tips om aan te komen gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

    Door een vervelende prive situatie en een boel stress ben ik onbedoeld 13 kilo afgevallen (van 71kg naar 58 gezakt bij een lengte van 1.75). Eerst maagklachten en toen een lange tijd geen eetlust.

    Ik wil dolgraag weer wat aankomen en heb hier ook al begeleiding bij gezocht van een dietiste nadat onderzoeken via de HA hadden uitgewezen dat er fysiek niks mis is.
    Volgens haar heb ik met mijn levensstijl (minstens 2x per week sporten en een baan in de horeca) al 2800calorieen p.d nodig om op gewicht te blijven.
    Om aan te komen ruimschoots over de 3000.
    Toen ik begon bij haar had ik al moeite om de 2000 te halen en nu zit ik rond de 2500 wat ik wel weg krijg op een dag.


    Zij stuurt me vooral in de richting van de zuivel, volle melk, toetjes, kwark etc. Omdat dit veel calorieën e.d bevat maar ik verdraag maar heel beperkt zuivel. Mijn darmen kunnen er gewoonweg niet tegen.

    Ik moet 6x daags eten, opzich kost me dat nu geen moeite meer muv het ontbijt. Dan zit ik vaak te kokhalzen ondanks dat ik wel honger heb.

    Ik probeer nu om de grote maaltijden zo gevarieerd mogelijk te doen maar wel zo gezond en calorierijk mogelijk. Helaas blijkt dat nogal moeilijk. In groente e.d zitten nou eenmaal amper calorieën.

    Bakken in roomboter, brood smeren met roomboter, veel noten tussendoor, pindakaas op brood... Maar ik kom geen grammetje aan... Alleen de pukkels knallen me uit de kop:(

    Iemand hier nog tips voor calorierijk eten dat tevens ook nog wel een beetje verantwoord is en niet zo zwaar op de maag ligt dat ik meteen de rest van de dag geen honger meer heb?
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Verdraag je eieren wel goed? Je kan ook prima een eitje als tussendoortje extra nemen.
     
  3. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  4. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja eieren gaat wel goed. Maar is wel zoiets waarvan ik snel al genoeg heb zeg maar... paar dagen een eitje en dan ben ik er wel klaar mee.
     
  5. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik moet ook aankomen en eet 9x per dag.. Maar helpt onvoldoende dus ik mag aan de vieze bijvoeding binnenkort :(
     
  6. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Bij de Jumbo hebben ze bouwsteentjes, dit zijn cackjes met veel calorieën er in.
    Veel pasta met room erdoor..
    Succes met aankomen..
     
  7. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Lastig is aankomen hè? Ik moet zelf juist afvallen maar mijn vriend moet aankomen. Proberen dat ook mmet vaak eten. Hij drinkt ook elke dag tussendoor een smoothie en overal de volvette producten van (yoghurt/kwark, kaas, melk etc). Wat ook calorierijk schijnt te zijn is het eten van noten. Hier valt dat af vanwege een allergie, maar een handje noten bevat veel calorieen en is zo slecht nog niet. Of volvette vis (makreel of haring) een meer tussendoor. Is ook gezond met toch de nodige calorieen.
     
  8. biancs

    biancs Fanatiek lid

    12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Fantomalt bij het drinken gebruiken en fresubin 500kcal shots. Hier ook moeite met zuiveldrankjes a la nutridrink. Dus ik zit ook vooral op vetten.

    En probeer een beetjeaf te wisselen. Veel van hetzelfdestaat mij heel snel tegen. Doe eens iets extra's op een broodje bijv dressings of een eitje met ham/kaas. Of neem eens een tosti. Tussendoor zit ik vooral aan de chips, en kcalrijke koekjes. Ik was goed bezig. Maar ben nu uit het ritme wat het weer lastig maakt o m het op te pakken. Daarbij heb ik ook nog problemen met hoeveelheden. Dus elkuur eet ik wat. Savonds snaai ik ook nog al wat. Bijv kaas, toastjes, nootjes.
     
  9. Kyrest

    Kyrest Actief lid

    1 aug 2014
    165
    4
    18
    Lastig he? :( Ik had hetzelfde probleem en het enige (gezonde!) wat bij mij werkte was Formula 1 shakes van Herbalife. Er zitten vitaminen in, en je kunt het met zuivel, sap, water etc. mixen. Het is vergelijkbaar met een extra maaltijd en nog erg lekker ook. Ik dronk een shake na het ontbijt en na het avondeten, of rond 16:00.
    Ik schrik er van dat mensen aanraden om vette, ongezonde dingen te eten. Dat is geen juiste manier van aankomen en nog erg ongezond ook.
    Succes!
     
