Tips bij ontstoken tandvlees tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kangerootje, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha allemaal,
    Ik heb last van ontstoken tandvlees, nog niet heel erg maar las dat het niet goed is in de zwangerschap.

    Iemand tips? Normaal spoel ik met Listerine, maar heb nu de alcoholvrije en weet niet of die goed werkt... Volgens mij is die niet antibacterieel...
     
  2. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb er ook last van en ben een aantal weken geleden bij de tandarts geweest. Je kunt er niet heel veel aan doen. Goed poetsen en een tandenstoker gebruiken. Ik heb nog wel een speciale mondspoeling gekregen van de tandarts maar die hielp niks en ik kreeg er bruine tanden van. Ik gebruik nu ook een 'simpele' mondspoeling maar dat helpt ook niet echt. Na de bevalling gaat het vanzelf weer over....
     
  3. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    corsodyl een optie?vind hem alleen wel echt vies,blegh :|
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Een keer langs de mondhygiënist gaan, zij heeft dan ook tips wat je kunt doen.
     
  5. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Je gebit laten reinigen dus tandplak ed weg laten halen. Ik heb er ook erg veel last van en de tandarts heeft mij paradontax aangeraden en na 2 weken is het al een stuk minder.
     
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik zou snel een afspraak maken bij tandarts/mondhygieniste gezien je topic over een dreigende vroeggeboorte want zoals ik heb begrepen vergroot ontstoken tandvlees de kans daarop.
     

Deel Deze Pagina