Tips gevraagd dichtgegroeid gaatje (oorbel)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emm27, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik heb advies nodig...
    Mijn dochter heeft nu 4 maanden oorbellen, afgelopen week voor het eerst gewisseld maar helaas ging dat mis. Ze verloor een oorbel snachts en savonds bij het indoen na school was het gaatje al een beetje dicht.
    Uiteindelijk mocht ik er helemaal niet meer naar kijken en aankomen (ze werd helemaal overstuur), en is er nu 1 gaatje dichtgegroeid, 1 oorbel nog in.

    Wat is wijs? Andere oorbel ook uit en over een tijdje opnieuw laten schieten? Of die ene oorbel laten zitten, hoe stom ook, en dan over een tijdje 1 gaatje bijschieten.
    Wordt het dan niet scheef?
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Kan je niet als ze diep slaapt met het zweerknopje voorzichtig doorprikken? Zo wisselde ik in het begin de oorbellen bij dochter...
    Hoe oud is ze? Oud genoeg om zelf te kiezen of ze de andere voorlopig ook uit wil of de ene kant opnieuw schieten als dat nodig is?
    Bij mij zijn ze vroeger wel opnieuw geschoten en niet scheef, maar zit wel heel wat jaren tussen, geen idee of dat uitmaakt.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oeh, daar zou ik mee uitkijken. Ik dacht dat bij mijzelf wel te kunnen doen bij mijn 3e gaatje, die ik toch al wel een jaar of 10 had. Kwam er met geen mogelijkheid doorheen en deed aardig zeer. Heb ze toen even opnieuw laten prikken.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik zou de ene kant laten dichtgroeien en over een half jaartje opnieuw laten prikken. Zou niet beide kanten doen.
     
  5. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    In haar slaap heb ik geprobeerd...maar ze had pijn als ik hem door wilde duwen (Al slapend), dus ben gestopt). Ze is 7.
     
  6. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Heb je al geprobeerd om het knopje er van de achterkant in te doen? Mijn gaatjes zijn vaak dicht gegroeid en op die manier lukte het mij altijd om ze toch open te krijgen. Je moet dan niet door duwen. Maar zoeken met het puntje waar het gaatje zit.
     
  7. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Hij is echt nog niet dicht dichtgegroeid in een paar dagen hoor. Ik zou kijken waar het gaatje aan de achterzijde zit, wellicht zit het niet recht?

    En anders dicht laten groeien.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben dochter 4 maanden met 1 klein oorbelletje laten lopen en toen weer opnieuw die ene laten prikken...
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Mijn dochter kreeg gaatjes toen ze 5 was, toen ze 8 was wilde ze geen oorbellen meer in en nu is ze 10 en wilde ze toch wel graag weer oorbellen. Ik kon van voor een stukje in het gaatje komen en via de achterkant ook maar kreeg ze er echt niet door. Zelf besloot ze dat ze dan maar weer liet schieten. De mw van de juwelier wilde het eerst nog een keer proberen en kreeg de oorbellen er zonder problemen door (dus het lag gewoon aan mijn handigheid o_O). Maar zei wel dat ze ontzettend smalle gaatjes had (toen bij een andere juwelier laten schieten), nu heeft ze nieuwe zweerknopjes en die laten we de komende 8 weken ook zitten, het advies was wel om elke dag te draaien om zo te proberen haar gaatjes iets groter te krijgen.
     
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Die gaatjes groeien echt niet zo snel dicht.
    Hier heeft dochter een half jaar geen oorbellen in gehad en het is nog gewoon open.
    Mijn gaatjes zijn zelfs na 7 jaar zonder oorbellen nog steeds open.
    Wat eerder al gezegd is: probeer eens via de achterkant van haar oor.
     
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Gaatjes die je al langer hebt groeien inderdaad niet zomaar dicht. Bij nieuwe gaatjes kan dit wel hoor; ik heb zelf wel een dichtgegroeid gaatje. Mijn tweede gaatjes dacht ik na een paar weken wel te kunnen wisselen maar helaas. Bij een gaatje wel gelukt en de andere zat echt serieus binnen tien minuten potdicht. Nooit meer open gegaan en ook niet meer erbij laten schieten. Heb dus nu in 1 oor twee gaatjes en in de andere 1.
    @Emm27 ik zou er ook niet meer aan pielen. Even langs degene die ze geschoten heeft, wie weet lukt het hen wel en anders over een tijdje opnieuw laten schieten.
    Mijn dochter heeft nu net gaatjes en over twee weken zitten ze er 8 weken in. Bestaat er dan dus een kans dat het wisselen niet gaat lukken?
     
  12. Priscillaxxx

    Priscillaxxx Actief lid

    5 jun 2013
    182
    44
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had voor haar 5e verjaardag oorbellen gekregen. Eind december is 1 gaatje gaan ontsteken. Knopje er uit gehaald en ze loopt nog steeds rond met 1 knopje. Ze durft niet het gaatje door te prikken, dus laat ik het maar :)

    Het doorprikken of opnieuw schieten komt wel als ze eraan toe is.
     
  13. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83

    Eh bij mijn dochter was het na een nacht en dag ook echt dicht gegroeid hoor. Ik deed haar zo'n pijn bij het proberen door te prikken zowel van voor als van achter dat ze er maanden niks van wou weten, van opnieuw schieten...

    Toen we ze uiteindelijk opnieuw hebben laten schieten werd me verteld dat je het eerste jaar er zeker constant oorbellen in moet houden. Wisselen mag wel maar meteen een nieuwe er weer in. Bij jonge kinderen kan het wel degelijk in 1 nacht dicht groeien.

    Ik zou als ik ts was die andere er ook uit halen en over tijdje opnieuw schieten.
     
  14. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Hier ook eruit gehaald omdat ze gingen ontsteken. Later nieuwe laten schieten. Daar had ik aan dat ik ze er een dag later al niet meer in kreeg. Dat klopt gaf die vrouw aan. Bij kinderen groeien die gaatjes echt zó snel dicht .

    Ik heb zelf echt jaren geen oorbellen gedragen (denk zeker 15 jaar), maar kon zonder moeite weer oorbellen in.

    Ik zou er nu dus niks aan doen!
     

Deel Deze Pagina