alle goede voorwaarden voor een snelle innesteling. Mijn gyn zei destijds dat een LF van minimaal 9 prima is om zwanger te raken en je niet direct beren op de weg moest gaan zien bij een keer een kortere LF als je normaal wel een langere LF hebt. Bij mij was het dus iedere maand kort en dus wel reden om in te grijpen. Uiteindelijk bleek dat toch niet nodig omdat de natuur zelf zijn best had gedaan.

    Door darmproblemen eet ik inmiddels alweer meer dan een jaar echt ketogeen (heel erg koolhydraatarm) en na 3 tot 4 maand ketogeen eten begon mijn hormoonhuishouding zich ook te stabiliseren en werd mijn LF langer (steeds zo rond de 10 dagen, soms 1 of 2 dagen langer en soms 1 dagje korter).

    Dit is dus geen korte-termijn oplossing, maar het heeft mij wel geholpen mijn LF (onbedoeld) wat langer te krijgen.
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  14. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Jorietje vindt dit leuk.
  15. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Zooooo lekker snel zwanger :D
    Dat gaat hier niet meer lukken maar we geven na 17 rondes nog niet op. Onze 1e was via IUI. 2e spontaan maar heeft ongeveer een jaar geduurd. En voor een evt 3e hebben we nog meer tijd nodig blijkbaar ;)
     
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Na mijn zwangerschap had ik een LF van 7 of 8. Nu sinds een aantal maanden weten op te krikken naar 10/11. Ik slik aardig wat supplementen dus weet niet wat heeft geholpen, maar sowieso is vitamine e een goede toevoeging (en ook beter voor je dan tarwekiemolie).
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  17. NNadya

    NNadya Nieuw lid

    3 jun 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Als je geen hormonen of dokters er aan te pas wilt laten komen kan je ook altijd acupunctuur overwegen. Is een natuurlijke aanpak met eventueel aanvullende kruiden om je lichaam optimaal in balans te brengen.
     
  18. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de tip, maar daar begin ik niet aan :rolleyes:;)
     
  19. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hier ook korte LF van 8-9 dagen. Eerste zwangerschap ronde 5 zwanger (miskraam), ronde 6 weer zwanger en wel goede zwangerschap.

    Tweede zwangerschap ronde 3 zwanger.

    Telkens wel vroege innesteling (al streepjes zichtbaar op 7-8 dagen na ovulatie. Ik had wel goede ervaringen met de zwanger worden pillen van etos. Toevallig (?) net de rondes dat ik het gebruikt heb steeds zwanger. Tarwekiemolie deed niets op de duur van mijn LF.
     
    Jorietje vindt dit leuk.
  20. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Etos zwanger worden pillen heb ik voor mijn vorige zwangerschap gebruikt, met een positief effect. Maar nu werkt het niet. Cyclus werd een romneltje dus daar weer mee gestopt helaas. Maar goed dat is ruim 6 jaar geleden dat ik dat gebruikte dus er zal in mijn lijf wel e.e.a. veranderd zijn. Ik probeer het nu nog maar weer zonder allerlei tabletten. Uiteindelijk misschien gewoon wel het beste voor mij.
     

Deel Deze Pagina