Tips gezocht; licht in mijn hoofd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Soturi, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en ben bijna iedere dag wel licht in mijn hoofd. Op sommige momenten dusdanig dat ik echt moet gaan liggen omdat ik anders bang ben van mijn stokje te gaan.

    Ik had de vk al gebeld hierover, want ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap. Die vond mijn bloeddruk wat laag toen het gemeten was eind mei (120/65 dacht ik)

    Ook dacht ze aan suiker dat sneller dipt. Ze vroeg of het na het eten beter werd. Maar dat is het niet echt.

    Ondanks dat zoek ik tips, wat zou ik in zo’n geval kunnen eten om toch te kijken of dat wat oplost. De vk had het over bouillon vanwege het zout.

    Of weet iemand nog andere dingen waar ik op zou kunnen letten of zou kunnen proberen?
     
  2. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier hoorde het er ook echt een beetje bij. Eerst actief gaan zitten. Dan rustig opstaan. En drink genoeg. Water in je lijf zorgt voor genoeg volume in je bloedvaten. Dat is wat mij gezegd is. Zout krijg je genoeg binnen, maar als je dat beter doet voelen gewoon doen, net als drop, en zoethout. Maar vooral alles rustig doen. Langzame bewegingen als je bijvoorbeeld bukt en dan weer opstaat.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  3. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier ook herkenbaar. Vooral na te warme douche en bukken/snel opstaan. Regelmatig gehad dat ik na het douchen tijdje moest liggen. Met warm weer ook eerder last van. Ik denk bloeddrukdip door warmte of plotselinge beweging ofzo...
    Rustige bewegingen inderdaad, zorgen voor genoeg afkoeling, op tijd zitten/liggen. Evt zittend op krukje douchen. En veel drinken en regelmagig wat eten. Je kan misschien dextro energy proberen of zoute drop inderdaad, leek bij mij niet echt te helpen, trekt wel weg met even liggen.
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik herken het wel en trouwens je bloeddruk is echt netjes echt niet te laag!
    En beter te laag dan te hoog.
     
  5. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik twijfelde daar ook al over ja. Bij R. Had ik volgens mij rond deze tijd een lagere bloeddruk.
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.209
    113
    Zout, vocht en suiker is wat hier helpt
     
    Soturi vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.209
    113
    Als hij normaal hoger is kan dit wel laag zijn voor haar. Het is niet dat je lijf de boekjeswaarde aanhoudt met hoe te reageren.
    En zeker als hij dipt zit hij snel in het stuk "vervelend laag"
     
  8. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Plus dat ik er eigenlijk vanuit ga dat ie thuis lager kan zijn. In mijn geval ben ik toch altijd wel een beetje zenuwachtig voor controles dus dan is mn bloeddruk vast iets hoger dan thuis. En als je dan warm doucht en er gaat meer bloed naar je huid, of je van rust plotseling een grote beweging gaat maken, heeft je hoofd soms toch even wat tekort denk ik.
     
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik dipte ook vaak in de nacht/ vroege ochtend. Heb toen zoute drop naast mn bed gelegd voor als ik dat had. Laatste zwangerschap ook vaker zoute drop gegeten (lekker boerderijdrop). Hielp wel aardig.
     
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Hier ook last van. Wat bij mij vaak wel helpt is een Napoleon snoepje. Oorzaak is bij mij een bloedsuikerdip. Mijn bloeddruk is 100/60 ook wat aan de lage kant maar volgens de vk niet laag genoeg om echt klachten te geven.
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Welk napoleon snoepje neem jij dan?
     
  12. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik herken dit wel van toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik zorgde er meestal voor dat ik een rolletje mentos fruit snoepjes in mijn tas had (zoet) , en dropjes (zout).
    En vooral rustig aan doen , vooral met bukken en opstaan.
    Voor mijn gevoel hielp dit wel. Maar ik had er echt maar met vlagen last van...
     
  13. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    framboos, kers of citroen. Toen ik erachter kwam dat dat hielp heb ik een aantal smaken gekocht en die zitten standaard in mijn tas.
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik had altijd sultana hartig bij me. Hielp erg goed.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Je bloeddruk is niet ‘te laag’ als in standaard begrippen. Maar voor jouw kan t net wat lager zijn dan normaal en dan kun je daar idd wat last van krijgen.
    Goede tips zijn al gegeven. Enige wat ik toe kan voegen ik dat mijn bloeddruk in m’n vorige zwangerschap zo laag was dat ik nauwelijks meer kon staan zonder bijna flauw te vallen. Zat op 78-54, echt in de categorie te laag. Maar ze kunnen er niks mee..
    Kreeg de opdracht wat zouter t eten en veel meer te drinken.
    Na een week van 25-26 dacht ik, werd t beter maar altijd laag geweest.
    Sterkte je kunt er echt naar van zijn
     
  16. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Wilde hier net zelf een topic over openen;)
    Heb er ook enorm last van! De hele zwangerschap al, nu 23 weken.
    Vorige 3 zwangerschappen ook al.. en niets helpt echt.
    Soms idd dropje, soms kopje soep, soms zoet.

    Ik heb ook geen extreem lage bloeddruk, meestal zo'n 110/55. Maarja, daar doe je weinig aan. Ik heb het helaas de hele dag door. Alle bloedwaarden zijn goed.
    VK dacht vanwege lage bmi voor de zwangerschap dat alle energie naar baby gaat. Ik denk ook combi met moe en drukte thuis gaat ook gewoon door.
    Maar ik vind het best zwaar zo, kan vaak niet doen waar ik zin in heb. Ik hoop dat de tips voor jou wel genoeg helpen om de dagen gewoon lekker door te komen!
     

Deel Deze Pagina