Tips kinderschoenen met uitneembaar voetbed i.v.m. steunzooltjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie007, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Wie weet dit?

    Ons meisje van 5 heeft steunzooltjes en die passen zoals verwacht niet overal in dus ik ben me aan het verdiepen en denk aan open klittenbandschoenen voor van de zomer.

    Op Zalando zie ik het merk Primigi die een uitneembaar voetbed hebben maar het lijkt me dat de schoen ook een bepaalde diepte/hoogte moeten hebben.

    Wie heeft er verder tips mbt schoenmerken? moeders met kinderen hier met hetzelfde probleem?

    Alvast bedankt!

    Charlie
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    hier hetzelfde... shoesme kunnen ze eruit.. clicks schoenen ook..
    tenminste.. die wij hebben wel..
    onze zoon heeft zeer smalle voeten en zijn steunzolen moeten erin passen.. wij gaan dus bijna altijd naar een orthopedisch schoenmaker om de schoentjes aan te laten meten, hun weten precies welke schoen wel/niet goed voor hem is ipv de standaard verkooppraatjes om maar te verkopen
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier een bijna-vierjarige met een hoge wreef en steunzolen. Vooralsnog blijven wij hangen in de sportschoenen. Hier vanwege de hoge wreef bij voorkeur veterschoenen, klittenband en het liefst met drie "flapjes", ook bij sandalen met gespen moeten we drie flapjes hebben. In die met twee, krijgt ze vaak alleen de tenen naar binnen :cool:

    Ik zou idd overleg plegen met de orthopedisch schoenmaker, want ik denk juist dat er meer struikelgevaar bestaat bij open schoentjes/neuzen icm inlegzolen.
     
  4. mandymeis

    mandymeis Lid

    17 feb 2013
    54
    6
    8
    Hallo! Ik heb een hele td gewerkt in een kinderschoenen speciaalzaak, kijk eens naar merken als romagnoli (brede voet, hogere wreef), piedro ( in verschillende breedtematen) en track/twin style (voorheen bunnies, ook in versch. Breedtematen) deze schoenen hebben doorgaans uitneembaar voetbed en zijn geschikt voor steunzolen. Is een iets duurdere investering, maar wel erg geschikt voor kindjes met iets 'lastigere' voetjes.
    Liefs
     
  5. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou inderdaad langs gaan bij een orthopedische schoenmaker, dan weet je zeker dat het goed zit.
    Je zou dan de volgende keer online kunnen kijken voor hetzelfde merk..
     
  6. Loe

    Loe Niet meer actief

    Shoesme kunnen ze (uit ervaring al anderhalf jaar) niet in, je moet ook kijken naar de hoogte bij de tenen, anders kunnen ze hun tenen niet meer bewegen!
    Keq heeft schoentjes waar ze in kunnen (schuurman schoenen), de meeste merken wel uitneembaar, maar kijk heel goed naar de breedte EN de hoogte.
     
  7. Loe

    Loe Niet meer actief

    Primigi hebben we gehad, die zijn lekker breed en hoog, dat gaat goed. Maar dat andere merk waar zalando heel veel van heeft, dat heeft geen uitneembaar voetbed.

    En bij de orthopedisch schoenmaker: de op maat schoenen van mijn zoon inclusief steunzolen kostten...................561 euro!!! Dus zomaar daar denk ik even een paar schoenen halen, gaat niet altijd op lijkt me. Gelukkig was het voor ons alleen een eigen bijdrage van 60 euro.

    Je kunt hier ook kijken: reval kinderschoenen - bull. Ook daarbij hoort het merk piedro.
     
  8. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    @loe: hier heeft mijn zoon ze nu gewoon in in zijn shoes me schoenen hoor :) kan gewoon het voetbed in zijn geheel uit zodat je er een steunzool in kan doen

    @mandymeis: idd trackstyle en piedro, verkopen ze hier ook bij de orthopedische schoenmaker omdat onze zoon zeer smalle voeten heeft zijn die merken een uitkomst :)
     
  9. sjors75

    sjors75 Niet meer actief

    Develab heeft ook mooie stevige schoenen hiervoor. Voetbed kan eruit en verder een schoen met veel steun.
     
  10. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Vind ik ook een leuk merk schoenen alleen zoooo breed :( past mijn zoon z'n voet 1,5x in in de breedte :p
     
  11. sjors75

    sjors75 Niet meer actief

    Grappig hier heeft mijn zoontje ook redelijk smalle voeten. Geox en zo is veels te breed, maar de develab schoenen passen hem prima. Heb nu voor de zomer schoenen van Freaks gekocht, kan ook het voetbed uit, maar weet nog niet hoe die zich houden, neem aan wel goed waren nog duurder dan de develab
     
  12. Loe

    Loe Niet meer actief

    Wij hebben ook freaks!

    Ja, bij ons paste shoesme niet, maar dat komt omdat onze zoon toch wel iets hoge wreef en iets bredere voetjes heeft. In geox ging het ook goed, maardaar kreeg hij giga zweetvoeten in.
     
  13. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hush Puppie levert hun schoenen vaak zelf al met inlegzooltjes erbij dus dan moeten er ook steunzooltjes in passen.
     
  14. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Gattino daar kunnen ze ook in, hele fijne schoentjes!!
     
  15. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    Deze heb ik vaak, vooral romagnoli vind ik erg fijn!
     
  16. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Bedankt meiden! Hier kan ik wat mee. Die Romagnoli's inderdaad mooie schoentjes. Ga eens even kijken welke het gaan worden. Hebben hier sowieso al wel Twins vaak en heb een nieuw paar staan waar nou net de binnenzool niet uit kan...beetje jammer maar goed.

    Liefs Charlie
     

Deel Deze Pagina