Tips bij rugpijn gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik heb al langer last van pijn in onderrug etc en heb dasr ook fysiotherapie voor. Maar vanmiddag. Jemig, het schiet zo in mijn midden rug. Echt het hele middengedeelte doet zo veel pijn :(
    Met lopen, en liggen maar zitten is het ergste. Pijnstillers lijken niet echt te helpen.
    Iemand tips? Oefeningen ofzo? Of juist wel bewegen etc?
    Ik kan oas volgende week weer bij de fysio terecht. Maar zo kan ik niet eens naar Mn werk...
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Je hebt ook pijnstillers in zetpil vorm, die werken over het algemeen echt veel beter. Ik zou vooral je rug proberen warm te houden door een warme pitten zak of een (elektrische) kruik. En de beste tip, blijf goed bewegen!
     
  3. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Mijn rugpijn is/was niet zo extreem, maar kreeg 4 jaar geleden van de fysio de tip om mijn rugspieren te versterken dmv krachttraining en het heeft mij enorm geholpen! Sindsdien ook helemaal verslaafd geraakt aan trainen :roflmao:
    Probeer het voor nu warm te houden, blijf bewegen en misschien wat meer pijnstilling nemen als het niet gaat (als dat mogelijk is)
     
  4. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik heb idd hele lichte oefeningen om te doen, ben hypermobiel en daardoor kan ik niet te hard trainen. Maar dit voelt toch anders geloof ik...
    ik zit idd met een kruik in Mn rug, en af en toe loop ik maar een rondje. Jemig dit is echt raar zo erg heb ik t nog nooit gehad.
     
  5. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Waarschijnlijk he je spit. Dit is dat het er echt inschiet en doet inderdaad vreselijj pijn! Toevallig schoot het er bij mij net voor kerst weer in.. kon helemaal niks.. het voelt alsof de bovenkant van je lichaam nog ket 1 draadje aan de onderkant vastzit.. maar wat al is gezegd, het allebelangrijkst is blijf bewegen.. wel met beleid natuurlijk wissel liggen af met lopen al is het stapje voor stapje.. daardoor ging het bij mij de dag erop alweer ietsje beter.. ik gebruik dan ook reflex spray, werkt helemaal door in je spieren. sterkte hoor!
     
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Vreselijk idd... de osteopaat was mijn redmiddel voor de lange termijn!
     
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Mijn fysio stuurde me idd door naar een osteopaat. Helaas geen goede verzekering hiervoor dus nog een jaartje wachten :(

    Bedankt voor je reactie! Wat is reflex spray als ik vragen mag?
     
  8. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Heb je ook uitstraling naar je heupen, stuitje en/of bovenbenen?
     
  10. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ah maar dat zou geen belemmering hoeven zijn. Bij een osteopaat ben je met 1-2 behandelingen al een heel eind, mss dan zelfs al van de rugpijn af. Kosten zijn dan 2x 80 / 90 euro voor een uur. Bij de verzekering krijg je bij ‘goede’ pakketten ook vaak maar €30 maximaal vergoed van dat uurtarief, dus in feite loop je bij 2 behandelingen bij de osteopaat mss 60€ aan verzekeringsvergoeding mis. Dat is te overzien. Ik zou echt echt echt je adviseren wel iig 1x een afspraak te maken bij een goede osteopaat. Het werkt heel anders dan een fysiotherapeut. Ik vind het echt geweldig, zij bekijken je hele lichaam, schuiven en drukken dan het een en ander en daardoor is bijv de oorzaak van je rugpijn verholpen!
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Thanks!
    Ja, maar of dat hier door komt of door mijn eerdere lage rugklachten weet ik niet zeker.
    Vooral naar stuitje en bovenbenen.

    Ik zal de kosten eens navragen. Qua verzekering heb je wel gelijk ja, komt alleen op ongelukkig moment voor ons financieel gezien. Maar zal het sowieso eens vragen!
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  12. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    #12 loetje, 21 jan 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2019
    Verwijderd
     
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Veel wandelen, zodra dat ging. Oefeningen kon ik niet toen het er net ingeschoten was. Heb een jaar fysio gehad. Vooral het losmaken van de spieren hielp in eerste instantie.
    Nu doe ik aan aquafit om m'n core spieren sterker te maken en te houden. Dat helpt pas echt.
     
