Tips geen kantoorwerk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Solstice, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Zucht. Ik doe al 10 jaar lang kantoorwerk. Ik verruil de ene administratieve kantoorbaan voor de andere en roep al jaaaaaren dat ik dit niet meer wil. Ik kan niet de hele dag stil zitten achter een computer, ik vind mn werk nooit interessant en meetings pffff wat een ellende. Er zijn vast zat mensen die net als ik met lood in hun schoenen naar hun werk gaan. Maar er zijn ook mensen die hun werk leuk vinden. Ik wil geen kantoorwerk meer...! Maarrrr wat dan? Ik moet wel geld verdienen natuurlijk. Ik pieker er me suf over. Al jullie tips en ideeën zijn welkom.
     
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Heb je zelf hobby's? Heb je wellicht een diploma? Heb je de mogelijkheid om een opleiding te volgen?

    Hopelijk zal dit topic je verder op weg helpen. Want met lood in je schoenen naar werk gaan is echt heeeeeel erg en weet ik helaas alles van. Inmiddels heb ik een baan gevonden waar ik mij prima vermaakt. Maar ik zal nóóit van m'n leven zeggen dat ik van m'n baan houd of nooit zonder m'n werk zou kunnen, haha!
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Een bbl zorg opleiding

    Verzorgende ig
    Verpleegkundige

    Ze zoeken vollop mensen maar is dan vaak wel weer wat onregelmatig.

    Je zou bij een zorg instelling en of wijkverpleging kunnen vragen of je eens een dag mag meelopen. Als het je misschien iets lijkt.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Misschien iets in de zorg idd. Genoeg vraag., wel onregelmatige diensten.

    Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg. Geen dag is hetzelfde, de tijd vliegt voorbij, en super dankbaar werk.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk wel op kantoor, maar in de logistiek. Heb eigenlijk nooit meetings, geen dag is hetzelfde en alleen zitten is er ook niet bij. Ben heel blij met mijn baan!
     
  6. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Dank voor jullie tips! Ik heb een universitaire opleiding afgerond (talenstudie) maar daar eigenlijk nooit wat mee gedaan en dat hoeft ook niet persé. Ik zou idd graag werk gaan doen van meer betekenis. En niet meer achter een pc zitten, ik wil graag dingen doen. Ik ben wel creatief. Zit er aan te denken om me om te scholen. Maar er moet in de tussentijd wel geld verdiend worden. Nogmaals, bedankt voor jullie tips dusver. Mochten er meer ideeën zijn; heel graag
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Lijkt tolken je dan niet leuk? Je komt dan in veel verschillende situaties terecht en geen dag zal meer hetzelfde zijn.
     
  8. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Tolken lijkt me wel leuk maar daarvoor moet je de taal echt wel bijna op moedertaalniveau spreken of in elk geval heel erg goed. En dat is momenteel niet zo. Vertalen vanuit huis zou wel kunnen maar vanuit huis werken lijkt me makkelijker te realiseren als mn jongste volgend jaar naar school gaat
     
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Onderwijs misschien in? (heb je wel ideale vakanties met kinderen)
     
  10. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou ook denken aan het onderwijs, zeker ivm talenstudie en lerarentekort op het moment. Kan je wellicht als zijinstromer meteen aan de slag!
     
  11. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    - onderwijs (of bijv. cursussen, trainingen en lesgeven in talen.)
    - zorg
    - reisleiding of stewardess (niet zo makkelijk met een gezin denk ik..)
    - coaching
    - ondernemer
    - journalistiek
    - event planner of manager
    - sport
     
    Solstice vindt dit leuk.
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Geen ideeën, maar ken wel je gevoel! Ik werk in de kinderopvang en 24/7 tussen de kinderen zitten maakt me gek.
    Ik zou een moord doen voor een kantoorbaan.
    Helaas zonder papiertje of ervaring kom je nergens..
     
  13. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Ik kan alleen maar zeggen: doe een loopbaantraject! Ik heb dat afgelopen jaar gedaan nadat ik in zo’n zelfde situatie zat maar dan in de kinderopvang.

    Ik ga komend jaar beginnen met een deeltijd opleiding. Ik heb er hartstikke veel zin in!

    Een goede loopbaancoach (in omgeving Eindhoven kan ik er 1 aanraden) kijkt ook naar wat mogelijk is in je leven op dit moment.
     
  14. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Als ik jou was zou ik gaan kijken of je een loopbaantraject aan kunt gaan. Misschien bij de organisatie waar je werkt, maar volgens mij zijn er ook wel partijen die het (neutraal) organiseren. Er zijn zoooooooooveel verschillende beroepen, ik zou zelf eerst een beetje een richting willen hebben waarin ik zou gaan zoeken :)
     
  15. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Goede tips allemaal! Ben bezig met oriënteren voor een loopbaantraject idd. Ik verdien nu echt goed met mn kantoorbaan, het is dicht bij huis maar het past niet bij me, ik kan niet stil zitten en oh wat is het toch saaaaaaai de hele dag achter een pc. Luxe probleem natuurlijk, maar ja, ik moet toch nog best een tijdje werken ;) thanks voor alle tips
     
  16. Melody2011

    5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik ken je gevoel! Ben al jaren bezig met uitdokteren wat ik wil doen. Na mijn hbo ook meerdere kantoorfuncties gehad waar ik heel ongelukkig van werd. Heeft ook geleid tot een burn-out. Daarna een loopbaancoach gehad en via vrijwilligerswerk in de kinderopvangbranche terecht gekomen. Ik werk nu alsnog in een kantoorfunctie maar dan vanuit huis en overweeg om op een kinderdagverblijf of bso te gaan werken, maar ook daar mijn twijfels over!
    Onderwijs lijkt mij wel leuk en genoeg vraag naar inderdaad! Het moet je alleen wel liggen met kinderen werken en de werkdruk ligt best hoog + je moet goed zijn in zowel taal als rekenen (voor basisonderwijs).

    Docent Nederlands misschien een optie? Ook veel vraag naar en kan ook met een zij-instroom traject.

    Succes!
     
  17. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou goed rondkijken in het onderwijs! Zeker met een afgeronde HBO- of universitaire opleiding zijn er genoeg stichtingen of scholen die een leer-werk-traject voor je willen organiseren en betalen. En, ook niet onbelangrijk: zelf vind ik het echt de leukste baan ter wereld!
     

Deel Deze Pagina