Tips Spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Onze dochter krijgt pepti icm johannesbroodpitmeel ivm reflux echter ze blijft veel en vaak spugen ondanks de 3schepjes die ze nu krijgt. Zijn er nog andere tips? Ze lijkt er zelf niet heel veel last van te hebben maar zou het toch nog graag wat minder zien.
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter was ook een spugertje, en het enige wat nog een beetje hielp waren kleine voedingen. Maar dat doe je waarschijnlijk al vanwege de reflux.
    Lang overeind houden na een voeding hielp helemaal niks; als ik haar dan uiteindelijk alsnog neerlegde spuugde ze gewoon vrolijk toch nog...
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Weet niet hou oud je dochter is maar minder vloeistof per keer is vaak minder spugen. Je hebt meerdere vormen ervan, overloop spugen (teveel melk in de maag en het teveel wordt teruggegeven), het reactiespugen (wij bijv. met een krampaanval kwam dr weer een lading omhoog doordat ze alle spieren onder spanning zette wat dr maag ook onder spanning zette) en door reflux omhoog komen.

    Je kan als je niet te veel wilt veranderen en de hoeveelheden in principe goed zijn in eerste instantie eens kijken wat je kan doen om die maag zo snel mogelijk geleegd te krijgen. Wat er niet in zit kan er niet uit immers. Leg dan tijdens t drinken je dochter vrij rechtop maar met haar rechterzijde naar beneden gericht (ja tis even klooien maar ze ligt dan gewoon beetje gedraaid zeg maar) te drinken en na t boeren (kost je 30-45 minuten met een fikse refluxganger) op de andere zijde in de box (of in je armen of in bedje maar dan wel onder toezicht niet om te slapen). Het ene is om de melk richting maaguitgang richting darmen te duwen door middel van zwaartekracht, het andere om t t hoekje om te werken.

    Wij deden t automatisch eigenlijk al zij had geen voorkeurshouding maar mama wel 1 kapotte schouderaanhechting. Hou dat een paar dagen vol en kijk of je dochter geen krampaanvallen oid krijgt omdat ze nu mogelijk veel meer melk in 1x binnen gaat krijgen. Als ze van de 100ml bijv 50 ml uitspuugt en nu maar 10ml uitspuugt hebben die darmen ineens wel wat te doen zeg maar.

    Merk je dat er krampjes komen of dat t onvoldoende helpt dan zou ik kijken of je de totale hoeveelheid voeding kan verdelen over 1 of 2 flessen meer. Het geeft de eerste paar voedingen ruzie want "hey die fles is leeg!" maar als ze vervolgens wel die hoeveelheid binnenhoudt dan nemen we dat speentje voor de resterende zuigbehoefte wel voor lief. Als dat werkt kan je kijken tot welk niveau je de flessen kan houden zonder dat ze voeding uitspuugt.

    Het is even zoeken, misschien heb je er wat aan. Maar t zijn de enige twee dingen die ik me zo snel kan bedenken in combinatie met de refluxleefregels.
     
  4. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Bedankt ga het eens proberen!
     

Deel Deze Pagina