Tips en trucs voor kamperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zwaaistaart, 9 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Wij gaan over 3 weken voor het eerst kamperen met onze kinderen.
    De afgelopen jaren hebben we voor het gemak van een landal park gekozen, maar nu dus op pad. Met een geleende caravan.

    Ik heb van onze kinderloze tijd nog veel kampeerspullen liggen, dus op wat extra borden, bekers en bestek na is dat wel redelijk geregeld.

    Maar wat is in julie ogen onmisbaar tijdens vakantie met kinderen?
    Koken jullie in de caravan of toch gewoon buiten met los kooktoestel?
    Hebben jullie nog tips voor leuk buitenspeelgoed? (kinderen zijn 4 en 6)

    De fietsen en loopfietsen gaan mee denk ik.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een vouwwagen. Bij voorkeur koken we buiten. Zeker in een caravan ben ik geen fan van binnen koken. De luchtjes blijven dan toch hangen op de plek waar je 's avonds ook weer slaapt. En zeker als het warm is, is binnen koken ook niet bepaald een pretje.

    We hadden vorig jaar een bak vol speelgoed mee. Maar die is voor het grootste deel ongebruikt gebleven. De voetbal en frisbee zijn wel gebruikt. En de opblaastoestand voor in de zwemvijver.
    En ik heb altijd een hoop spelletjes bij me, voor als je een keer slecht weer hebt.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.042
    3.503
    113
    Vrouw
    Wij gaan met een tent. Koken dus sowieso buiten.
    Wij nemen alleen buiten speelgoed mee: voetbal, badminton, kubbs, jeu de boules, frisbee, waterspeelgoed en spelletjes.

    Ik kan me eigenlijk geen dingen voorstellen die onmisbaar zijn tijdens een kampeervakantie met kinderen.

    Veel plezier!
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  4. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Vorig jaar voor het eerst met de kinderen wezen kamperen. Qua buitenspeelgoed hadden we alleen een bal en zandspeelgoed bij ons. Dit jaar zal daar een frisbee, springtouw en kubbs aan worden toegevoegd. Voor binnen wat papier/kleurplaten en kleurtjes en een spelletje.
    Mijn ervaring vorig jaar was dat ze bijna continue in de speeltuin en zandbak zaten als we bij de tent waren dus veel hebben ze niet nodig.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Wij koken ook buiten, hebben een voortent dus als het echt slecht weer is kunnen we daar koken.

    Speelgoed zou ik als ik jou was in bakken doen, scheelt zoveel ruimte. en heb je ook meernl overzicht. Lekker spelletjes mee en bijvoorbeeld kleurboeken, kunnen zich zelf ook vermaken. Wij vinden kubs echt een fantastisch camping spel l maar zijn ze misschien nog iets te jong voor..

    en ik zou echt goede stoelen mee nemen, dan maar iets meer ruimte in beslag nemen is mijn idee, goed zitten vind ik echt belangrijk tijdens vakantie;)
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij hebben een caravan en een Cadac Safari Chef, daar komen we grotendeels op. Als ik een extra pit nodig heb voor pasta of geb aardappels oid dan doe ik dat ik de caravan. Weg hebben ook ook een oventje.
    Geurtjes in de caravan? De ramen staan hele dagen open, geurtjes blijven niet hangen, maar ik bak oogden pannenkoeken of andere stinkdingen binnen.
    Als het slecht weer ik kan er okido de voortent gekookt worden eventueel.

    Mijn dochter (9jr) mag een (kinder)rolkoffertje vullen. Daar gaat meestal knutselspul in. Verder buitenspel-speelgoed en de tennisrackets, hockeysticks en waterspeelgoed.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wij gaan met de tent, buitenspeelgoed heb ik nog nooit meegenomen. Al zal ik dit keer wel wat zandbak speelgoed meenemen voor de jongste omdat we aan een meer met strandje zitten.
    Ik koop vaak wel wat nieuw spul als spelletjes en puzzels. En voor allemaal een puzzelboekje.
    Koken doen we op de skottelbraai en een fornuisje met 2 pitten. Daarnaast een 1 pitter om water te koken voor thee en koffie.
    En ik vind een fijne standenstoel een must voor mezelf :D wij zijn erg slechte stilzitters, maar de kinderen vinden het heerlijk om af en toe een dagje op de camping te zijn, dus dan probeer ik toch een dag mijn boek te lezen ofzo, maar wil dat wel in een lekkere stoel

    Oh Ja, wij deden het ook elk jaar met zo'n uitklapbare picknicktafel voor 4 personen, maar dit jaar heb ik er een klaptafel van 120 x 70 bij gekocht, die miste ik enorm met toen 5 personen, nu met 6 helemaal.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Wij koken wel gewoon binnen. We hebben wel zo'n los kooktoestelletje met een gasbusje erin voor buiten, maar die gebruiken we weinig. Ik kook voor het openstaande raam, dus geen last van luchtjes binnen. Hooguit dat het wat warm is tijdens het koken.

