Tips nodig !!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door RoosV, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosV

    RoosV Nieuw lid

    8 jul 2021
    4
    1
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

    ik ben momenteel zwanger maar ik word echt helemaal gek van een kwaaltje.

    ALLES STINKT EN PROEFT VIES.

    Ik kan hier niet meer tegen, ik word er zelfs kotsmisselijk van. Ik val ook alleen maar af.
    Hebben jullie hier tips voor ? Ik trek dit echt niet meer :(
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Nee geen tips alleen maar een hart onder de riem steken. Helaas was het voor mij ook herkenbaar. Zelfs water vond ik goor en viel kilo’s af. Het is echt overleven de eerste maanden. Het gaat echt weg maar als je er eenmaal in zit is het vreselijk. Voor de misselijkheid zou je medicatie kunnen overwegen in overleg met je huisarts. Zet hem op!
     
    RoosV vindt dit leuk.
  3. RoosV

    RoosV Nieuw lid

    8 jul 2021
    4
    1
    3
    Vrouw
    Vervelend dat jij het ook hebt meegemaakt! Het is inderdaad echt geen pretje ! :(
    Ik wil gewoon niet meer bewegen omdat ik bang ben, dingen te ruiken. Het is echt een helse vieze geur en het lijkt wel in je neus vast te zitten. En dan nog niet eens te beginnen over het overgeven hierdoor. Hopelijk is het snel weg... ik ben pas 5/6 weekjes dus ik heb nog wel even te gaan.. :(
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Als je moet spugen contact opnemen met je huisarts voor medicatie

    Bij Jumbo en Plus verkopen ze 'bouwsteentjes', dat zijn eiwitrijke gebakjes (heel klein) speciaal om ondervoeding te voorkomen.

    Zorg dat je voldoende blijft drinken, drink eventueel witte sportdrank of smoothies. Ik drink uit een rietjesbeker zodat ik het niet hoefde te ruiken. Drinken met een rietje ging sowieso beter hier.

    HG bestaat ook in een droge variant, je zou op de website van ZEHG kunnen kijken. Daar staan veel tips tricks.

    Zodra je 5% van je lichaamsgewicht kwijt bent, bij de verloskundige aan de bel trekken. Meeste ziekenhuizen hebben het beleid dat hij meer dan 10% verlies er gestart wordt met sondevoeding.
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat mij wel helpt (kortstondig, dat wel) is van dat zwart/wit snoep, die in zo’n rol. Daar zuig ik dan op.

    ook tikkels (drop en fruit smaak) en napoleon snoepjes (de zure gele en drop smaak). Dat verzet de smaak.

    sommgie momenten weer meer zin in hartig. Dan eet ik kaas vlinders.

    En ik eet eigenlijk alles waar ik maar zin in heb. Ook Snickers ijs repen had ik zin in, haha

    Ben zelf al bijna 6% afgevallen. Zit nu op 10+3 en ergste is voor mijn gevoel wel voorbij.

    Toch ook veel water drinken. Heb ook heel vieze smaak in mijn mond en ook op mijn lippen. Vond het op sommige plekken ook stinken in huis. Luchtverfrisser neergezet, daar ging ik helemaal van kokhalzen. Frisse lucht helpt nog het beste

    het is gewoon echt doorbijten en hopen dat rond 10/11 weken het meeste voorbij is.

    heel veel sterkte!
     
  6. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Weet niet of jij dit ook hebt maar bij mij ging die vieze smaak gepaard met wittige aanslag op mijn tong. Poetsen en dan proberen tong mee te poetsen (heel moeilijk als je zo beroerd bent want wekt ook weer kokhalzen en erger op, ik weet het) gaf iig tijdelijk verlichting. Nu 14 weken en die vieze smaak is eindelijk aan het afnemen en de misselijkheid iets minder aan het worden. Veel sterkte en zoals eerder gezegd; vraag om medicatie als je het niet meer houdt!
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Is niks tegen opgewassen. Ik had als laatste diner samen een doorbakken black angus steak...dat ding rook voor mij als een blik pedigree pal hondenvoer uit blik. Mn man had t er best druk mee met twee van die steaks...

    :|

    Enige wat ik me kan bedenken is hopen op een fikse verkoudheid, maar daar zit je met corona ook niet op te wachten. Of iets waarbij je neus ff niet meedoet. Beter niks ruiken en weinig proeven als dat alles smerig is.
     

Deel Deze Pagina