Tips rommelmarkt

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Haak muts, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi allemaal,

    Zondag ga ik met mijn vriendin op een rommelmarkt staan.
    We hebben samen een krachtige van 4 meter
    Hoe is jullie ervaring van een rommelmarkt bezoeken of er zelf gaan staan.
    En hebben jullie nog tips?
    Wat koop je en wat koop je vooral niet op een rommelmarkt?
    Alvast bedankt!
     
  2. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Kleding die op een hoop gegooid is doorzoek ik niet.
    Kleding die viezig is, pilt of wat dan ook hoef ik ook absoluut niet.
    Speelgoed moet compleet zijn en netjes. Goed schoon of goed schoon te maken zijn.
    Dingen voor in huis, ook leuk.

    Vraag niet teveel voor je spullen, het is een rommelmarkt. Ookal vind je het zelf heel wat nog, goede kans dat een potentiële koper er toch echt niet zoveel voor over heeft. Dan kun je beter dat soort items op marktplaats ofzo verkopen.

    Zorg voor genoeg kleingeld om te wisselen. Tasjes zijn handig als je die hebt. Doe de artikelen niet op voorhand prijzen, daar knap ik ook direct op af en haalt de mogelijke 'handel' er direct uit.

    Zorg voor een nette opgeruimde kraam die direct laat zien wat je voor spullen hebt en sorteer de spullen en beetje. Speelgoed bij speelgoed enzo.

    Neem voldoende eten en drinken mee en stoeltjes om te kunnen zitten.
    Veel plezier!
     
  3. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Een nette, verzorgde kraam, niet te hoge prijzen, kleding evt hangend op maat op een kledingrekje en speelgoed schoon en heel trekt altijd aan.
     
  4. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Oké wat een goede tips.
    Ik twijfel inderdaad om sommige dingen te prijzen.
    Zodat ze zien dat het niet duur is bij mij aan de kraam.
    Maar dat werkt misschien ook averechts.
    Heb ook glazen z'n zijn niet gebruikt. Zou dat wat zijn?
     
  5. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Ik knap juist af als er geen prijzen opstaan.
     
  6. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Maar jij vind het fijn ald alles is geprijsd?
    En als dat niet is loop je door?
     
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Sorteer alles per maat, leg wat bij elkaar hoort in een bak of op een stapel en vermeld duidelijk wat het is en de de prijs er bij (meisje 92-98, 1 euro per stuk oid). Speelgoed gewoon een prijsje op plakken. Ik knap echt af op een kraam waar ik maar in de berg moet zoeken en ge n idee heb wat de maten zijn. En op kleding waarvan je duidelijk ziet dat het oud/niet meer van nu is, pillig/verwassen of uit model. Verbaasd me echt wat voor zooi mensen soms aanbieden.

    En misschien de leukste dingetjes waarmee je bezoekers wilt trekken even goed zichtbaar ophangen :)
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Idd wel prijzen er op. Dat vind ik erg fijn. Zelf wat verzinnen vind ik lastig en is toch een drempel
     
  9. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    Trek zelf iets hips aan ;) echt onze tactiek op grote rommelmarkten ( zeker als het gaat om kleding/ tassen etc) scan diegene die achter de kraam staat. Een vrolijk/hip/ opvallend iemand kijken we zeker even. Een onverzorgd/ rokend persoon zullen we snel overslaan.
    Je mooiste spul ophangen, prijzen laag houden, niet gelijk boven op een kijker duiken.
     
  10. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Ik ben gek op struinen op rommelmarkten, maar als er geen prijzen op staan knap ik er ook echt heel erg op af. Ik heb er een onwijze hekel aan om te moeten vragen wat het kost. Gewoon lage prijsjes, dan loopt het echt wel goed. Zo raak ik steeds alles kwijt.
    Ja en genoeg kleingeld, een thermoskan koffie!!!! Stoeltjes, kleren niet op een berg. Dat soort dingen, succes :)
     
  11. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Ja, ik heb er echt een hekel aan om het steeds te moeten vragen. En ik ben sowieso niet van het onderhandelen. Ook niet in winkels als keuken zaken. Dan heb ik altijd het idee dat je opgelicht wordt
     
  12. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Ik vind juist zonder prijs fijn! Geeft ruimte op te onderhandelen. Verkoper noemt een prijs en dan kun je daar op reageren, dat hoort ook bij een rommelmarkt , beetje een spelletje.
    Prijs erop nodigt niet uit om te onderhandelen vind ik.
     
  13. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Ik ga denk ik verschillende dingen prijzen maar niet alles.
    Zodat ze beetje een indicatie hebben dat ik niet veel vraag voor mijn spullen.
    Hebben jullie ook op een rommelmarkt gestaan?
    Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig voor een kraam op te bouwen?
     

Deel Deze Pagina