  10. Badeend81

    Badeend81 Actief lid

    12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk eens op bodybuilder forum klink heel raar, maat die moet ook snel aankomen maar dan op een gezonden manier. Heb veel tips gelezen daar. Staan ook recepten op met veel calorieën om aan te komen. Veel succes
     
  11. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Offtopic: 58 kg. bij 1.75m is toch prima?
    Waarom wil je aankomen?
     
  12. yoshi

    yoshi Actief lid

    12 aug 2015
    362
    45
    28
    Was ik ook aan het denken. Ik ben 56 kg bij 1.73m en niet vel over been of zo.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ook beetje of topic, maar Ik las ergens anders dat je een paar jaar geleden juist extreem overgewicht had. Hopelijk niet te brutale vraag maar Mag ik vragen hoe dat zo kan veranderen?
     
  14. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik ben het helemaal eens wat betreft het eten van ongezonde vette dingen zoals volstouwen met koekjes of chips. Maar eten van volvette vis of zuivelproducten is zo slecht nog niet. Natuurlijk met mate. Mijn man dronk al melk, maar nu volle melk bijvoorbeeld. Ik heb zelf een wisselend gevoel over die shakes. Het is een makkelijke manier om aan extra kcal te komen (ik gfebruik ze ook wel eens om af te vallen) maar er zit me toch een kwak suiker in...
     
  15. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    En idd op van die bodybuildersites kun je ook wel tips vinden. Mijn man heeft nu een poeder waar koolhydraten in zitten. Het is een smaakloze poeder die je oa door drinken / water kan doen. Het is van origine voor sporters (man sport ook) en er zit maar een klein beetje suiker in en geen vet. Wel 228 kcal op een fles van 750 ml.
     
  16. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Een vroegere vriend van me moest elke dag Brinta eten om aan te komen.
     
  17. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vind het ook niet zo'n bizar laag gewicht hoor meis!
    Ik ben 62 kilo bij 1.80 en voel me prachtig!
    Maar als jij je er niet goed bij voelt dan moet je er wat aan doen...

    Heb 15 jaar geleden een zware salmonella infectie gehad waardoor ik zelfs 2 weken in het ziekenhuis belandde. Uiteindelijk kregen ze de bacterie er wel onder gelukkig maar toen woog ik nog 52 kilo. Moest toen 2 weken lang elke dag naast mijn voeding Fortimel drinken. (300 calorieën per flesje) En dat was eigenlijk heel lekker, vooral de chocoladesmaak. Kun je gewoon kopen bij de apotheek of online
    https://optiphar.com/online-apotheek/fortimel-energy-multi-fibre-chocolade?gclid=CjwKEAjwiru9BRDwyKmR08L3iS0SJABN8T4vKRJF5NstTtdEj1AyEmr4xBOtEeMohI7QsVb-dRnEjBoCeiXw_wcB
     
  18. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Aankomen in gewicht kost veel meer tijd. Maar het lukt vaak wel. Hopelijk is de oorzaak weggenomen?
    Dan met een goed gezond eetpatroon kom je er wel. Hier bak ik m'n eigen brood. En voeg ik er lijnzaad en gemalen pitjes door zodat er per snee extra calorieën in zitten. Ook een lepeltje pitjes door de soja yoghurt. Ik heb zelf coeliakie en lactose intolerantie dus mag niet veel.
    Wat extra beleg op je brood. Volle producten. Gedroogd fruit, nootjes, extra broodje. En ik heb een maandje fantomalt gebruikt door de thee. Maar ik vond het niet prettig. Mijn lichaam reageerde of ik veel te veel snoepjes op had hihi. En dat bij slechts 4 schepjes per dag. Maar je kunt het overwegen. Het is vrij te krijgen bij de apotheek.
    Verder goed om je stress letten en ademhaling. Psychologisch kun je ook veel energie nodig hebben.
    Hopelijk heb je hier wat aan. Komt vast goed.
     
  19. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Maagverkleining die zijn werk wel heel goed heeft gedaan ;)
     
  20. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Behalve dat het met voorkeuren te maken heeft kun je er fysiek last van hebben. Ik weeg 59-60 bij 1.76 en mijn weerstand lijdt er echt onder. De diëtiste vindt me ook echt te licht. Bmi is relatief, lichaamsbouw telt zwaarder.
     

Deel Deze Pagina