Tips, trics, do's en dont's voor Kroatië gezocht!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mythique, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Eind mei, begin juni willen wij zo'n 2,5 à 3 weken naar Kroatië. Het idee is om te vliegen naar Split en na een paar dagen via Plitvice naar Istrie te rijden en vanaf Pula weer naar huis te vliegen.

    Er zijn vast mensen op dit forum die in Kroatië zijn geweest dus ik zou graag wat advies krijgen. Over de route, hoe lang waar de verblijven. Fijne accommodaties (mag van rent-a-tent tot all inclusive hotel) voor kinderen, vooral nog op zoek naar een mooi zandstrand om een paar dagen te verblijven. Ik hoor het graag!
     
  2. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik was er in.... 2013.... geloof ik.
    Wij waren toen met zijn vijven met de auto gegaan en bleven een week in Rabac, in een Airbnd met zwembad. Vond het een superleuk plaatsje! Met strand ook. Kan me wel herinneren dat de weg van het strand naar het appartement een hel was (bergen xD) maar de rest was super en erg goedkoop! Weet niet of ze nog steeds Kuna's hebben daar? Een wielklem ivm fout parkeren was maar 100 kuna (ongeveer 13 euro) dus dat viel ons mee:roflmao:

    Wij zijn dan nog naar de plitvice lakes geweest, PRACHTIG gebied!! Echt een aanrader!!

    En we zijn nog naar Pula gereden, een leuke stad vond ik. Veel verder kom je niet in 1 week denk hihi.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Dan zie je een mooi stukje!

    Trogir is een aanrader, in het hoogseizoen superleuk, misschien valt het in juni nog mee.
    Idem voor primosten.

    Een dagje een bootje huren is ook leuk. Bij Pakostane en ten zuiden daarvan is een gebied met allerlei kleine eilandjes waar je leuk kunt varen, met kleine baaien om te zwemmen en snorkelen.
    Wij hebben wel eens een bootje gehuurd in Pakostane en in grebastica op die route.

    Je komt ook langs /door het Velebit gebergte onderweg naar plitvice. Ook erg mooi.

    Ik heb geen overnachtingstips voor je , want wij reizen altijd per eigen camper.
    Veel grote campings hebben in elk geval wel stacaravans te huur, maar ik weet niet wat dat kost of waar, want die campings mijden wij juist, haha.
     

Deel Deze Pagina