tips schoonmaken kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dinky, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij hebben een tweedehands kinder/wandelwagen gekocht via marktplaats. Graag zou ik wat tips willen horen van mensen hier om hem goed schoon te maken. Er kunnen geen onderdelen van in de wasmachine en met een doekje even afnemen is me niet goed genoeg. Weet iemadn hoe en waarmee ik het beste dit goed schoon kan maken? Het is niet zo dat er vlekken op zitten ofzo, maar ik vind het zelf gewoon niet fris zo.
     
  2. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    MIschien opnieuw stofje eromheen?
     
  3. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tapijtreiniger, of sofa/bank reiniger?
    Of misschien met een stoom apparaat?
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat voor merk/soort is het? Ik heb er al meer gehad, misschien kan ik je op weg helpen als ik weet wat voor het is.
     
  5. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hij is van het merk maxi cosi, tis een lichtgewicht driewieler. Wat voor type het is weet ik niet precies. De vrouw van wie ik hem kocht zei dat ze dacht dat het iets met easy rider was oid?! maar als ik dat google dan kom ik uit bij een ander merk, dus dat zal denk ik niet kloppen.

    Ik dacht zelf misschien aan bekleding reiniger voor auto's? maar misschien is dat ook wel een heel dom idee hoor ;)..
     
  6. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb een quiny speedy tweede hands gekocht. en die bekleding mocht ook niet in de wascmaschien maar wel op de hand was. heb alles er af gehaald. en toen met de hand gewassen. en toen laten drogen. gewoon met een heeel klein beetje was middel.
     
  7. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij hebben een tweedehands Quinny en daar mocht idd de bekleding niet van in de wasmachine.

    Ik heb alles er gewoon afgehaald en in een sopje in het bad te weken gelegd. Even schrobben op de naadjes enzo, gewoon waar je het extra fris wilt, uitspoelen, en buiten laten drogen (of in de badkamer, het druppelt uiteraard enorm!)
     
  8. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Je kan de bekleding toch wel los maken? Dan zou ik alles in een waszak doen en dan op het wolprogramma wassen.
    Ze zetten tegenwoordig op alles dat je het niet mag wassen maar dat doen de fabrikanten alleen om zichzelf in te dekken (zodat jij niets kan claimen).
     
  9. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    wol was zou ik ook doen
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd ik zou het er ook gewoon afhalen en in de wasmachine stoppen, de bekleding van de maxi-cosi's (die ook niet in de wasmachine mag) doe ik met gewoon wasmiddel en dan op 30graden en op kort. En ze zien er nog altijd prima uit!
    Succes!
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik had een showroommodel wandelwagenbak en heb een deel van de bekleding eraf gehaald en op het handwasprogramma in de wasmachine gewassen en dat dekje wat er over heen gaat met wat wasmiddel in het bad gedaan.
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    aanvullend advies: ik zou de bekleding er dan wel weer altijd nat omheen doen. we hebben de hoes van de maxi cosi ook meerdere keren gewassen, alleen de eerste keer niet meteen weer om de stoel gedaan en die is tijdens het drogen gekrompen.

    als we de hoezen, ook van de kinderwagen, meteen nat er weer om heen doen dan droogt het mooi op en blijft het in vorm.

    hier trouwens ook alles op handwas programma in de wasmachine, haat zelf handwassen haha
     
  13. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Er staat heel vaak op dat je het niet mag wassen. Maar het kan gewoon in de wasmachine hoor. Wel op koud of op 30 graden, en een wasmiddel zonder bleek gebruiken. En inderdaad nat weer opspannen. Dan gaat het gewoon goed. Ik heb er toch wel een stuk of 5 verschillende uitgewassen, en nooit problemen mee gehad.
     
  14. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb een speedy en me bekleding doe ik gewoon in de wasmachine op de handwas progamma niks mis mee


    mischien indd een stoom apperaat gebruiken
     
  15. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ook een 2de hands kinderwagen en heb hem helemaal met de stoomreiniger gedaan. het dekbedje en de voetenzak heb ik op 30graden op kort programma in de wasmachine gedaan.

    liefs doris
     
  16. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Ik heb ook een 2e hands kinderwagen gekocht. maar nu zie ik aan de binnekant van de kap en de bak ook vlekken. Heb al geprobeerd deze stof eraf te krijgen maar dag zit zo geperst, krijg het er niet af. Volgens m`n man kan dit ook niet..

    De buiten bekleding (losse bekleding) zoals dekje e.d. doe ik even met de hand..

    Maar de rest.. kan ik ook een sopje maken met vanish? oid.. kan het daarna niet uitspoelen..

    Groetjes
     
  17. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja misschien met meubelreiniger ? Als je het niet vertrouwt ( te giftige stoffen) is er misschien iets van de natuurwinkel. Er zijn ook genoeg sites ala huishoudplaza.nl die tips geven om bepaalde vlekken schoon te krijgen.

    Ik heb gister het dekentje en alle bekleding gewassen van wandel - en kinderwagen. Bepaalde stukken kreeg ik er niet af zoals de kap dus die laat ik gewoon zo. Er heeft maar 1 kindje in gelegen....mijn achternichtje dus ik vind het wel prima zo.
     
  18. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb de bekleding van de Quinny buzz gewoon gewassen in de wasmachine op het wolwasprogramma en op de laagste toeren laten centrifugeren (450 toeren meen ik). Daarna weer nat op de kinderwagen gedaan. Weer heerlijk fris geworden!
     
  19. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou niet met vanish aan de gang gaan hoor. Ik heb er al eens iets wat te lang in laten staan en dat sloeg helemaal groen uit. Ik zou het niet op een kinderwagen durven loslaten.
     
  20. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    oke bedankt dan gebruik ik een gewoon sopje!
     

Deel Deze Pagina