Tips gezocht: afvallen staat stil

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, dit zal ak wel het zoveelste topic zijn, maar ik heb geen zin in een groepje erbij te gaan, dus vandaar ff een losse vraag.

    Ik blijf helaas nu al een week if 2-3 achommelen opvhetzelfde gewicht en omdat ik er nog 10 kilo af wil, is dat behoorlijk frustrerend.
    Ik eet 5-6x per dag, sporten/lang lopen/wandelen etc kan ik helaas niet vanwege een heup/spier aandoening, dus ik moet het echt met mijn eten doen.
    Dat zal er ook voor zorgen dat het niet zo snel gaat als ik zou willen en dat vind ik niet erg, maar stilstaan vind ik dus weer wel erg.

    Wie heeft nog tips/adviezen etc.
    Dit is mijn eetpatroon nu:

    Ochtend: 2 luchtige volkoren crackers met light beleg of een kom magere yoghurt met cruesli/fruit.
    Tussendoor: appel/peer
    Lunch: 2 volkoren borerhamnen met light beleg
    Tussendoor: liga of fruit of soms niks
    Diner: 1,5 schep aardappelen, 2 scheppen groente, rundvlees/vis/vleesvervanger. Of pasta gerecht of soep met breekbrood.
    Tussendoor: fruit of magere yoghurtof niks.

    Tussendoor drink ik koffie en water.

    Ik volg dit patroon nu zo'n 15 weken en ben hiermee al zo'n 10 kilo afgevallen, maar nu dus al weken niks meer.
    Is mijn lichaam hier nu zo aan gewend dat ik daardoor niks meer afval??
    Minder eten wil ik niet, want dan ga ik crashen en daar heb ik niet zoveel zin.
     
  2. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.264
    639
    113
    Super knap dat je zoveel bent afgevallen
    Ik zou proberen om wat meer variatie te gaan eten.
    Je lijf kan gewend raken aan hetzelfde eten en dan kan je stil.blijven staan.

    Ipv cracker bijv muesli met yoghurt.
    Tussen de middag een salade
    Of een keer een omelet...
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    In de ochtend doe ik ook de ene keer crackers en de andere keer yoghurt met muesli ;).
    Verder varieerd mijn avond eten ook altijd.
    Een omelet of salade als lunch is een goede optie ;).

    Ik ben zo geneigd om eens diner bij de Mac te doen om mijn lichaam "wakker te schudden", maar na het genieten krijg ik voor 100% zeker spijt, dus dat doe ik ook maar niet :D
     
  4. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Goed bezig! Maar ik zou inderdaad ook zeggen, wissel de lunch wat vaker af met een salade met vis/vlees. En een keer een dag jezelf lekker laten gaan, zorgt niet ineens voor extra kilo's, maar kan wel voor een boost zorgen. En het belangrijkste, als je een keer iets 'slechts' eet, geniet er dan van! Want het zou pas echt zonde zijn als je spijt krijgt van iets lekkers eten (naast dat dat op de lange termijn demotiverend kan werken).
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Is er echt niets dat je aan sport kunt doen? Zwemmen, fietsen, bodypump bijvoorbeeld.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb een kunstheup gewricht (volledige prothese incl kunststof heupkom) en nou is dat niet zo het probleem, maar tijdens deze operatie bleek mijn middelste bilspier vervet en "smolt" weg.
    Dit is de stabiliteitsspier ;).
    Ik loop dus met loopkruk aan 1 kant omdat ik anders net zo'n waggelende pinquin ben ;).
    Dus nee, er is niet veel keuze meer over ;)
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goed bezig!!
    Mijn tip is inderdaad een keer een paar dagen wat meer eten: de mac donalds is niet het eerste waar ik aan dacht - maar die omelet of een paar volkoren boterhammen als ontbijt ipv de magere crackers. Je lijf even wat meer te doen geven.

    Mbt het bewegen is mijn tip om een keer naar een fysio te gaan met specifiek de vraag of ze een “zelf trainingsprogramma” kunnen maken. Iets dat je thuis kan en dat rekening houdt met jouw beperking. Toen ik door een knieblessure een paar jaar niks kon, kwamen de kilo’s er ook bij. Het is natuurlijk zo dat er heel veel aan mogelijkheden voor je is weggevallen - maar helemaal niets kunnen is het andere uiterste. Er zijn ook rolstoelgebonden mensen die trainen.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik kom al wekelijks bij de fysio ;).
    Maar cardio training is bijna niet te doen.
    Wat ik wel kan is krachttraining in bijv mijn benen/armen enzo :)
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou helemaal super! Door krachttraining krijg je meer spiermassa en dat geeft je metabolisme ook weer een boost.
    Zo’n plateau is echt irritant. Maar volhouden!!
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    10 kilo is al heel wat! Ik weet dat je met goed slapen ook beter af valt. Las laatst ook dat als je "wiebelt" of wipt met je voet *microbewegingen* ook behoorlijk wat calorieën verbrand (mijn vriend doet dat altijd als tik, mega irritant haha) en er zijn best veel fitnessapparaten waarbij je alleen je bovenlichaam gebruikt, is dat misschien een optie?

