Tips Londen met 13 jarige dochter?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door suus1983, 23 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Zoals het nu lijkt ga ik dit jaar (hopelijk in de meivakantie) met dochter naar Londen.
    We gaan met de trein vanaf Amsterdam, iemand dat wel eens gedaan? Ik twijfel tussen gewone of premium zitplaatsen oa.
    En tips daar?
    Sowieso de bekende toeristische plekken, maar uiteraard wil ze ook heel graag shoppen en misschien wat minder bekende plekjes ergens vinden?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Al is het alleen maar om te kijken maar zeker naar Harrods gaan!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja daar las ik al goede dingen over, maar kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken, maar ben heel benieuwd.
    We hebben al wel bedacht om een lege koffer mee te nemen, zodat we daar al onze aangekochte dingen in kunnen doen:roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.011
    3.476
    113
    Vrouw
    Wij willen in april gaan. Ook met de trein. Dus lees even mee voor tips en ervaringen.
    Moet alles nog boeken trouwens, komende dagen even gaan doen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja wij ook nog, wilde het laatst al doen, maar kon nog niet, max 4 maanden van te voren (de trein).
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    De voorpret is al leuk zo samen denk ik!?
    Ja je kan Harrods vergelijken met een Bijenkorf maar dan groter en mooier.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Wij vonden Harrods eigenlijk tegenvallen, niet echt specialer dan de bijenkorf… maar al die superdeluxe winkels in de straten eromheen vonden we wel bijzonder om even langs te lopen. Overal met een bewaker naast de deur. En die dure wagens die daar dan rijden!
    Mijn 12 jarige vond een wandeling langs de Theems heel cool, met al die hoge gebouwen en Tower bridge en millennium bridge. Hij bleef maar selfies maken:)
    Natural history museum en British museum vond hij ook supergaaf, hij is nog steeds blij dat hij de Rosetta stone in het echt heeft gezien.
     
    Athina, owly en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van hoeveel dagen je gaat een oyster card of een dag kaart kopen voor de metro ter plekke. Los betalen met je pinpas is vele malen duurder.
    Zelf boek ik nooit een ontbijt bij het hotel maar ga ontbijten bij ontbijt tentjes of in de pub. Dan zit je echt tussen de Engelsen, heb je vaak meer keuze dan in het hotel en ben je ook nog eens goedkoper uit.
    Zelf zorg ik altijd voor een hotel dat op loopafstand van de metro ligt.
    Harrods is een bezienswaardigheid op zich. De kleding afdeling valt nog wel mee, maar bijvoorbeeld bij de beddengoed afdeling kijk je je ogen uit. Een soort tafelloper voor op het voeteneind van je bed (zal vast een naam hebben) voor £7000 is geen uitzondering. Mocht je besluiten om een smoothie te nemen (op de begane grond), ga dan voor een verse. Deze zijn wel £6,50 maar super lekker.
    Vlakbij Harrods zit trouwens een Italiaan waar je heerlijk kunt lunchen of dineren voor normale prijzen.
    Het natural history museum is ook erg leuk (gratis entree!) en je kan voelen hoe een aardbeving voelt. Boven hebben ze momenteel een voorstelling over aardbevingen en vulkanen, erg interessant.
    Wat ook typisch Engels is, is een hightea doen in the Ivy. The Ivy heeft meerdere locaties, denk dat die bij de Tower bridge het leukste is met je dochter. Dan heb je gelijk de toeristische attracties daar te pakken. Welke locatie je ook neemt, wel van te voren reserveren! Dit kan gewoon online. Het zit daar namelijk altijd vol. Er komen ook regelmatig bekende Engelsen.
    Het wisselen van de wacht bij Buckingham palace is ook iets wat je gezien moet hebben. Wees wel op tijd anders sta je achteraan en zie je niets. Geen idee eigenlijk of ze dat nu nog doen met Charles, maar ik denk het wel.
    Houd je er trouwens rekening mee dat de kroning van Charles ook in de meivakantie valt? En dat dan alles dicht is? Daarbij is het die maandag ervoor en erna ook nog eens bank holiday in Engeland. De kans is groot dat het dan mega druk is in Londen, er al wegen zijn afgezet en hotels flink duurder zijn dan normaal.
    Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
     
    Dubbelgeluk, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    @Cin85 oh bedankt voor je tips en nee, dus nooit aan gedacht die kroning!! Wat stom zeg, heel fijn dat je dat even aangeeft, zeker rekening mee houden, zou zonde zijn als alles dicht is.
    Wisseling van de wacht willen we idd gaan bekijken.

    Heb een hotel op het oog op 100 meter van het station waar de trein aankomt, dus dat moet wel goedkomen.

    Ik weet hoe een aardbeving aanvoelt haha (uit Groningen), maar klinkt alsnog interessant.
    Ik denk dat we 3 nachten gaan, maar gewoon heel veel in een dag proppen. Bijtanken kan daarna thuis wel weer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Weet niet of het haar ding is, maar de Harry Potter studio’s zijn echt geweldig!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Check wel even of het hotel niet te dicht bij een drukke weg licht en of het anders geluidsstil is. Dat kan je gewoon uit de reviews halen.

    Misschien een stomme vraag, maar zou je niet met het vliegtuig gaan? Als je op London city vliegt, dan zit je ook direct in de stad. Daarbij ben je een stuk sneller en vaker ook goedkoper uit dan met de trein.

    Volgens mij kom je, als je 3 weken naar Londen gaat, zelfs nog tijd te kort. Dus het is inderdaad zo veel mogelijk in een dag proppen en daarna thuis uitrusten.
    Mocht je in een weekend gaan en op zaterdag naar bepaalde wijken willen, check dan ook even of er niet toevallig een belangrijke voetbalwedstrijd gespeeld wordt. Dan zijn de metro's soms nog drukker dan tijdens de spits. Wel heel gezellig hoor met allerlei zingende mensen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Tiener niet aan gedacht, goed dat je dat noemt!
    Elke keer dat je je pinpas gebruikt voor de metro, rekent hij transactie kosten, dus met een Nederlandse pinpas ben je dan een stuk duurder uit dan met een Engelse.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Dat hangt denk ik van je bank af, bij mij komt er een percentage opslag bij van 1.2% … het maakt dan niet uit of ik 10 kleine betalinkjes doe met mijn pinpas, of 1x een grote bij het opladen van je oystercard.
     
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Geen idee wat het percentage is, daar let ik nooit op.
    Maar denk dat TS nog geen oyster card heeft, dus die zou ze sowieso moeten aanvragen.
    Zelf was ik 2 weken geleden mijn oyster card vergeten en toen was een dagkaart toch echt het meest voordelig als je veel gebruikt maakt van de metro in zone 1 en 2.
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    #16 cowgirl80, 25 dec 2022
    Laatst bewerkt: 25 dec 2022
    Maar hij herkent je pinpas he, hij gebruikt dezelfde daily cap , ik kan je mijn bankafschrift sturen als bewijs als ik zin zou hebben. Het wordt als 1 dagkaart afgeschreven uiteindelijk. Maar goed ik hou erover op we zijn het topic aan het vervuilen.

    https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/tube-and-rail-fares/pay-as-you-go-caps#on-this-page-0
     
  17. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Van de zomer gedaan en ik eindigde bij….de marechaussee haha. Nee serieus mijn tip is dus het toestemmingsformulier van vader niet vergeten.

    Wij hadden gewone zitplaatsen en dat was echt heel relaxt reizen. Wat biedt premium meer?
    Vliegen was overigens goedkoper, maar dit was echt gezellig met de groep aan een tafel in de trein. Kinderen die vrij konden bewegen. Ja aanrader.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Dochter wil graag met de trein en vind ik zelf ook wel relaxt. Het kan ook echt heel goedkoop zag ik. 100 pp.

    Ik neig nu naar de voorjaarsvakantie, zal nog even checken of er dan nog speciale data zijn haha.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh zal daar eens naar kijken haha, maar wij hebben dezelfde naam en dochter is al 13, maar ga het wel uitzoeken.
    Trein lijkt mij ook wel relaxed.

    Oh net even snel gekeken en neem dat formulier sowieso maar mee voor de zekerheid. Zou ik werkelijk nooit aan gedacht hebben.
     
  20. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    En een paspoort niet vergeten

    id is niet geldig
     

Deel Deze Pagina