Tips gezocht; Baby wil geen boterham eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopeful89, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Ik krijg op geen mogelijkheid een boterham erin. Fruit en groente gaan er met gemak in, maar als hij een boterham krijgt dan wordt het kokhalzen en overgeven. Heb alles al geprobeerd, in de melk met en zonder beleg, droog, in het fruit etc. Maar als gauw hij de boterham proeft spuugt hij het uit en gaat hij kokhalzen.

    hij drinkt z’n flessen niet meer leeg. Laat steeds 80 cc staan. Dus hij moet denk wel over op 3 flessen, maar die boterham lukt echt niet.

    hebben jullie tips? Ik blijf het steeds aanbieden, zonder succes.
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Hoe oud is hij? En 80cc laten staan van welke hoeveelheid?
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Inderdaad hoe oud is hij?
    En wat gebeurd er als je hem zelf een droge korst in z'n handen geeft of desnoods gewoon laat experimenteren met een halve boterham ofzo. Meestal komt een kokhalsreflex doordat er eten in hun mond komt dat ze niet verwachten en niet zo goed weten wat ze ermee moeten.
    Je zou ook nog kunnen proberen een stukje in z'n wangzak te doen, dan moeten ze het zelf met hun tong naar achteren werken. Leg je het voor of midden op de tong dan schiet het sneller naar achteren waardoor ze gaan kokhalzen.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.325
    113
    Dan toch lekker geen boterham, zo boeiend is brood nou ook weer niet.
    Pap of iets zelf bakken met granen is ook prima.

    En waarom moet er een fles af? 4 kleinere flessen is toch ook prima.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe oud hij is, maar heb je hem al eens gewoon een broodkorstje gegeven? Gewoon dat hij er zelf aan kan sabbelen / knabbelen?
    En als je bang bent dat hij zijn granen niet krijgt kun je overwegen om pap te geven ipv brood?
     
  6. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier werd brood pas rond de 11 maanden goed gegeten, eerste keer geprobeerd met 6 maanden. Wel een lange tijd nog eerst in zijn wang gestopt anders probeerde hij het meteen door te slikken haha. Was er ook onzeker over totdat een vriendin mij erop wees dat melk de hoofdvoeding is tot een jaar. Toen kon ik het loslaten.
     
  7. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Hij is bijna 7 maanden, zijn met 6 maanden begonnen met brood op advies van het cb.

    Maar ook in de wangzak heb ik het gedaan, ook dan gaat hij kokhalzen, uitspugen.
    Broodkrostjes en hem laten experimenteren met brood ook. Sabbelen doet hij niet, al gauw hij het in zijn mond heeft gooit hij het eruit, richting de hond..

    hij dronk altijd 4 x 180. Dat is nu 2 x 180 en 2 x 100 Meer krijg ik er ook echt niet in.

    Maar pap wil hij ook niet, papfles pakt hij ook niet. Groente en fruit eet hij gelukkig super, wat ik ook klaar maak.

    dit is beetje zijn ritme, Miss dat jullie tips hebben om wat te schuiven, waardoor hij wel beter z’n melk weer pakt. Want vind dat toch wel belangrijk dat hij dat wel goed binnen krijgt.

    07:00/07:30 fles ( die pakt hij wel goed)
    09:00 fruit
    09:30 slapen tot 11:30
    12:00 boterham en daarna fles ( pakt dus beide slecht )
    13:00 slapen tot 14:30
    16:00 fles ( pakt die wel goed)
    16:30-18:00 slapen
    18:00 groente
    19:30 /20:00 fles drinkt deze slecht )
    daarna slapen tot volgende ochtend.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier begonnen ze met 9 mnd met brood, als hij goed fruit en groente eet plus die flessen melk (560ml?) lijkt ‘t me prima voor 7 mnd. Je zou nog pap kunnen proberen.
     
