Tips om sneller in slaap te vallen snachts

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 2 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Als mijn dochtertje wakker wordt snachts en ik moet eruit dan wordt ik daar helaas te wakker van waardoor ik vaak pas na een uur of anderhalf uur pas weer in slaap kom. Ook als ik er niet uit hoef wordt ik er als nog te wakker van maar als ik kan blijven liggen gaat het soms wel wat sneller. Ik ben jaloers dat mijn vriend altijd zo snel in slaap weer valt. Zijn er manieren om weer snel in slaap te komen?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien helpt meditatie? Ik gebruik het s avonds sowieso bij vlagen. Ik heb er een aantal nu, die heel goed werken :) . Hoewel ik ze niet eens leuk vind :p ze werken wel. Ik gebruik de Insight timer app...daar staan er heel veel op. En dan zoek ik op slaap. En dan niet te lange... Of soms helpt slaapmuziek al. Even kijken wat je fijn vind.
     
  3. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Je moet gewoon aan niks denken ;).

    Ik heb ook de gave dat ik binnen een minuut slaap, is mijn man ook jaloers op. Wordt ook regelmatig wakker gemaakt maar slaap dan direct weer verder.

    Geen idee hoe ik dat doe, ik schakel mezelf gewoon uit. Gaat vanzelf.

    Misschien een luisterboek opzetten? Het gaat er denk ik vooral om dat je ontspant...
     
  4. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Hoe oud is je dochter? Heb je het over nachtvoedingen/peuter gedoetjes/ kleuter nachtmerries?

    Warme sloffen klaarzetten en een dikke badjas voor het grijpen en sla je dekbed dicht. Zo blijf jij en je bed warm. Dat scheelt.
    Ook maakte ik vaak in de avond voordat ik naar bed ging een hete kruik, in tijden van horrornachten. Die bleef de hele nacht warm en ik ook als ik dan terug in bed ging.

    Ook slapen we samen na de eerste keer wakker worden. Hup, bij ons in bed/ cosleeper. Dan gaat troosten we heel makkelijk. Hoef mijn bed niet uit, kan mijn ogen dichthouden, mijn arm kan naast hem blijven liggen terwijl ik verder slaap. En mijn ademhaling is vaak geruststellend en slaapverwekkend schijnbaar. :D
    Ik geniet, want dat is 180 graden beter dan de babytijd met al die ontroostbare uren in de nacht. Toen sliepen we ook samen (na 3 keer wakker worden)hoor. Maar troosten was toen veel lastiger.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Ik heb het ook en mijn man niet dus die stuur ik eruit s nachts. Als ik wakker word slaap ik zo verder maar als ik eruit moet word ik ook te wakker.
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Als ik langer dan 30 min wakker ben ga ik een stuk lezen. Dan val ik daarna heel snel in slaap.

    ( overigens niet wakker door een kind)
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    bob ross podcast / youtube.
     
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Geen idee of je er van bent... maar helpen doet het bij ons enorm goed. Je hebt van Bach rescue spray. De normale en eentje speciaal voor de nacht. Paar spray jes in de mond en meestal val je dan zo weg... (uiteraard geen garantie hoor. Maar hier heeft het vele malen geholpen voor zowel mijn man als mij). Bij mijn man hielp vooral die vd nacht. Bij mij de normale
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Bedankt voor de tips, ik ga eens proberen of de meditatie of de spray wellicht iets kan helpen waardoor ik weer wat sneller in slaap val!
     
  10. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik kan zelf ook meteen weer slapen maar mijn man niet. Hij vindt dus ook dat ik er uit moet maar daar ben ik het niet mee eens. Ondanks dat ik meteen weer in slaap val heb je toch een onderbroken nacht. Het komt bij ons maar zelden voor gelukkig maar tijdens de babytijd deden we het toch om de beurt.
     
  11. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Één oog dicht houden en één oog open houden. Hou je nooit lang vol en val je snel in slaap. Ik gebruik ook vaak de Rainrain app :thumup:
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Houd het zo donker mogelijk als je eruit moet. Dus alleen een klein lampje om nergens tegenaan te botsen als je naar je dochter loopt.

    Ik val zelf het beste in slaap met een fijne fantasie. Dan beeld ik me in dat ik ergens op vakantie ben of zo. En bedenk in mijn hoofd alle details hoe het vakantiehuisje eruit ziet, dat het gelegen is aan zee of juist uitzicht op bergen.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bij mij helpt;

    geen koffie na drie uur smiddags
    Oordopjes

    en als ik stress heb of al aan voel dat ik het niet ga redden; magnesium. Dan val ik binnen enkele minuten in slaap.
     
  14. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    De laatste alinea idd.
    Ik heb vooral het probleem dat ik aan allerlei dingen ga denken die nog moeten of die ik niet moet vergeten. Het helpt om ergens anders aan te denken.
    Vroeger luisterde ik altijd naar een luisterboek die ik eigenlijk al kon dromen (Harry Potter :p), tegenwoordig "verzin ik dromen".

    Wat betreft het eerste stukje, dat doe ik ook, maar hier zijn we vooral wakker omdat de bijna-kleuter een droom heeft gehad en daar in geuren en kleuren even over moet vertellen. Tegen de tijd dat ze uitverteld is zijn we 20 min verder. Donker of niet, dan ben ik wel wakker, zeker als het al 04.30u is :rolleyes:
     
  15. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Voor het slapen oordoppen in en je vriend laten lopen! Op de dagen dat je dan in de ochtend er niet uit hoeft pak jij de nacht..

    Beetje afwisselen zeg maar
     
  16. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    In de babytijd gaf ik borstvoeding en door die hormonen sliep ik gelijk door. Dus toen heb ik ruim 11 maanden alle nachten gedaan. En nu duurt het rustig 2 uur voor ik weer slaap en man 2 minuten dus vinden we dit beide fijner want als ik zo weinig slaap ben ik de dag erna ook minder waard en dat vind hij voor mij ook niet fijn dus voor ons werkt dit
     
  17. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen....

    Maar ik gebruik mn vibrator om daarna weer lekker in slaap te kunnen vallen...:|
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Geloof dat bij militairen zo'n zelfde soort idee was voor als je in oorlogsgebied toch ook nog moest slapen en de omgeving buiten je kamp niet helemaal ongestoord was zeg maar.

    Je ligt op een bootje in de zee en deint lekker op de golven.
    De andere was dat je in je hangmat lag op een heerlijk strand, aangenaam warm met een licht briesje en die hangmat beetje heen en weer ging.

    Bach rescue voor de nacht nog nooit geprobeerd. Stom was vandaag nog bij Holland en Barrett voor de Sambucol voor mn dochter. Ken rescue wel als gewoon maar zette die meer in bij examens :roflmao:
     
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Drink je koffie savonds?

    Ik had dat ook altijd maar sinds 2 weken drink ik savonds thee ipv koffie, en ik ben sindsdien zo vertrokken.
     
  20. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Afgelopen nacht was onze bijna-kleuter aan het spoken, ze kon niet meer slapen omdat haar fantasie op hol sloeg. Dacht dat er mieren in haar bed liepen enzo...

    Uiteindelijk na een uur proberen hebben zij en ik maar van bed geruild, maar toen kwam ik dus niet meer in slaap.
    Na een gefrustreerde 45min dit topic er nog maar eens bijgepakt en toen is het gelukt door te luisteren naar Bob Ross op YouTube.
    Dus bij deze wil ik graag @Vero0504 bedanken voor de tip :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina