Tips huis verkoop

Discussie in 'De lounge' gestart door Annelies03, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Zoals de titel al vraagt,
    Graag tips voor het huis verkoop.
    Wat ruim je allemaal op? Waar laat je speelgoed van de Kids? Etc etc
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Alle losse spullen ruim je op. Speelgoed van de kinderen dus ook. En waar je het laat? Overal in de kast waar plek is. En spullen die je niet mee wil nemen zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Misschien kan je al wat spullen kwijt bij familie? Of in dozen vast in de schuur/berging.
    Alvast veel succes!
     
  3. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Opgeruimd, schoon huis. Weinig frutsels, lege tafel met een mooi bos bloemen erop.

    Woning was snel verkocht.
     
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Vooral persoonlijke- en (indien van toepassing) religieuze items opruimen. In een afsluitbare kast, keukenkast, of op zolder. Op zolder mag er ‘troep’ staan vind ik.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Spullen die je niet gebruikt vast bij iemand of ergens anders neerzetten. Zodat je ruimte hebt voor wat dozen of bakken waar je kinderspeelgoed in kunt stoppen.
    Veel alvast opruimen en weggooien. Want dat ga je toch doen als je gaat verhuizen.
    Persoonlijke spullen aan de kant. Bedden strak opmaken. Alles lekker schoon houden. Fruitschaal vol, bosje bloemen. Tegenwoordig zijn huizen snel verkocht, dus hoef je misschien maar een paar dagen dat er bezichtigingen zijn alles echt verkoop klaar te hebben.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    - Alles wat niet mee gaat naar het nieuwe huis weg doen;
    - tijdens foto maken alleen grote accessoires (minimaal de grote van een pompoen) en minimaal;
    - zoveel mogelijk vloeroppervlak laten zien, dus niet teveel kastjes in een kamer.

    Succes! Wij hadden een jaar geleden net ons huis verkocht, 1 open dag, 18 kijkers, meerdere biedingen.
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je echt heel veel spullen hebt, kun je kijken of zo'n tijdelijke opslagunit misschien iets voor jullie is. Of bij familie in een garage o.i.d. Voor je huis geldt, hoe leger hoe beter. Mensen kunnen vaak niet door andermans spullen heen kijken. Persoonlijke dingen als foto's e.d. zou ik allemaal weghalen. Prullen, verzamelitems, losse spullen, speelgoed e.d., allemaal in dozen en elders onderbrengen. (denk wel aan de spullen die je evt nog nodig hebt, desnoods stop je deze tijdelijk in je auto ofzo). Zorg ook dat je huis fris ruikt, dat er geen huisdieren of andere luchtjes te ruiken zijn en evt huisdieren ook meenemen als er bezichtigingen komen. Kleine reparaties nog even uitvoeren. Tuin even netjes (geen onkruid e.d.), verse bos bloemen op tafel. Zorg ook voor veel licht, dan lijkt het al gauw groter.
     
  8. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Tip; laat een kritische buur of broer of zus door het huis lopen en laat eerlijk vertellen wat ze graag anders zou zien.

    - Leeg wasrek
    - Schone oven
    - Lege vaatwasser
    - Schone wasbakken overal
    - Glazen van douchecabines en kranen ontkalkt en glanzend
    - Schone fris ruikende wc's
    - Geen losse kabels/opladers

    Dat zijn dingen waaraan ikzelf vaak kan zien wat voor mensen het zijn en hoe ze met hun spullen omgaan. Ik ben niet persé voorstander van alles van de kinderen opruimen, voor foto's online wel natuurlijk, maar bij bezichtigingen zou ik het echt niet erg vinden als er tekeningen op de koelkast geplakt zitten ofzo. Lijkt me eerder logisch.
     
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Opslagruimte huren
    Verkoopstyliste van de makelaar langs laten komen
    Terras vrij van alg
    Alle smoeren en stekkers uit zicht
    Prullaria opruimen
    Volle wc rol en schone handdoek op de wc

    In de week van de bezichtigingen: huisdieren naar het pension, met de kinderen een week naar Landal. Daar ben ik zó blij mee geweest! Niet elke ochtend alles poetsen en de bedden netjes maken vlak voor de bezichtigingen. Als ik ooit weer verhuis ga ik weer een weekje weg.
     
    Bellybell en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    ik ben van de badkamer afdeling. Het eerste wag mij opvalt is shampooresten/kalk in voegen en kitwerk. Die oranje drab zooi. Dat zie je ook onwijs goed op foto's.

    Stoomreiniger, tandenborstel of zo'n schoonmaakborstel boormachine doet wonderen. Bij hele erge aanslag in je voeg kan je met sepia (dat witte schijfje wat je in vogelkooien ziet) ook reinigen met een beetje water. Die laat t glazuur van je tegel heel maar haalt de rest weg (grafstenen kunnen daar ook prima mee schoongemaakt worden, tip uit de oude doos van mn huishoudelijk zorg werk jaaaaaren geleden).
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Voor bezichtigingen een frisse geur. Dus geen dieren, appeltaart of wierrook.

    Heb je plekken muren met heftige kleuren of vieze vlekken haal daar dan even een witte kwast overheen.

    Zorg dat je inbouwkasten of keukenlades ook niet bomvol liggen. Daar kijken mensen ook in om de ruimte te zien (onze makelaar trok ooit een kast open wn alles viel naar beneden).

    Zorg dat je tuinen netjes zijn opgeruimd en aangeharkt.

    Alle kindertekeningen, knutsels en foto's weg.

    Gooi alvast veel weg!
     
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Wij hadden een deel van de spullen bij vrienden neergezet en speelgoed deden we als er kijkers kwamen in de auto.

    Verder zo min mogelijk spullen, tierelantijntjes, en geen persoonlijke foto's. Wel verse bloemen neerzetten. Zorgen dat alles schoon is/fris ruikt.

    Hier was ons huis de 1e keer binnen 2 weken verkocht. Die mensen kregen de hypotheek niet rond, dus opnieuw in de verkoop. Toen was ie binnen een week verkocht. (dit was vorige jaar Maart)
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ohja en zorg dat eventueel kleine klusjes af zijn. Zo hebben wij voor die tijd nog plinten gelegd boven:rolleyes: En de badkamer opnieuw gekit omdat die kitranden vies waren. Ook de tuin netjes opruimen, plantjes neer zetten. En alle troep vast weggooien. Hoe leger je huis hoe beter.:D
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Inderdaad alles wat niet mee gaat alvast weg doen.

    Ik ben vooral van zorgen dat alles er heel en schoon uit ziet. Als je als kijker bv. in de voortuin of bij de voordeur al het e.e.a. kapot aantreft, dan ga je, naar mijn idee, in het huis ook op zoek naar wat er nog meer kapot of beschadigd is ed en dan zie je eerder allerlei kleine gebreken. Zorg dus dat de eerste indruk goed is. Verder alles op z'n plek, niet te veel losse frutsels (maar ik vind dat bv. op een magneetbord wat kindertekeningen best kan - het blijft een huis waarin mensen wonen), oppervlaktes als aanrecht, tafel, kasten ed zoveel mogelijk leeg, ramen op een kier, zodat het lekker fris en neutraal ruikt. Dat soort dingen.
     
  15. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Zo leeg en ruimtelijk mogenlijk.

    Wij hebben toen ons huis te koop stond een opslagbox gehuurd.

    Ook de box weg, foto's en zo min mogelijk tierelantijnen.

    Bij bezichtiging alles netjes let op je keuken putje of die leeg is, badkamer netjes (geen shampoo flessen e.d in zicht geen handdoeken) wc deksels dicht. Kapstok leeg, wasmand uit het zich ik deed ze in de kast, alle stekkers uit de stopcontacten. Enz enz enz

    Ik zette altijd een vers bosje bloemen op tafel.
     
  16. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties. Dat wordt bij ons vooral opruimen :)
     
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Eens met bovenstaande reacties maar dan vooral in een kopersmarkt. Nu zijn echter de verkopers aan zet. De kopers liggen voor het oprapen. Een 2e bezichtiging is er al niet meer bij en dikke kans dat je op een wachtlijst komt voor een 1e bezichtiging. Dus ik zou natuurlijk wel mijn huis poetsen en opruimen maar echt niet zo drastisch als een aantal jaar geleden.
     
    chrystel73, Fennec en LizMe vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Jd kan altijd op immosites eens kijken, hoe de meeste huizen er uit zien op foto.

    Plantjes, verse bloemen, fruitschaal zie je al vaak terug.
    Mooi opgemaakte bedden met neutrale lakens.
     
  19. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    Inderdaad, zeker even opruimen en poetsen! Maar ik lees hier in de reacties de tip om muren te gaan witten, dat lijkt me in deze markt écht niet nodig.
    Mocht je huis volkomen onverkoopbaar blijken dan kun je dat soort dingen altijd nog doen, maar waarschijnlijk heb je het eerste bod al binnen voor je überhaupt een pot verf hebt kunnen kopen. Hier in de omgeving komen veel woningen al niet eens meer op Funda terecht en worden dus ook niet eens foto's gemaakt.
     
    Dubbelgeluk, TotalBella en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.503
    93
    Wat ik bij mij in de buurt zie is dat mensen die een lagere vraagprijs hanteren uiteindelijk voor een hoger bedrag verkopen dat mensen die een hogere vraagprijs hanteren. En verkoop op inschrijving indien er veel gegadigden zijn! Het huis hier in de buurt waar €25.000 minder voor gevraagd werd, werd verkocht voor ruim €50.000 boven de vraagprijs en het huis dat dus €25.000 meer vroeg ging weg voor iets onder de vraagprijs. (Door de lagere vraagprijs wordt je huis vaker gevonden)
    En ook andere buren die met hun vraagprijs onder de gemiddelde huizenprijs ging zitten, hebben hun huis flink boven de vraagprijs verkocht
     

Deel Deze Pagina