    Maar meestal steken we de bbq aan, stokbrood en sla erbij en klaar.

    Toen onze jongens klein waren vond ik onze flexibele emmer onmisbaar. Overdag zat er speelgoed in (bal, waterpistolen, schep, emmer etc.). En 's avonds gooide ik dat eruit, vulde hem met warm water en dan was het een bad. En als ik de was moest doen was het een wasmand. En als het heet was een badje. Helaas zijn ze er nu te groot voor (jongste is 8, haha).

    Qua speelgoed hadden wij meestal een bal, tafeltennisbatjes, badmintonrackets + shuttles (zitten allemaal op badminton hier) bij ons. Tegenwoordig steps en skates. En een emmer en schepje, maar daar werd meestal niet eens veel mee gespeeld. Toen de jongste nog klein was, hadden we voor hem meestal een loopfietsje mee. Als we dan gingen wandelen in een stadje kon hij op de loopfiets, dat hield hij langer vol dan gewoon wandelend.

    Voor lange reizen, druilerige dagen of restaurants had ik meestal puzzelboekjes mee, vonden ze vaak ook erg leuk om te doen.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Wij lenen voor tweede jaar de caravan van mijn ouders

    neem niet te veel speelgoed mee, ze raken dat hier amper aan. Zandspeelgoed gaat mee, ballen tennisrackets, 1-2 bordspellen en wat knutselspullen. Voor de rest zoveel vermaak op de camping.


    Wij koken buiten met een bakplaat
    Groente knakworst en eitje is enige wat we binnen klaar maken.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  10. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.826
    1.674
    113
    Vrouw
    Wij kamperen met een tent, dus koken buiten.
    We hebben een skottelbraai. Hier kan je ook een pan water op zetten om te koken. In principe hebben we hier genoeg aan. Dus geen apart kookstel nog mee.

    -Ik heb vd Kruidvat altijd vochtige washandjes mee. Ideaal om even snel vieze voeten/handen mee te wassen.
    -electrische vliegenmepper voor de wespen.
    -zaklamp voor als je in't donker naar het wc gebouw moet.
    -electrisch kacheltje voor de frisse avonden. Als je er 1 koopt die ook ventilatiestand heeft, heb je er ook wat aan als het heel warm is.

    Voor de kids zou ik vooral kijken waar ze thuis mee spelen, voor de regendagen.
    Verder kan je heel veel speelgoed meeslepen, maar serieus.... je zult zien dat ze hier niks mee doen.
    Wat hier wel een succes was: die hele simpele waterspuiten van de action. Je zuigt er water mee op en dat duw je er dan weer uit. Grootste lol met het halve campingveld! En wij hadden een klein opblaasbadje mee. Op warme dagen heel fijn!
    Verder een schepje, emmertje, bal en andere balspelletjes. Oh en insectenpotjes/vergrootglas. Zijn ze ook uren mee bezig geweest.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  11. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Ik volg even, wij gaan voor het eerst met een caravan op pad over 2 weken. Die flexibele wasmand is echt een goede tip! Gelijk opgeschreven!
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij nemen de airfryer mee ;) (als we minimaal 10 ampere stroom hebben) en koken meestal binnen.

    wat ik ook veel zie in die leeftijd: Een bak met duplo/diertjes/paardjes etc -zoiets waar ze thuis ook mee spelen voor als het slechter weer is - of voor juist buiten op een picknickkleed voor de tent. Gewoon relaxt.
    picknickkleed dus ook ;) - zo groot mogelijk. Eventueel met van die handdoek pinnen zodat je 'm vast kan leggen op het gras.

    klein opblaasbadje (max 1 meter) - als waterbak voor waterspeelgoed en om af te koelen zonder dat je als ouder mee hoeft ;)

    onze jongste verbrand snel - bij de decathlon hebben ze van die uv shirtjes voor niet zo veel geld. -andere winkels vast ook - maar die hebben we voor de jongste altijd wel 2 bij. Het is toch lastig om ze op die leeftijd uit de zon te houden smiddags als je de hele dag buiten bent.
     

Deel Deze Pagina