    Qua voeding zou ik proberen wat meer groenten te eten nog, vind het zelf nooit zo lekker maar met bleekselderij (met beetje marmite lust ik dat wel en is weinig calorieën) verbrand je meer dan je kunt eten omdat je lichaam zo hard moet werken om al die vezels verteerd te krijgen.
    In een liga en cruesli zit trouwens ook veel suiker dus die zou je misschien kunnen vervangen door avocado, worteltjes, havermout. En bijv een vijg is ook veel suiker maar dan heb je ook veel vezels. Verder zijn notem heel gezond en vullend als snack en veel vezels.
    Drink je al veel water?
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor je tips.
    Ja ik drink minimaal 3 liter water per dag ;)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  12. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Klinkt heel gek, ik had dat ook nadat ik 25 kilo was afgevallen en ik sportte er wel veel bij maar toen stond ik ineens lang stil met gewicht en ben ik even wat gaan cheaten en wat meer gaan eten en toen viel ik weer meer af en dan kan je weer iets minder gaan eten.
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hou jij je eten helemaal bij? Weet je wat je onderhoud is ( aantal kcal die je nodig hebt om niet aan te komen en niet af te vallen ) Je bent al best veel afgevallen, dus je hebt ook minder nodig dan aan het begin van je afval periode.
    Reken dat anders eens uit, Google is je vriend, en ga je eten bij houden. Heel precies, ook de olie die je gebruikt om in te bakken.
    En zorg dat je 20/30% onder je onderhoud zit. Dus kritisch je eetpatroon onder de loep en toch misschien wat strenger voor jezelf zijn.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Niet in de zin van calorieen tellen.
    Mijn diner bestaat vaak uit ong 600 kcal, maar de rest weet ik niet :):)

    Ik zal dat eens gaan bijhouden en optellen.
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Je hebt apps waar je het vrij eenvoudig bij kan houden. Myfitnesspall bijvoorbeeld
     
    RoGiJuLi vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik zou je kcal in name bijhouden en afmeten desnoods.

    Je eet bijvoorbeeld cruesli, maar daar zit enorm veel suiker in.
    Het is heerlijk, maar geen gezond ontbijt als je wilt afvallen. Ook zou ik de pasta's voorlopig even overslaan.


    Je kunt bijvoorbeeld wel als je bijvoorbeeld lasagne gaat eten, de bladen vervangen door courgette. (Of Aubergine, beide heerlijk)
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Oh en ik zie dat je niet kan sporten. Kun je wel buikspier oefeningen doen? Of met gewichten? Je armen dus? Squads gaan denk ik niet he? Is toch weer iets mocht je wel buikspieren en je armen kunnen gebruiken.
     
  18. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Bij mij op de sportschool heb je ook een soort ligfietsen, die worden vaak door de wat oudere leden gebruikt. Zou zoiets voor je te doen zijn?
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou de cruesli enz vervangen door eiwitrijk eten. Dus kwark met fruit, crackers met veel kip. Liga en cruesli enz zitten ook vol suikers.

    Als je veel eiwitten eet, heb je tussendoor eigenlijk ook geen trek. Ik merk het zelf ook. Als ik ‘s morgens een goeie kom kwark op heb met banaan heb ik pas rond 12 weer trek.

    Wel heel knap dat je al zo bent afgevallen! Je kan nu even een weekje je lijf ‘aan het werk’ zetten door meer te cheaten. En daarna weer gezond eten.
     
  20. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    @RoGiJuLi
    Ben je al bij een diëtist geweest? Ik vond het verrassend hoeveel dingen er waren die eigenlijk niet goed voor ons zijn (teveel suikers bijvoorbeeld) maar waarvan we denken dat het gezond is. Andersom ook, van sommige etenswaren dacht ik dat ik ze niet meer zou mogen maar bleken juist goed te zijn. Zo bleek halfvolle kwark of yoghurt beter voor mij te zijn dat magere.
    Variatie en zo vers en puur mogelijk. Dus geen pakjes en zakjes meer.
    Ze kijken ook naar jouw situatie en wat voor jou werkt en haalbaar is. Ik was met 3 afspraken al een heel eind geholpen.
     

Deel Deze Pagina