  9. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Aah fijn, dan moet ik het gewoon wat meer los laten en komt het hopelijk nog ;). Mijn eerste was echt z’n hongerige baby, dus dit is echt heel anders hahah
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Het duurde hier zeker 2 maanden voordat er hier iets van een stuk boterham inging hoor en ik ben begonnen rond 8 maanden..
    3,5 fles en groente en fruit is toch prima? Komt vanzelf dat ie meer gaat pakken. Of heeft ie ondergewicht?
    (Mijn dochters hebben nooit meer dan 800 cc gedronken, ook niet met volledige flesvoeding en die groeiden prima)
     
  11. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    nee hij zat altijd boven gemiddeld met lengte en gewicht. ( was al grote baby met bevalling ) maar ze zien dat zijn curve nu buigt naar beneden kwa gewicht. Dus was wel iets om op te letten. Maar zat nu nog precies op de 0 lijn
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ok mijn ervaring is dat ze rond deze leeftijd wel iets afbuigen qua gewicht. Ze gaan meestal rollen/kruipen, kortom meer bewegen dus ook meer verbranden. Die van mij zijn allemaal later weer terug gekomen op hun eigen lijntje in ieder geval. In ieder geval is die boterham binnenkrijgen niet belangrijk nu nog, je zal zien dat het over een tijdje beter gaat. :)
     
  13. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    daar heb je gelijk in! Hij beweegt onwijs veel idd beginnend kruipen en rolt de hele kamer door. Vind zo irritant dat het cb dan altijd wijst naar die lijntjes
     
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Pap hoeft toch niet? Het gaat erom dat ze leren om vast voedsel te krijgen. Dan kun je toch net zo goed flesvoeding geven? Dan krijgen ze ook alle voedingsstoffen gewoon binnen.
    Pap zag ik het nut ook nooit van in.
    Daar zo ongeveer tijdens de kerst ( toen zoon 11 maanden was) een behoorlijk meningsverschil om gehad met schoonmoeder,schoonzus en schoonoma.... die vonden toch echt dat zoon pap MOEST krijgen....:mad:
    Mij is ook toendertijd gezegd dat tot 1 jaar flesvoeding hoofdvoeding is.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou het brood lekker weglaten. Is nog helemaal niet nodig nu. Probeer het over een paar weekjes gewoon nog eens.
    Waarschijnlijk drinkt hij zn fles tussen de middag dan ook gewoon weer beter.
     
  16. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ok. Dus brood vind ie nog niks. Geeft niet. Gewoon blijven aanbieden een korst. Of je gebruikt een monkey platter. Zodat hij zelf kan kiezen. Wie weet pakt hij het dan wel.
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hij is bijna 7 maanden ;)
     
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ok. Nou prima om dan te proberen toch? Een soepstengel, broodkorst of een stukje banaan. Weet ik veel.
    Het is bijvoeding he. Niet dat ze alles al op moeten eten. Het is vooral leren eten, structuren ontdekken en zelf vasthouden.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.549
    13.127
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien op deze tijden de inhoud omwisselen?

    Ik zou me overigens niet al te druk maken om dat brood hoor. Brood is gewoon een beste opgave om weg te krijgen, veel meer dan de meeste andere producten.

    Verdere tips zijn al gegeven zag ik zoals een broodkorst en/of pap (in een schaaltje!) aanbieden wat je nog kunt proberen.
    Dat pap aanbieden in een schaaltje heeft overigens meteen weer als voordeel dat het goed is om de mondmotoriek te oefenen, waardoor je eerder kans hebt dat je kindje het brood makkelijker weg krijgt ;)

    Ik weet niet hoe je kindje zn groenten en fruit krijgt aangeboden (gepureerd of in stukken of anders?), maar ik kan me zo voorstellen dat als hij heeft 'geproefd' van het brood, hij dat heel interessant vond en nu ook andere dingen in stukken/volledig wil eten en daarom melk wat minder interessant vindt.

    En verder zouden tandjes dan weer een oorzaak kunnen zijn van het slechte (brood) eten. Hoewel dat ook niet altijd zo hoeft te zijn, want doordat een broodkost juist wat harder is, is dit vaak lekkerder om op te kauwen bij doorkomende tandjes.

    Ingewikkeld he? ;)
     
  20. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Mijn jongste is nu ook zo'n 6,5 maand maar tot 1 jaar is de fles hoofdvoeding. Je kan het hem blijven aanbieden, wil die niet dan is het ook prima.

    Wij zijn net begonnen met fruit/groente. Ons schema.

    06:00/07:00 1e fles 200cc
    10:00/11:00 2e fles 200cc
    14:00/15:00 3e fles 200cc
    17:30/18:00 groente of fruit en daarna beetje lauwe thee zo'n 70cc
    19:00/19:30 4e fles 200cc

    Hier nog geen vast fruit moment. Het is groente of fruit 's avonds en die thee zijn 5 slokken ofzo. Overdag geef ik hem wel eens een broodkorst, maar kijkt me dan aan alsof ik niet goed bij m'n hoofd ben:D
     
    ellalovescoffee en NdNk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina