Tips gezocht voor borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mj89, 9 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Waar begin ik dit verhaal.

    Nadat bij de meiden de borstvoeding niet gelukt is zoals ik graag wil, was ik nu extra gedreven om het deze keer wel te laten lukken. Mijn streven was 6 mnd en die heb ik gelukkig gehaald. Onze jongste wordt eind deze maand 1 jaar.

    Nu is het zo dat hij van 8 weken tot 12 weken eigenlijk prima sliep. Hij dronk om 19 uur, en dan kwam hij vaak om 2/3 uur, en dan tegen 6 uur opnieuw.

    Vanaf 3 maanden wil hij geen al een meer en is de ellende begonnen. Hij slaapt alleen maar aan de borst of in de draagzak, en anders boven op mij. Leg ik hem weg, is het krijsen.. Waarop het cirkeltje van laten slapen weer opnieuw begint. Hij slaapt in een ledikant naast mij.

    We hebben hulp gezocht voor het laten slapen bij een ontwikkeling psycholoog, deze arts geeft aan dat hij zo gehecht is aan mij, dat hij ons als 1 geheel ziet. Waar andere kinderen een speen/knuffel hebben, ben ik voor hem die veilige haven. Dit is nu alleen zo heftig dat mijn depressie enorm omhoog komt, overbelast ook. (ben alweer opnieuw in therapie) Hij komt zeker 6 keer per nacht, als het niet meer is. Hij wil letterlijk de hele nacht contact houden, en eigenlijk mijn tepel in zijn mond houden. Zodra ik hem loskoppel, of mij bv. Probeer om te draaien, is hij wakker en moet ik hem opnieuw aanleggen. Als ik in de buurt ben, krijgt mijn vriend hem ook nauwelijks rustig.

    Mijn psycholoog, het cb, en de arts raden aan om hem te laten huilen zodat hij zelf in slaap leert vallen. Ik sta daar niet achter. Maar zo trek ik het niet heel veel langer meer. Mijn vriend wil al langere tijd dat ik stop met de bv, ik niet, en de kleine man ook niet. Dit is de snelste en makkelijkste manier om hem weer in slaap te krijgen zonder geschreeuw, en daarbij bied het hem nog zoveel troost..

    Een warrig verhaal sorry, maar heeft er iemand tips??
     
  2. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Geen tips helaas, maar wel veel herkenning.

    Af en toe loop ik er uit en laat ik hem krijsen, ik kan gewoon soms niet meer.
    Wij zitten nu volop in de verlatingsangst fase. Even rustig naar het toilet is er echt niet meer bij.
    Slapen, ook elk uur drinken tot ik van vermoeidheid met hem naast me in slaap val en hij zelf kan regelen wanneer hij drinkt.

    Het is heel vermoeiend.
    Maar denk ajb wel aan jezelf!
     
  3. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik vind en vond het altijd heel belangrijk dat mijn man en anderen onze zoon ook op bed kon brengen. We hebben dus op een gegeven moment het drinken losgekoppeld van het slapen. Beneden drinken, daarna slaapritueel en naar boven. En dat kon mijn man dus ook. Ik wilde absoluut geen levende speen worden en in de benarde positie komen dat hij alleen aan mij gehecht was en Ik de enige was die hem stil kreeg.

    Hier legden we altijd een knuffeltje of hydrofiel die naar ons rook (bij kleding in gedragen een tijdje) bij hem in zijn bed zodat de vertrouwde geur er was.

    Heb je al eens geprobeerd hem even te laten huilen als hij dit doet bij het naar bed brengen?
    Hier hebben we ook een fase gehad waarin het leek of hij heeeeeel lang huilde als we hem op bed brachten. We hielden het altijd bij met horloge, het is nooit langer dan 5 minuten geweest. Terwijl we echt het idee hadden dat het veel langer was. We hadden het plan na 5 minuten te gaan kijken en hem in bed gerust te stellen, dan weer weg te gaan.. maar dat hebben we dus nooit hoeven doen.

    Ik denk wel dat als je het wil veranderen, je íets anders moest gaan doen.
    De situatie blijft nu in stand en daar heeft iedereen, behalve je zoontje, last van.
     
  4. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten als jij, ik werd zowel mentaal als fysiek echt niet goed van. Ik was zeker wel een jaar deprissief, totdat de kleine in april 1 jaar werd en toen heb ik een slaapcoach gehaald via de cb en zij zei dat huilen er gewoon bij hoort om in slaap te vallen.

    Ik stond er eerst noiut achter, maar de maat was vol en ik kon niet meer. We hadden ook van alles en nog wat geprobeerd bij haar. De enige keus was echt laten huilen, de eerste dag huilde ze 35 min en tweede dag 20 min en het werd steeds minder tot niet meer.

    Ze wordt nu weleens wakker maar niet meer zo vaak en ik laat haar eerst huilen want soms slaapt ze dan gewoon verder.
     
  5. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Laten huilen heb ik geprobeerd, erbij blijven zitten met mijn hand op zijn rug ook. Na 2 uur huilen sliep hij nog niet. Hij krijst erover als we hem laten huilen.

    Ik besef dat we het in stand houden door niets te doen nu, maar om hem zo te laten huilen, dat voelt echt totaal niet prettig. Hij krijst zo hard, hij is dan helemaal bezweten. Ik heb dan ook het gevoel dat ik hem dan in de steek laat. :(

    Jullie zeggen, toch doorzetten al duurt het uren voor hij slaapt?
     
  6. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Bij onze middelste dit ook gehad, daardoor is die depressie ook ontstaan. Ze huilde dan een uur non stop en ineens was ze stil en sliep ze. Maar bij onze zoon, hij slaapt nog niet na een uur. En hij krijst zo hard. Ik kan het niet verdragen.

    Kinderarts heeft aangeboden hulp te krijgen aan huis, voor het laten huilen.. liefst verander ik de situatie zonder het laten huilen. Ik vind het zo zielig en kan het zelf ook niet aanhoren. Hij is nu nog wakker en beneden, omdat hij weer wakker werd bij het wegleggen.
     
    Marbloempje vindt dit leuk.
  7. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Knuffeltje of doekje bij hem leggen die naar mij ruikt heb ik ook al geprobeerd, hij gooit het gewoon weg.

    Als ik niet in de buurt ben lukt het mijn vriend op een gegeven moment wel om hem in slaap te krijgen, maar het duurt wel een hele tijd.
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik zou toch in dat laatste gaan investeren.
    Het zal wel wat tijd kosten, maar uiteindelijk gaat het wel wat opleveren denk ik.
    Het is alleen maar goed en fijn als je kindje bij mama en papa geborgenheid voelt, en veiligheid.
     
  9. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    He jakkes, dat is ook niks. Het zou mij ook niet lukken om hem 2 uur krijsend in bed te horen liggen.

    Is uitgesloten dat het iets lichamelijks is? Ik zou in jullie geval zeker hulp inschakelen. Als je vriend het wel sneller lukt zit daar misschien een een opening. Misschien is de associatie anders.
     
  10. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
     
  11. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Laten huilen? Echt?
    Niet doen hoor.
    Allereerst lichamelijk uitsluiten.
    Dus bezoek een osteopaat oid.
    Het kinkt heel erg als mijn middelste. Die was niet eens weg te leggen. Laat staan dat hij ooit die eerste maanden geslapen heeft op een bed, alleen.
    24 uur per dag op mij geslapen. Of in doek, later in buggy.
    Hij had kiss syndroom.
    Ik heb hem 1x een half uur laten huilen. Dat heb ik geweten. Vertrouwen van hem naar mij was weg. Kon weer overnieuw beginnen en mocht de kamer niet eens meer uit.
    Hij is erg volhardend en geeft echt niet op.
    En wil je dat wel?
    Ze stoppen omdat er toch niemand komt om te troosten. Zielig toch?
    Met 1,5 jaar sliep onze middelste door, eindelijk.
    Dus allereerst lichamelijk uitsluiten.
    Kijk eens naar jay gordon methode.
    Die mag je vanaf 1 jaar toepassen.
    Succes! Het is ongeloofelijk slopend.
    Bij ons niet alleen voor onszelf, ouder kind, maar ook relatie kwam onder druk te staan.
     

Deel Deze Pagina