  14. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    #14 loetje, 21 jan 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2019
    Wederom verwijderd ivm het niet voor elkaar krijgen van de quote:rolleyes:;)
     
  15. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113

    Mss gek, omdat je het waarschijnlijk niet associeert met rugklachten, maar laat je vitamine D eens prikken.
    Een aantal jaar geleden had ik buiten mijn gewone rugklachten (ik heb een vergroeiing) ineens lage rugklachten met uitstraling naar mijn stuitje, bovenbenen en zitbotjes. Als ik zat kwam ik bijna niet overeind, stond ik eindelijk, dan waren de eerste stappen een hel. Terug gaan zitten ook weer een hel!
    Ook fysio, hielp niets. Dokter wilde me doorsturen naar de pijnpoli, omdat hij het niet meer wist. Dit vond ik zo'n ellendig idee, dat is alleen nog maar onderdrukken natuurlijk, dat ik zelf ben gaan zoeken op internet. Eén van de oorzaken van lage rugpijn met uitstraling naar stuit en benen kan een laag vitamine d waarde zijn. Laten prikken en mijn waarde was 43 waar 80 de ondergrens hoort te zijn. Ik ben een hoge dosis gaan slikken (dagelijks 4000iu) en met een paar dagen begonnen de klachten af te nemen en met een week of 2 a 3 waren de klachten zo goed als weg...

    Bij mij was de lage waarde wss de oorzaak van mijn extra magnesium inname voor andere klachten. Magnesium en vitamine d werken samen om goed opgenomen te worden in het lichaam, daarom moet je ze altijd samen slikken. Sowieso hebben veel mensen een tekort aan vitamine d, zéker in de wintermaanden en lopen hierdoor met vage klachten die niet aan dit tekort worden gelinkt en de waarde niet wordt gecheckt.
     
  16. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ja dit ook. Is vaak niet de oplossing die mensen willen horen maar ik heb een dubbele scoliose met daarbij behorende lage rug en nek klachten. En sinds ik braaf 2 keer in week serieuze krachttraining doe ben ik van de pijnstillers af. Dus ook mijn advies: ga naar een sport fysiotherapeut, laat die je veilig leren trainen en optrainen tot het niveau waar je het zelf kunt onderhouden. Een relatief pijnvrij leven is mij die tijd in de sportschool waard :D En ja, uiteindelijk ga je het leuk vinden ook!
     
  17. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Als de pijn zo acuut is mag ik van mijn fysiotherapeut, van mijn manueel therapeut en van mijn orthopeed allemaal enorm veel paracetamol slikken. Dit is een acute verkramping van je spieren, die geven en pijn signaal aan je hersenen en daardoor verkrampt het nog meer. Vaak zit het dan zo vast dat een osteopaat of manueel therapeut weer ook eerst niets mee kan. Veel pijnstillers slikken, je spieren ontspannen zich dan iets en dan kun je pas geholpen worden. Een paar dagen paracetamol boven de aanbevolen dosering slikken is ook prima, als je het maar niet structureel doet. En inderdaad warme kruiken, warm bad, alles waar helpt ontspannen. Blijf wel bewegen, anders verkrampt de boel nog verder.

    En veel rugspieren trainen om het op lange termijn te voorkomen.
     
  18. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Ja klopt inderdaad maar ik geef bijvoorbeeld borstvoeding en dan kan je niet zomaar alles nemen.. feit is wel dat de huisarts bijv de eerste 6 weken niks doet!
     
  19. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde. Nu 2 aleves op en dit is het eerste wat iets verzacht. Verder warmte erop. Rug hol en bol maken. Blijven bewegen en vooral niet teveel zitten. En ik ben vanmorgen bij de fysio geweest
     
  20. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Google maar eens op "vitamine d rugpijn"
     

Deel Deze Pagina