Tips Sollicitatiegesprek ?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door lorreke, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Hallo Allemaal

    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een open sollicitatiebrief gestuurd. ze hebben momenteel geen vacatures open staan namelijk.
    Wel eens gesolliciteerd als er vacatures open stonden, maar toen kregen ze zoveel reacties dat ik er nog nooit op gesprek ben geweest.
    Nu kreeg ik bericht dat ze me op gesprek willen hebben!!

    Wauw!! zo blij :D dit had ik niet verwacht!!
    Ik roep al jaren dat het me leuk lijkt om dit werk te doen. en dat ik er graag wil werken omdat ik met mensen blijf werken en omgaan en om de ideale werktijden doordeweeks overdag.
    Echter nog geen ervaring met het werk ( bloedprikken)
    Maar ik heb meerdere mensen gesproken die er werken en die zeggen dat is geen probleem vroeger kon je zelfs als verzorgende hier aan de slag en werd je opgeleid. ik heb wel de juiste diploma en het wel op school geleerd vroeger( 10 jaar terug)

    Maar hoe verkoop ik mezelf?
    Het werk lijkt me leuk , ik blijf met mensen werken.wel op een ander gebied waar ik nog geen ervaring mee heb en de werktijden zijn ideaal, doordeweeks en overdag dit combineert ideaal met de gastouder en wisselende diensten van mijn partner.

    Iemand tips om mezelf goed te verkopen?
    Ik wil dit zo graag dat ik echt goed voorbereid wil zijn!
    Ik ben al informatie over het bedrijf verder aan het opzoeken, want ik krijg vast de vaag waarom wil je bij dit bedrijf werken, en dan is een antwoord van het werk lijkt me leuk en de werktijden zijn ideaal niet gepast vind ik.
     
  2. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wat super dat je op gesprek mag komen! Ik zou met name goed voor jezelf onderbouwen waarom je dit werkt wilt doen en waarom juist jij geschikt bent. Voorbeelden uit je huidige werk. Wellicht krijg je nog vragen over bepaalde situaties hoe je die zou aanpassen.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  3. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Bereid je goed voor, maar een lijst van je competenties. Waar ben je goed in, waar blijkt dat uit. Waarom is dat passend voor deze functie? Waar moet je jezelf nog in ontwikkelen, wat zijn je valkuilen? Welke vragen heb je voor het bedrijf? Maak hier een lijst van. Bijv hoe ziet een werkdag eruit? Zijn er nog overige werkzaamheden? Ga een keer meekijken met iemand indezelfde functie, wat sprak je aan in de werkzaamheden? Hoe zie je jezelf over 5 jaar?
     
    owly, Kaatje92 en lorreke vinden dit leuk.
  4. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Bedankt!

    Ik vind het juiste lastig om van mezelf te zeggen waar ik goed in bed. vooral omdat ik voor de functie zelf (bloedprikken ) daar geen ervaring mee heb, behalve dat ze mij prikken haha..
     
  5. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Bloedprikken is veel meer dan alleen een kunstje.. Met alleen goed prikken ben je nog geen goede werknemer.
    Je kunt bijv zeggen ik ben geduldig, ik kan goed omgaan met angstige mensen, ik kan iemand op z’n gemak stellen, dat blijkt nu uit ... dat kan ik ook gebruiken bij het bloedprikken. Ik ben stressbestendig, ik blijf altijd rustig, ook naar de patiënt. Ik ben patientgericht, taakgericht, kwaliteitgericht... kan goed samenwerken, kan goed luisteren etc etc. Zoek eens op competenties en denk na over je sterkte punten. En natuurlijk ook je valkuilen en zwakke punten. Succes!
     
    Rizzoli en lorreke vinden dit leuk.
  6. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Dankjewel, klopt hoor bovenstaande heb ik wel allemaal, en dat heb ik al op papier als sterke punten.
    En inderdaad ook even over valkuilen nadenken, dat vinden bedrijven wel fijn als je dat van jezelf durft te zeggen.
     

Deel Deze Pagina