Tips en advies

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Kireina, 22 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kireina

    Kireina Lid

    14 dec 2021
    18
    17
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Mijn vriend en ik verwachten samen ons eerste kind. Ik ben nu 15 weken zwanger en natuurlijk al best wat bezig met eventuele voorbereidingen en dingen bij elkaar te sprokkelen - we hebben al wel aantal voor de hand liggende benodigdheden.


    Voor mij is dit mijn eerste kind dus geen idee wat me eigenlijk allemaal te wachten staat, haha. Graag zou ik tips en adviezen krijgen over het hoe en wat. Kleertjes, benodigdheden en wat straks allemaal als de kleine mee mag naar huis.

    Hoe was het allemaal voor jullie bij jullie eerste kind?

    Bij voorbaat dank!
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Veel is echt persoonlijk, waar de een niet zonder kan vind de ander nutteloos. Bedenk ook dat winkels tegenwoordig bijna altijd open zijn en je zo van alles hebt bijgekocht. Zou uitgaan van zo’n basic uitzetlijst van de prenatal ofzo en daarna op basis van behoefte bijkopen.
    Mijn zoon spuugde bijvoorbeeld veel waardoor ik extra bovenkleding nodig had, dat heb ik gewoon bij de Hema besteld in m’n kraamweek. Flesjes had ik veel goeds gelezen over dr Braun, 1 fles gekocht maar ivm borstvoeding, uiteindelijk dronk hij er niet uit en ben ik andere flessen gaan proberen, zonde als je er dan al meerdere gekocht hebt.
    Bij de intake met de Kraamzorg kun je ook nog even overleggen.
    Wat niet op lijstjes staat maar mij rust gaf: 1-portie verpakkingen nutrilon. Als borstvoeding niet zou lukken had ik wat achter de hand, dat gaf mij rust toen het idd niet vlot liep.
     
    Kireina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina